×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۷ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
اجرای ۵۱ پروژه عمرانی در مسیر پیشرفت منطقه ۲ شهرداری شیراز

جلال الدین عرفانی-شهر مردم
منطقه ۲ شهرداری شیراز این هفته در حالی میزبان اعضاء کمیسیون عمران و حمل و نقل و جمعی از مدیران شهرداری شیراز در حوزه های عمرانی و حمل و نقل بود که در این جلسه، تصمیماتی در زمینه رونق و توسعه بیشتر این منطقه گرفته شد.

*تا پایان امسال و ابتدای سال آینده، شاهد اتفاقات خوبی در حوزه عمرانی منطقه خواهیم بود
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر شیراز، در جلسه این هفته کمیسیون که به میزبانی شهرداری منطقه ۲ برگزار شده بود، با تقدیر از فعالیتهای این منطقه شهرداری، در پیش برد پروژه های سطح منطقه، گفت: منطقه ۲ پیشرفت خوبی در پروژه های عمرانی دارد و پروژه های خوبی در این منطقه، تعریف شده و هفته حمل و نقل، دهه فجر و هفته شیراز شاهد رونمایی از تعداد زیادی پروژه در سطح منطقه، خواهیم بود.
رضا محمدیان، تصریح کرد: علاوه بر این، از ابتدا سال آینده نیز عملیات اجرایی بالغ بر ۲۰ پروژه عمرانی در منطقه آغاز می‌شود.
وی تصریح کرد: یکی از این پروژه های مهم، حوزه سرمایه گذاری بازار بنکداران شماره ۲ در بلوار ماذون قشقایی است که عملیات اجرایی آن، باید قبل پایان سال آغاز شود، این پروژه با ۴۰ هزار متر مربع زیر بنا، یک پروژه منطقه ای برای جنوب کشور و استانهای همجوار است.
محمدیان، گفت: یکی از مهمترین مسایل این منطقه، اجرای پروژه های محرومیت زدایی است که اهمیت زیادی دارد، در این راستا، پروژه های خوبی تعریف و تحول خوبی در منطقه به وجود آمده و با اجرای این پروژه ها، وضعیت زندگی و رفاه اجتماعی در این منطقه، بهبود یافته و قیمت املاک مردم، ارزش افزوده خوبی خواهد داشت.
وی تصریح کرد: این اقدامات باعث ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری و افزایش ساخت و ساز میشود، پیشنهاد میکنم سرمایه گذاران بخش مسکن، توجه ویژه ای به منطقه داشته باشند، چرا که پروژه های خوبی در اینجا در حال اجراست و این مناطق، آینده خوبی برای سرمایه گذاری دارند.
رئیس کمیسیون عمران، خواستار تقویت اطلاع رسانی حوزه شد و گفت: بارها اعلام کرده ایم که چرا فعالیتهای شهرداری، تبیین نمیشود، در این جلسه، قرار شد برنامه ریزی میان حوزه عمران، حمل و نقل، مناطق شهرداری و روابط عمومی صورت گیرد تا در کنار حرکت شتابان حوزه عمرانی شهر، اطلاع رسانی بهتری در زمینه فعالیتهای شهرداری صورت گیرد.
وی ادامه داد: در طی ۸ ماه نخست امسال، به اندازه دو سال پیش از آن، مصالح مصرف شده و این به معنای این است که شهردار، فعالیت خوبی در حوزه عمران شهر دارد و به همین میزان، باید این موارد به مردم اطلاع رسانی شود و باید تقدیر کرد هم از شهردار و هم از مدیران شهرداری که توانسته اند این مقدار پروژه را اجرا کنند.
وی، در خصوص اجرای باغ بانوان نیز گفت: امروز اجرای باغ بانوان، در برخی مناطق کارایی ندارد و در آنجا بیشتر دنبال باغ خانواده هستند و باید برای این کار، مطالعه اجتماعی شود، این در حالی است که منطقه یک، ما یک باغ مهربانو را سه بار افتتاح کردیم اما هنوز هم در آن، بسته است.

* ۴ملک سد راه اتصال بلوار ماذون قشقایی به بلوار ابوذر
نائب رئیس و ناظر شورای شهر شیراز در منطقه ۲ نیز با اشاره به پیشرفت پروژه های عمرانی در سطح این منطقه، گفت: حسن بازدید از پروژه های عمرانی، آن است که نواقص پروژه ها، مشاهده و رفع آنها، در دستور کار قرار می گیرد.
محمد تقی تذروی، افزود: یکی از مشکلاتی که در سطح منطقه دو با آن مواجه هستیم، تمرکز ۴ ملک در بلوار مأذون قشقایی است که در صورت رفع مشکل این املاک، مسیر دسترسی به بلوار ابوذر غفاری، باز خواهد شد.
وی، تصریح کرد: با توجه به اینکه تملک برخی از املاک در گذشته، انجام شده است، رضایت نسبی را از شهردار و پرسنل منطقه دو داریم ‌و امید است در آینده، وضعیت بهتری را شاهد باشیم.
تذروی، ادامه داد: با توجه به اینکه پروژه سرمایه گذاری بنکداران شماره دو در سطح منطقه دو، با اعتبار ۴۵۰۰ میلیارد تومان، فاز اول آن در فضایی به مساحت ۱۸ هزار متر مربع، طراحی شده است، پیش بینی می شود بیش از دو هزار میلیارد تومان، آورده برای شهرداری شیراز داشته باشد.

*اجرای ۷ پروژه محرومیت زدایی در منطقه ۲ شهرداری
رئیس کمیته محرومیت زدایی و ساماندهی حاشیه نشینی شورای اسلامی شهر شیراز نیز با اشاره به اجرای ۷ پروژه عمرانی محرومیت زدایی در سطح منطقه دو، گفت: با توجه به نوع بافت محلات منطقه و شکل گیری این بافت از گذشته و عدم برخوداری برخی از زیر ساخت ها، شاهد مشکلاتی از جمله آبگرفتگی معابر در زمان بارندگی ها و تجمع آب های سطحی در معابر بودیم.
سیده مریم حسینی، با بیان اینکه کانیوا گذاری و لوله گذاری برای هدایت و جمع آوری آب های سطحی، عمده پروژه محرومیت زدایی تعریف شده در سطح منطقه دو شهرداری است، خاطر نشان کرد: یکی از پروژه های عمرانی –محرومیت زدایی، کانیوا گذاری، جدول گذاری و آسفالت در معابر گود شیری و دباغی است که از محرومترین و کم برخودارترین محلات سطح منطقه است.
رئیس کمیته محرومیت زدایی و ساماندهی حاشیه نشینی شورای اسلامی شهر شیراز، اظهار داشت: اجرای پروژه های عقب مانده در سطح این منطقه، در گذشته بسیار زیاد بوده است و توجه شهروندان در خصوص محرومیت زدایی، به طور خاص دیده شده است.
وی تصریح کرد: یکی از پروژه ها، لوله گذاری، آسفالت و جدول گذاری با اعتبار حدود ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، تنها در یکی از محلات در نظر گرفته شده و در حال اجرا است.
عضو هئیت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز، تصریح کرد: دومین پروژه لوله گذاری، بصورت دو فاز در مرحله شیخ علی چوپان است با اعتبار ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان نیز در منطقه دو در حال اجر است
حسینی گفت: همچنین اجرای خطوط هدایت و جمع آوری آبهای سطحی کوچه های شهید کدیور با اعتبار حدود ۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان نیز در لیست پروژه های منطقه دو، در دست اجرا است .
وی با تاکید بر این مطلب که به گفته شهردار منطقه، تمام پروژه های محرومیت زدایی در دست اجرا، تا پایان سال به اتمام و به بهره برداری می رسد، اضافه کرد: با حضور شهردار کنونی در سطح این منطقه و دارا بودن روحیه جوانگرایی، خوش فکر و تفکر عمرانی و فرهنگی، شاهد بهره برداری از پروژه های متعدد خواهیم بود.
وی اظهار داشت: به منظور تخلیه هیجانات جوانان و نوجوانان که متاسفانه بعنوان یک حرکت های نمایشی و موجب بهم ریختگی از نظر ترافیکی شهر گردیده است، نیازمند پیست اتومبیلرانی و موتورسیکلت رانی در سطح مناطق مختلف شهرداری هستیم، که در این جلسه کمیسیون، جانمایی طراحی چنین پیست هایی با توجه به نیاز جوانان شهر، مورد بحث و تبادل نظرقرار گرفت.
حسینی گفت: با توجه به نقش جایگاه های عرصه سوخت با هدف ساماندهی و تسهیل راه اندازی جایگاه های کوچک مقیاس در سطح شهر از دیگر مباحثی بود که در این جلسه، مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد تعدادی از این جایگاهها، در نقاط مختلف ایجاد شود.

* ۵۱ پروژه عمرانی برای منطقه دو تعریف شده است
شهردار منطقه دو شیراز نیز با بیان اینکه ۵۱ پروژه عمرانی برای منطقه دو، تعریف شده است، گفت: از ۵۱ پروژه، تعداد ۷ پروژه در حوزه محرومیت زدایی است و مابقی، شامل پروژه های عمرانی و جهش آسفالت است.
محمد مقدس زاده گفت: تمامی پروژه های عمرانی منطقه، فعال است و بر اساس برنامه زمانبندی و با تزریق مالی مناسب، به بهره برداری خواهد رسید.
مقدس زاده، در خصوص پروژه های سرمایه گذاری در سطح منطقه افزود: پروژه بزرگ بنکداران واقع در خیابان ماذون قشقایی در ابعاد ملی، از بزرگترین پروژه های سرمایه گذاری سطح منطقه است که مراحل مطالعه آن، در دست اجرا است.
وی اظهار داشت: با توجه به بررسی های کارشناسی و نیازهای احصا شده، بیشترین سهم از پروژه ها، مربوط به نهضت آسفالت با ۴۲ درصد است و پس از آن، نوبت به طرح های فعال عمرانی (۲۷درصد)، پروژه های ترافیکی (۲۱درصد) و پروژه های محرومیت زدایی با سهم ۱۰ درصدی می رسد.
مقدس زاده در ادامه با تشریح برخی از پروژه های عمرانی فعال در سطح منطقه ۲ شهرداری شیراز، اظهار داشت: عملیات احداث ۴۵ متری محراب در آذرماه سال گذشته، آغاز شده و با توجه به گستردگی و وسعت پروژه، هم اکنون در مرحله ۳۵ درصد پیشرفت است. همچنین پروژه کف سازی ضلع شرقی احمد بن موسی (ع) با ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی، در آستانه بهره برداری قرار دارد.
وی با اشاره به این موضوع که عملیات پیاده رو سازی محور کوی زهرا، دارای ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی است، اظهار داشت: عملیات زیرسازی، کانیواگذاری، جدول گذاری و آسفالت معابر شهرک بهار، دارای ۸۰ درصد پیشرفت است و به زودی به بهره برداری خواهد رسید. در همین زمینه، اجرای عملیات بهسازی جداول در محور شادی الله در آبانماه سال جاری آغاز شده و در تلاش هستیم تا در مدت زمان برنامه ریزی شده، به پایان برسد.
شهردار منطقه دو کلانشهر شیراز، با اشاره به خدماتی که در حوزه ایمن سازی شهر و کاهش سوانح رانندگی در دستور کار قرار گرفته، اظهار داشت: نیمی از عملیات اجرایی پل عابر پیاده در بلوار رحمت (شهید زارعی) انجام شده و با احداث پایگاه چند منظوره، مدیریت بحران گام بلندی برای ارتقاء آمادگی شهری در سوانح بر می داریم.
مقدس زاده در بخش دیگری از سخنانش، از اجرای طرح های بازآفرینی و بهسازی، خبر داد و افزود: عملیات بهسازی پارک محله ای شهرک ولیعصر، در آبانماه سال جاری آغاز شده و با ۲۰ درصد پیشرفت در تلاش هستیم تا در ماه های آینده، به بهره برداری برسد. در همین راستا، احداث پارک محراب فاز دو و بوستان جوان در مرحله انعقاد قرارداد قرار دارند و با بهره برداری از آن ها، سرانه فضای سبز منطقه، افزایش محسوسی خواهد یافت.
وی در بخش دیگری از سخنانش، نقش پروژه های محرومیت زدایی در ارتقای کیفیت زندگی شهروندان را ارزنده ارزیابی کرد و بیان داشت: پروژه های زیادی در محور دباغی، شیخ علی چوپان، کوچه های شهید کدیور، محله ابوالفضل، بلوار رحمت و سایر محورهای منطقه ۲، در حال انجام است که با بهره برداری از آنها، شاهد ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و ایمن سازی شهر در برابر سیلاب و آبگرفتگی و مواردی از این دست، هستیم.
مقدس زاده، با اشاره به اینکه یکی از نیازهای اصلی منطقه ۲ شهرداری شیراز، در حوزه پروژه های ترافیکی است، در خصوص اقداماتی که در این حوزه در دست انجام است،گفت: یازده پروژه ترافیکی، مشتمل بر نصب بولارد در پیاده رو، مناسب سازی ایستگاه اتوبوس و گذرگاه عابر پیاده، آرام سازی و نصب سرعت گیر، ترمیم و رنگ آمیزی پل ها، ایمن سازی خروجی پارکینگ ها، جداسازی معابر با پل میخ، در دست انجام است که با بهره برداری از آنها، شاهد کاهش سوانح ترافیکی و ایمنی شهروندان، خواهیم بود.
مقدس زاده با بیان اینکه پروژه های شهرداری منطقه دو، فقط منحصر به مواردی که از آنها یاد شد، نمی شود، اظهار داشت: تعداد زیادی از پروژه ها، در سامانه pmis بارگزاری شده و در مرحله تشریفات مناقصه، قرار دارند که در این باره می توان به طرح هایی از قبیل تهیه قیر و اجرای آسفالت، بهسازی جداول، اجرای طرح های هندسی، تعریض خیابان شهید زارعی، تبدیل پل عابر پیاده به رمپ و بهسازی بوستان الزهرا، عملیات عمرانی در باغ موزه دفاع مقدس، بهسازی پیاده راه خیابان های شیشه گری و شادی الله اشاره کرد.
محمد امین، معاون عمرانی شهرداری شیراز هم گفت: از ابتدای سال تا کنون، ۶۲۰ هزار تن مصالح در پروژه های ما، مصرف شده که به اندازه ۲سال پیش از آن است.

رضا جاویدی مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل و سخنگوی شهرداری شیراز هم در این نشست، با اشاره به برخی فعالیتها در حوزه اطلاع رسانی، گفت: ما اولین کلانشهر در کشور هستیم که در دوره ششم به دلیل اهمیت اطلاع رسانی پروژه ها، مصوبه ای داریم که بر طبق آن حداکثر تا نیم درصد بودجه برای تبلیغ، تبیین و آموزش از طریق رسانه ها و صدا و سیما دیده شده، اما در این زمینه، مناطق انتفاعی ندارند که تقاضا داریم که برای هر منطقه، بودجه ای برای این کار، تعریف و ردیف بودجه آن تعریف شود.

true
true
اجرای ۵۱ پروژه عمرانی در مسیر پیشرفت منطقه ۲ شهرداری شیراز
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true