×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
اجرای‌ طرح ملی‌ پایش محصولات غذایی در فارس

اجرای‌طرح ملی‌ پایش محصولات غذایی در فارس، به گزارش عبدالغفور مصطفایی خبرنگار شهر مردم، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز‌، گفت: هرساله بیش از ۳۱ محصول غذایی و زراعی‌، از جنبه آلودگی به آفت کش، نیترات و فلزات سنگین از‌ سوی‌ دانشگاه علوم پزشکی شیراز، پایش‌ می شود.

محمدجواد راعی‌، روز گذشته در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: پیگیری‌ تولید نان‌ کامل با توزیع آرد یارانه‌ای‌، پایش سموم و آفت‌ زدایی‌ فرآورده‌های مواد غذایی،‌ کسب‌ رتبه برتر‌ در‌ تشکیل کمیته‌ پایش‌ سموم آفت کش و نمونه‌ برداری از‌ ۸۰ درصد مزارع‌ و باغ‌ها، از‌ جمله فعالیت‌های معاونت غذا و دارو است.

وی، خاطر‌ نشان‌ کرد: تشکیل‌ پرونده قضایی، برای‌ کشاورزانی که از کودهای شیمیایی و آفت‌ کش غیر مجاز استفاده می کردند و نیز‌ برای نخستین‌ بار در کشور جلوگیری از‌ فعالیت غرفه‌داران محصولات کشاورزی و غذایی که بدون داشتن کد و شناسه مشغول کار بودند، از جمله فعالیت های ما بود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در مورد عرضه‌ نان کامل، اضافه کرد: از بهمن‌ماه سال گذشته، ۱۵‌ نانوایی با توزیع آرد یارانه‌ای نسبت به پخت نان کامل اقدام کردند و این تعداد در سال‌ جاری‌، به ۴۰ نانوایی در ۲ شفیت کاری صبح و بعد از ظهر، افزایش یافته است و تا پایان سال‌جاری، در شهرستان‌های استان فارس‌ اجرا می شود.

وی، ابراز داشت: مبارزه با‌ گران‌فروشی، تست قند خون و سمعک، راه‌اندازی ۸۰ واحد تولیدی، پزشکی،‌ صدور ۷۷ پروانه تأسیس داروخانه، ۶۴۱ پروانه مسئول فنی، ۳ هزارو ۲۴۵ بازدید‌ از داروخانه ها از جمله کارهای معاونت غذا و دارو بود و در ۳ ماهه سال جاری، ۲۷۹ داروخانه زیر‌ پوشش دانشگاه بوده و ۶۸۶ هزار قوطی شیر‌ خشک از سوی شرکت پخش فرآورده‌های غذایی، تولید و عرضه شده است.

رئیس‌ داروهای‌ طبیعی و سنتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در‌ ادامه این‌ نشست‌، گفت: در سال جاری، ۲ شرکت پخش دارو، ۶ عطاری، ۲ باشگاه ورزشی متخلف و داروهای قاچاق، شناسایی و با تشکیل پرونده، تحویل دستگاه قضایی شدند.

سجاد شرافت، خاطر نشان کرد: بیش‌ از ۷۳ مغازه که مبادرت به فروش غیر مجاز کالاها، تجهیزات پزشکی و مواد نیروزا کرده بودند، پلمپ شدند.

 

true
true
اجرای‌ طرح ملی‌ پایش محصولات غذایی در فارس
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true