×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۱ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
از اعتبار ۲۷میلیارد تومانی برای تکمیل پایانه مسافربری سعدی تا سنگ فرش کوچه پس کوچه های این شهرک

جلال الدین عرفانی-شهر مردم
چندهفته قبل بود که در ادامه سلسله گزارش های محله ای شهر مردم، گذرمان افتاد به برخی محله های اطراف آرامگاه شیخ اجل، سعدی شیرازی و نشستیم پای صحبت مردم سه محله کوچه فسائی ها، کوچه چهل پله و محله حسین آباد سعدی. مشکلات اما زیاد بود از کمبود اتوبوس گرفته تا فرسودگی تاسیسات و نبود فاضلاب و تاریکی شب های برخی کوچه ها و… ؛ در آن زمان قول دادیم که این موارد را دنبال کنیم، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و ناظر شورای شهر شیراز در منطقه ۳، در رابطه با برخی مشکلات این محله ها، گفت: در خصوص نبود خط اتوبوس در محله حسین آباد، من همین امروز با سازمان اتوبوسرانی صحبت کردم و مکاتبه نیز داشتیم و دستور شهردار را گرفتم.
محمد رضا هاجری، که خود از اهالی شهرک سعدی است، گفت: الان مینی بوس به سمت بلوار شهید وفایی می رود، اما درخواست دادیم که به جای مینی بوس، اتوبوس ها از دو مسیر بلوار نیستان و بلوار شهید وفایی خدمات رسانی کنند، تا مشکل مردم هم برطرف شود.
وی، در خصوص توقف چند ساله عملیات اجرایی ترمینال مسافربری برون شهری سعدی، در ابتدای جاده خرامه هم که مدت هاست به محلی متروکه تبدیل شده است، گفت: ترمینال سعدی، چند سال راکد بود، اما اخیرا ۲۷ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه، در نظر گرفته شده و یک پیمانکار هم مشخص شده است.
هاجری، افزود: همچنین برای ساخت مجتمع فرهنگی و ورزشی محله حسین آباد هم با شرکت شهر راز، رایزنی کردیم و به زودی عملیات اجرایی ساخت این پروژه نیز آغاز خواهد شد.
وی، در خصوص مشکلات کوچه فسایی ها هم گفت: در این زمینه، ما مصوبه داریم که منازل و املاکی که بر سر راه اینگونه معابر وجود دارند، تملک شوند، همچنین سه محله سعدی نیز به عنوان مناطق محروم، دیده شده که از اعتبارات محرومیت زدایی استفاده کنند.
عضو شورای شهر شیراز گفت: در همین راستا، در کوچه فسایی ها و چند نقطه دیگر اعلام کردیم که به جای آسفالت، چند ملک داخل مسیر را تملک کنند، تا راه مردم باز شود، از جمله کوچه فسایی ها که پرونده آن و چند ملک دیگر در برخی معابر، در دست اقدام منطقه ۳ است.
وی، اظهار داشت: البته گویا آنها گفتند نمی توانند تملک کنند، اما این مورد توسط آقای شهردار هم تایید شده و امیدوارم تملک انجام گرفته و مسیر تعریض شود، از سوی دیگر در دوره شهردار سابق هم یک خانه ۱۷۰ متر مربعی در کوچه فسایی ها تملک و تبدیل به حسینیه شد که الان هم برنامه های فرهنگی خوبی در آن انجام می شود.
وی، از کلنگ زنی یک مرکز در اطراف آرامگاه سعدی در آینده نزدیک، خبر داد و در خصوص مشکل حضور تعداد زیادی از اتباع بیگانه، در سعدی و نگرانی از حضور و اسکان آن دسته از اتباع که از سکونت در کنار حرم مطهر، منع شده اند، در محلاتی مثل سعدی، گفت: در این رابطه، ما با امور اتباع، جلسات زیادی داشته و ارتباط خوبی برای شناسایی اتباع غیر مجاز داریم که در این رابطه، اداره کل اتباع، پلیس و بسیج در کنار هم فعالیت دارند و در خصوص احتمال حضور اتباعی که از سکونت در اطراف حرم منع شدند و نگرانی مردم سعدی و دیگر نقاط از حضور آنها در کنار محل زندگیشان را دارند، گفت: جا دارد شورای تامین همانگونه که حضور اتباع را در اطراف حرم منع کرده، اعلام کننند اطراف سعدی هم کمتر ساکن شوند.

 ◼ رفع مشکلات برخی معابر سعدی با اجرای سنگ فرش
شهردار منطقه ۳ نیز در رابطه با مشکلات مطرح شده از جانب مردم این محلات سعدی به خبرنگار ما، گفت: خدا را شکر، مشکلاتی که در این گزارش مورد نظر مردم بوده، با عملیات عمرانی سنگ فرش کوچه های صعب العبور و همچنین لوله‌گذاری و کانیوا گذاری و آسفالت مسیر اصلی کوچه ای که پساب زیادی در آن جاری بود، مشکل حل شد.
اصلی، افزود: این در حالی است که حتی قسمتی از شبکه فاضلاب نیز همزمان اجرا شد و هم اکنون نیز مشکلات برخی کوچه ها و مسیرها در محلات دیگر، در حال رفع است و عملیات اجرایی در حال انجام است.

true
true
از اعتبار ۲۷میلیارد تومانی برای تکمیل پایانه مسافربری سعدی تا سنگ فرش کوچه پس کوچه های این شهرک
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true