×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی به جامعه عشایر مغفول مانده است

ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی به جامعه عشایر مغفول مانده است، به گزارش شهر مردم به نقل از ایرنا شیراز- مدیر کل امور عشایر فارس با اشاره به بافت جمعیت عشایری این استان گفت: از جمله مباحثی که در ارائه خدمات به جامعه عشایری استان مغفول مانده، ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی است.

عبدالحمید کریمی، روز یکشنبه در مراسم انعقاد تفاهم نامه فرهنگی و اجتماعی بین اداره کل امور عشایر و کمیته امداد فارس در شیراز افزود: جامعه عشایری کشور همواره نقش موثری در رشد و تعالی اهداف نظام جمهوری اسلامی داشته‌ و با کمترین چشمداشت بعنوان یک قشر مولد، در ایجاد امنیت و حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی نقش موثری را ایفا کرده اند.

وی ادامه داد: به منظور ارائه خدمات خدمات فرهنگی و اجتماعی به جامعه عشایر، با پیگیری ها و مکاتبات مستمر با استاندار فارس، برای نخستین بار در استان شاهد برگزاری فارس اولین جلسه شورای فرهنگی عشایری استان بودیم که در این جلسه با دستور استاندار فارس، معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل امور عشایر این استان تشکیل شد.

او اظهار داشت: از دیگر مصوبات جلسه شورای فرهنگی عشایری استان، دستور استاندار فارس برای پیاده سازی آئین نامه ساماندهی عشایر در جهت انعقاد تفاهم نامه فرهنگی و اجتماعی با تمام دستگاه‌های اجرائی استان بود که کمیته امداد استان در این زمینه پشگام بود.

مدیر کل کمیته امداد فارس نیز از جمله اهداف انعقاد تفاهم نامه دوجانبه با ادره کل امور عشایر را استفاده حداکثری از توان و ظرفیت طرفین و تعامل سازنده برای رفع نیازها و مشکلات جامعه عشایری دانست و گفت: در قالب این تفاهم نامه، بهبود وضعیت معیشتی و درمانی عشایر، ارتقاء شاخص های فرهنگی و اجتماعی، همکاری در کاهش فقر و توانمندسازی عشایر را با جدیت دنبال می کنیم.

مرتضی موصلی افزود: عشایر از گذشته به عنوان خیرین و عاملین اجرای احکام الهی در استان فارس بوده‎اند و به ویژه عشایر استان در ادای فریضه زکات و کمک های مومنانه و خیرین نقش بسزایی داشته‌اند.

او ادامه داد: کمیته امداد فارس از توانایی های گسترده ای در سطح استان و کشور برخوردار است و منابع متنوع استانی و ملی را در دسترس دارد که از آن می توان در جهت پیشبرد اهداف عالی جامعه هدف عشایری بهره برد.

وی، بر لزوم شناسایی جامعه هدف عشایری خدمات گیرنده تاکید کرد و گفت: بسیاری از ظرفیت های خدمات مشاوره ای خانواده، ازدواج، تحصیلی، اردوهای سیاحتی و زیارتی، خرید تضمینی صنایع دستی، توزیع اقلام زندگی عشایری، حضور در مناطق عشایر و بررسی مشکلات عشایر در دسترس عشایر فارس خواهد بود.

با توجه به سرشماری ثبتی مبنایی سال ۱۳۹۸ مجموع عشایر این استان از ۲۶ هزار و ۸۷۰ خانوار و جمعیتی بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر تشکیل شده است. ۱۲.۵ درصد جمعیت عشایری کشور در استان فارس زندگی می کنند و این استان به عنوان قطب عشایری کشور محسوب می شود.

true
true
ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی به جامعه عشایر مغفول مانده است
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true