×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
آغاز غربالگری پیشگیری از تولد بیماران مبتلا به اس‌ام‌ای/واکسیناسیون روتاویروس و پنوموکوک

آغاز غربالگری پیشگیری از تولد بیماران مبتلا به اس‌ام‌ای/واکسیناسیون روتاویروس و پنوموکوک ، معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آغاز غربالگری پیشگیری از تولید بیماران مبتلا به «اس ام ای» در سالجاری خبر داد و گفت: این کار در دستور کار وزارت بهداشت بود تا از تولد نوزادان مبتلا به اس ام ای جلوگیری کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت شهرمردم ، حسین فرشیدی روز شنبه در نشست خبری هفته سلامت ( یکم تا هفتم اردیبهشت ) که در محل ستاد برگزار شد، از تزریق واکسن هپاتیت سی خبر داد و افزود: اکنون واکسن های روتاویروس و پنوموکوک در کشور در حال انجام است و امسال تزریق واکسن هپاتیت سی نیز در دستور کار است.

وی اظهار داشت: بهداشت مظلوم ترین بخش در وزارت بهداشت است که کمتر به آن توجه می شود و باید در اولویت قرار گیرد .

فرشیدی ادامه داد: توجه به سلامت روانی در سالهای گذشته کمتر مورد توجه بود ولی امروزه بسیاری از بیماریها و اختلالات روحی و روانی به خصوص در جوانان بروز پیدا می کند که باید ایجاد و افزایش مراکز روانشناسی در اولویت برنامه ها قرار گیرد.

به گفته معاون بهداشت، امسال طرح سلامت و روان با محوریت خانواده با همکاری سایر نهادها اجرایی خواهدشد.

فرشیدی افزود: جوانی جمعیت نیز از برنامه های ویژه وزارت بهداشت است و شاهد افزایش جمعیت هستیم ، فرهنگ سازی در این زمینه مهمترین کار است و کاستن سقط های ناآگاهانه و انجام مشاوره های موثر ، راه اندازی مراکز ناباروری و تسهیل قوانین و رایگان کردن سنوات دارویی برای ارتقای جوانی جمعیت ضروری است.

فرشیدی تصریح کرد: ورزش، تغذیه و کاهش استرس زنجیره های بهم متصل بوده و از بروز بیماریهای غیرواگیر جلوگیری می کند.

وی گفت: پویش ملی سلامت ۲ امسال نیز طراحی شد و بزودی آغاز غربالگری یکی از سرطانها از طریق رسانه ها اعلام می شود.

فرشیدی در ادامه سخنانش به تجمیع آزمایشگاه‌های کوچک اشاره کرد و اظهار داشت: امسال تقویت آزمایشگاهها از برنامه های وزارت بهداشت است و اتصال این مراکز دولتی و خصوصی به سیستم های وزارت بهداشت است که بر اساس نیازهای مردم ، آزمایشات رصد می شود تا بیماریهایی مانند دیابت کنترل شوند.

وی با اشاره به اینکه ارتقای سلامت سواد عشایر نیز از دیگر برنامه های سالجاری است، گفت: این برنامه امسال با اولویت بهداشت دهان و دندان و آموزش و اطلاع رسانی به عشایر انجام می شود که باید به شکل جهادی در این زمینه کار شود.

فرشیدی در مور دخانیات گفت: امروز مجلس در کنار وزارت بهداشت قرار گرفته و بر اساس سازمان جهانی بهداشت ایران بهترین وضعیت از کاهش مصرف دخانیات را در منطقه دارد.

وی افزود: کارخانه های تولید دخانیات که فقط به دنبال پول و سود آوری هستند، جوانان و بانوان را مورد هدف قرار داده و از طریق تبلیغات اتفاقاتی می افتد که این دو قشر در معرض آسیب هستند که باید نه گفتن را در آن نهادینه کرد.

معاون بهداشت تصریح کرد: در اجرای کنترل دخانیات هنوز مشکل داریم و از آنجایی که ۲ درصد بانوان دخانیات مصرف می کنند مورد هدف شرکت های دخانی قرار گرفتند و باید مالیات افزایش یابد.

وی با تاکید بر افزایش مالیات بر دخانیات ادامه داد: به عنوان مثال قانون افزایش دوباره مالیات های سیگار در انگلیس وضع شد اما در کشور ما وضع مالیات کمتر است و باید به طورجدی برای افزایش آن چاره ای اندیشید.

برای جلوگیری از خودکشی پزشکان باید توانمندی آنها سنجیده شود

فرشیدی در مورد بحث خودکشی در پزشکان ادامه داد: برای حضور افراد در رشته های پزشکی باید توانمندی آنها سنجیده شود به عنوان مثال کسی که می خواهد دستیار قلب باشد باید شرایط سختی کار و روحی و روانی این شغل را بپذیرد تا کمتر شاهد موارد خودکشی در این قشر باشیم.

ایران هشتمین کشور در حوزه مهاجرت پرستاران

وی با اشاره به مهاجرت پرستاران گفت: ایران در بحث مهاجرت پرستاران هشتمین کشور است ، نسبت به اتفاقاتی که در کشورمان می افتند باید دولت برای ماندگاری پزشکان و پرستاران در حوزه اقتصادی بیشتر توجه کند.

true
true
آغاز غربالگری پیشگیری از تولد بیماران مبتلا به اس‌ام‌ای/واکسیناسیون روتاویروس و پنوموکوک
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true