×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۳ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
اختتامیه ملی جشنواره جام رسانه‌ای امید و جهاد خدمت

اختتامیه ملی جشنواره جام رسانه‌ای امید و جهاد خدمت، به گزارش سیدمحی الدین حسینی ارسنجانی خبرنگار شهر مردم، اختتامیه ملی جشنواره جام رسانه‌ای امید و جهاد خدمت، رویداد ملی ۳۶ ساعته جام رسانه امید که اختتامیه کشوری آن در دو روز ۲۹ و۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تهران و با حضور فعالان حوزه بسیج رسانه استان‌های کشور، سخنرانی تنی چند از سرداران سپاه و واحدهای بزرگ و نمونه صنعتی و تولیدی کشور برگزار شد، امید به اجرای رویدادهای پی‌درپی رسانه‌ای کشور در سال‌های آتی و کیفیت بخشی هر چه بهتر و بیشتر به رسانه‌های همسو با نظام اسلامی را نوید می‌دهد.

رسانه‌ها در زمینه جهاد خدمت ماموریت‌ها و وظایفی دارند که باید یک به یک آنها بیان و بازگو و تبیین و باز تکرار شود.

یکی از جمله رسالت‌های مهم رسانه‌های کشور در زمینه خدمت جهادی و خدمت‌رسانی مسئولان به مردم و خصوصا طبقات پایین جامعه و محرومان کشور همانا پرسشگری انان از مدیران ارشد کشور و عملکرد مسئولان در تحقق فرامین رهبری انقلاب در زمینه توجه مدیران جهادی به مولفه‌های خدمت جهادی یا جهادگرانی که در قامت مدیران ملی مشغول به خدمتند است.

*جهاد خدمت را نمی‌توان با شعار و سخن مورد ارزیابی قرار داد

وقتی سخن از جهاد است باید اقدامی ورا و جدای از اقدامات عادی و معمولی انجام داد و هنگامی که سخن از خدمت است باید خدمتی صادقانه و بی منت به مردم داشت.

پس رویکرد رسانه‌ها در حوزه جهاد خدمت باید از نوع تبیینی، امید افرینی و عملگرایی باشد و صرف اینکه از ناحیه برخی مدیران که به زعم بنده اینان مدیر نما هستند گزارش خدمت داده شود اما در عمل آنچه را که گفته و تبلیغ کرده اند نباشد وطیفه رسانه‌هاست که علت یابی کنند.

رسانه‌ها می توانند با استخراج و انعکاس کلید واژه جهاد خدمت از فرمایشات مقام معظم رهبری و بازتاب عبارات و جملات معظم له در این باره راهکار‌ها و ایده‌های خود در زمینه تحقق خدمت جهادی و  جهاد خدمت مورد عنایت رهبری و دلسوزان نظام را ارائه دهند.

تولید محتوا در قالب انواع رسانه‌ها اعم از یادداشت و مقاله خبرنگاران و پادکست و عکس و موشن‌گرافی یا تهیه و تولید فیلم و کلیپ‌های کوتاه و اینفوگرافیک، گزارش‌های خبری، تهیه پوستر و محتوا‌های موبایلی و خبرها و مطالب تحلیلی و تحقیقی و ایده‌پردازی و ….تنها بخشی از فعالیت‌های رسانه‌ای در زمینه انعکاس ابعاد و اخباری از جهاد خدمت باشد اما‌ تاثیرگذاران نظام و خطبا بویژه ائمه جمعه و جماعات، هنرمندان و سلبریتی‌های مورد تایید و شاخصینی از اقشار گوناگون مردم و اصناف خصوصا فرهنگیان، دانشگاهیان، مهندسان و کادر درمان و فعالان صنعت و بخش تولید می‌توانند در معرفی افراد موفق در کار افرینی و تحقق آرمان‌های رسانه‌ای نهادهای انقلابی کشور و بیان خدمات نظام اسلامی در حوزه جهاد خدمت و دستاوردهای ۴۵ ساله حاکمیت اسلامی در کشور عزیزمان ایران موثر واقع شوند.

نکته پایانی اینکه برگزاری جام رسانه “امید” و جشنواره‌های رسانه‌ای از این دست و تکرار همه ساله این قبیل جشنواره‌ها می‌تواند فتح بابی در تحرکات مدیران آماده و مصمم برای خدمات ماندگارتر و تشویق انان از طریق رسانه‌ها به تداوم این خدمات باشد.

قطعا خدمت به مردم اگر جهادی و بی‌منت باشد هم ماندگار خواهد بود و هم رسانه‌ها آن خدمات را به درستی دیده و به خوبی منعکس می‌نمایند.

true
true
اختتامیه ملی جشنواره جام رسانه‌ای امید و جهاد خدمت
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true