×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  شنبه - ۱۶ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
پنجمین دور طرح شمیم حسینی در فارس اجرا می شود

پنجمین دور طرح شمیم حسینی در فارس اجرا می شود، به گزارش عبدالغفور مصطفایی خبرنگار شهر مردم، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس  گفت: در پنجمین سال متوالی  طرح شمیم حسینی ویژه هیئات مذهبی دارای مجوز برگزار می شود.

حجت الاسلام سید عباس موسوی در حاشیه اجرای طرح شمیم حسینی اظهار داشت:  در آستانه فرارسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام مساعدت به هیئات مذهبی استان فارس ویژه دهه اول ماه محرم الحرام در قالب اجرای طرح شمیم حسینی از محل موقوفات حضرت سیدالشهدا در سومین حرم اهل بیت علیهم السلام انجام می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: در این طرح به هیئات مذهبی دارای مجوز از شورای هیئات مذهبی و ثبت شده در سامانه بیرق، حواله دریافت ۱۶ کیسه برنج و یک حلب روغن ۱۷ کیلویی به ارزش ۸۰ میلیون ریال داده خواهد شد. در طرح شمیم حواله اقلام اطعام حسینی  از ۱۳ تیر ماه به مدت ۵ روز در محل حرم مطهر علی بن حمزه(ع) توزیع خواهد شد هیئات مذهبی شهرستان‌ها نیز می توانند برای گرفتن حواله به این حرم مطهر مراجعه کنند.

معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس با اشاره به اینکه هزینه‌های هیئات مذهبی خیلی بیشتر از مساعدت طرح شمیم حسینی است گفت: اقلام تعیین شده در راستای فعالیت‌های فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس  از محل نیت وافقان به هیئات مذهبی مستقر در حسینیه‌ها، تکایا و دستجات مذهبی که قبلا ثبت نام کرده‌ا‌‌‌ند اهدا خواهد شد.

حجت الاسلام رحیم صفری درادامه افزود:  قدیمی ترین وقف مربوط به ۴ قرن پیش به نیت عزاداری  حضرت امام حسین(ع) و نیز در دوره قاجار از سوی وافقان خیر اندیش اجرا شده است.

وی اضافه کرد: در سال جاری هزار هیئت مورد تائید اداره کل اوقاف و امور خیریه  استان فارس در طرح شمیم حسینی حواله دریافت خواهند کرد واین حواله در شهر شیراز به ۶٠٠ هیئت مذهبی و در شهرستان‌های استان هم به ۴٠٠ هیأت مذهبی تعلق خواهد گرفت.

true
true
پنجمین دور طرح شمیم حسینی در فارس اجرا می شود
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true