×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
اروپا در حال فراموشی تقویت؟/ بودجه نظامی فرانسه بدون توجه به جنگ اوکراین تنظیم شد

اروپا در حال فراموشی اوکراین؟/ بودجه نظامی فرانسه بدون توجه به جنگ اوکراین تنظیم شد، بر طبق گزارش‌های رسمی، بودجه نظامی کشور فرانسه برای یک دهه آینده، حدود ۵۰۰ میلیارد یورو افزایش می‌یابد و این عدد، بدون در نظر گرفتن شرایط جنگی در شرق اروپاست و این، زمزمه فراموشی اوکراین توسط اروپایی‌ها را مطرح می‌کند.

به گزارش شهر مردم، «امانوئل مکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه در برنامه پیشنهادی خود برای هفت سال آینده، بودجه نظامی این کشور را تا عدد ۴۱۳ میلیارد یورو افزایش داده اما برخی از کارشناسان معتقدند که این افزایش ۳۰ درصدی در هزینه‌های نظامی، بدون در نظر گرفتن جنگ اوکراین بوده و احتمالا پاریس قصد ندارد که هیچ کمکی در این زمینه به کی‌یف ارائه کند.

این بودجه‌ی نظامی که این هفته باید توسط کنگره ملی مورد تایید قرار بگیرد، از همان مدل پیشین فرانسوی به منظور تقویت بازدارندگی هسته‌ای پاریس و همچنین توسعه قدرت مقابله با تهدیدات امنیت ملی فرانسه در حوزه‌های فضایی، مجازی و عمق دریاها پیروی می‌کند.

این اقدام در حالی از سوی دولت فرانسه صورت گرفته که برخی از منتقدان معتقدند که در این بودجه، می‌بایست مبلغی برای تامین تانک و جنگنده برای ارسال به اوکراین در نظر گرفته می‌شد؛ موضوعی که نشان می‌دهد کاخ الیزه دیگر توجهی به خواسته‌های کی‌یف و ولادیمیر زلنسکی ندارد.

این مساله در حالی صورت گرفته که از ابتدای شروع جنگ اوکراین، جبهه غرب و به طور ویژه کشورها اروپایی از هیچ کمک نظامی و تسلیحاتی به این کشور فروگذار نکرده بود و حتی به عنوان مثال، آلمان کشوری بود که به دلیل سیاست‌هایی که بعد از جنگ دوم جهانی اتخاذ کرده بود، مایل به ارسال کمک نظامی و درگیری در یک جنگ بین‌المللی نبود اما تانک‌های آلمانی موسوم به «لئوپارد» لقمه‌ی وسوسه انگیزی برای اوکراینی‌ها بود؛ تا جایی که آلمان زیر فشار غربی‌ها راضی شد تعدادی از تانک‌های خود را به اوکراین ارسال کند.

البته این اولین بار نیست که فرانسه نسبت به ماجرای اوکراین، ساز مخالف می‌زند. اقدامات امانوئل مکرون علاوه بر اینکه در داخل کشورش جنجال به پا کرده، سخنرانی‌اش بعد از سفر به چین صدای غربی‌ها را درآورد. مکرون در این سخنرانی گفته بود که کشورش ««نباید نوکر آمریکا باشد» و اگر این کشور در تایوان به دنبال درگیری با چین باشد، فرانسه آن را نخواهد پذیرفت.

به گزارش تسنیم، همه‌ی این‌ها نشان دهنده ناراضی بودن رئیس‌جمهور فرانسه از قربانی شدن اروپا به نفع آمریکا در غائله اوکراین و پیشگیری از درگیری احتمالی در نقطه‌ی دیگری از جهان دارد. دیگر مقامات اروپایی نیز در کنار مکرون، مخالفت خود با سیاست‌های آمریکا را اعلام کرده‌اند.

true
true
اروپا در حال فراموشی تقویت؟/ بودجه نظامی فرانسه بدون توجه به جنگ اوکراین تنظیم شد
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true