×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۳ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
مهلت ثبت نام کلاس اولی ها تا پایان اردیبهشت

به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار شهر مردم، ثبت نام دانش آموزان کلاس اولی تا پایان اردیبهشت ماه به پایان می‌رسد. مدیر کل آموزش وپرورش فارس با اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران فارس گفت:امسال ثبت نام دانش آموزان با شعار  ثبت نام مطلوب، عدالت محوری و خانواده مداری آغاز شد که ما در سه پایه اول،هفتم و دهم ثبت نام داریم، در مرحله نخست ثبت نامه پایه اول از ۱۷ اردیبهشت ماه آغاز شد و تا پایان اردیبهشت هم ادامه دارد و استان فارس اولین استانی بود که تقریبا بحث سنجش ورودی کلاس اول را تقریبا با ۷۰ هزار نفر انجام داد.

فرشید قاسمی افزود: همچنین زمان ثبت نام کلاس هفتمی ها از اول تیر و پایه دهم بعد از انتخاب رشته اواخر تیرماه  یا اوایل مرداد ماه است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پس از مهلت تعیین شده این افراد میتوانند ثبت نام کنند یا خیر؟ گفت:بله ثبت نام ادامه خواهد داشت و والدین میتوانند روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته برای ثبت نام در مدارس حضور  یابند اما بهتر لست ثبت نام را تا قبل از پایان اردیبهشت بت انجام رسانند.

قاسمی در خصوص دریافت وجه در زمان ثبت نام در برخی مدارس هم گفت: طبق قانون تحصیل دوره ابتدایی و متوسطه در مدارس دولتی رایگان اعلام شده و اعلام کردیم  هنگام ثبت نام هیچ وجهی جز هزینه بیمه و کتاب دریافت نشود اما اگر اولیایی پس از ثبت نام بخواهد به عنوان مشارکت کمکی به مدرسه کند منعی ندارد.

وی با اساره به اجرای پروژه مهر مانندسالهای گذشته و فعالیت ۱۶۰ گروه بازرسی برای رصد فعالیت مدارس افزود:ثبت نام در مدارس همچون سالهای قبل به شرط آدرس است و تنها در مواردی  اگر فردی مکان زندگی اش را تغییر دهد باید به  ستاد ثبت نام مراجعه و بر طبق شرایط،مکانی در مدارس محل زندگی خود ثبت نام کند.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس خواستار همکاری بیشتر خبرنگاران با این مجموعه شد و گفت:در خصوص مدارس غیر دولتی از سال تحصیلی آتی نرخ این مدارس به صورت استانی تعیین میشود  که این نرخ گذاری بسته به شرایط، امکانات و خدمات آموزشی است که این مدارس به دانش آموزان ارائه میدهند که یکی از مهمترین آنها

کیفیت آموزش است و مدیران این مدارس هم مکلف میشوند تا بخشنامه نرخ مصوب و آدرس سایت مربوط را در زمان ثبت نام در دفتر خود و در مقابل دید ثبت نام کنندگان نصب کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آموزش و پرورش صدرا مستقل خواهد بود، گفت: مدارس استعدادهای درخشان مصوبه دارد می توانند تا ۵۰درصد مبالغ مدارس غیر دولتی تصویب می شود را بگیرند

true
true
مهلت ثبت نام کلاس اولی ها تا پایان اردیبهشت
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true