×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۲ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
آمادگی بیش از ۵هزار هیات مذهبی فارس برای برگزاری آیین های عزاداری محرم

تکمیل فاز نخست موکب شهرداری شیراز در مرز شلمچه، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار شهر مردم، ماه محرم در حالی از یکشنبه آینده آغاز می‌شود که بیش از ۵هزار هیات مذهبی در فارس از هم اکنون در حال آماده شدن برای ورود به این ایام پر فیض هستند؛ موضوعی که رئیس شورای هیئات مذهبی فارس نیز در گفت و گوی اختصاصی با «شهر مردم» به آن اشاره کرد و گفت: از هفته آینده مجالس سوگواری اهل بیت (ع) همزمان با کل کشور در شیراز و فارس نیز آغاز میشود که در راس آنها مجموعه ها و هیات های مذهبی مردمی هستند که هر کدام به فراخور آداب و رسوم خود مراسم‌هایی برگزار می‌کنند.

رضا محمدیان ادامه داد: برنامه های پیش بینی در این هیئات به قدری زیاد است که حتی ۱۰ سازمان بزرگ فرهنگی هم نمی‌توانند این حجم از کار را انجام دهند و این تنها به دلیل مشارکت مردم است آن هم بدون هیچ چشم داشت و تنها به عشق امام حسین(ع) اهل بیت در این هیئات خدمت می کنند.

وی تصریح کرد: به مناسبت فرارسیدن ماه محرم از هفته آینده بیش از ۵۰۰هیات مذهبی در شیراز و بیش از ۵هزار هیات در شهرستان های فارس مراسم های خود را آغاز می کنند.

محمدیان ادامه داد: این مراسم صبح ها با زیارت عاشورا و بعد ازظهرها با برگزاری مراسم عزاداری و حرکت دسته ها انجام می شود. محوریت حضور دسته‌های عزاداری در شیراز دو حرم مطهر شاهچراغ(ع) و سید علا الدین حسین(ع) و در شهرستان‌های نیز سایر حرمهای مطهر و بقاع متبرکه است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر شیراز گفت: در خصوص مسیر تردد و ساعت حرکت دسته های عزاداری جلسات متعددی میان نیروی انتظامی و هیاتهای مذهبی برگزار شده است و تمامی موارد بررسی و برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه برخی اقلام مورد نیاز هیات‌ها تهیه شده اظهار کرد: با این وجود همچنان نیازمند همکاری بیشتر در تامین امکانات مورد نیازهیات‌ها هستیم و برای مراسم تاسوعا، عاشورا و حتی اربعین برنامه ریزی صورت گرفته است.

محمدیان اظهار داشت: در خصوص پیاده روی اربعین امروز شاهد آن هستیم زمینی که سال ۹۴ در شورای چهارم در مرز شلمچه برای اجرا موکب دائمی شهرداری شیراز تحویل شد به سرانجام رسید و فاز اول این پروژه امسال آماده بهره برداری است و سال آینده کل این پروژه که در زمینی به مساحت ۵هزار متر مربع است تکمیل میشود.

وی با تقدیر از دستگاه‌هایی که با هیات‌های مذهبی همکاری کردند، گفت: البته عدم همکاری برخی دستگاه‌ها نیز جای انتقاد دارد، چرا که برخی دستگاه‌ها برگزاری این ایام برایشان اهمیتی ندارد و تنها موارد را با دستور استاندار دنبال میکنند که خود توجهی ندارند.

رییس هیئات مذهبی استان فارس گفت: معتقدیم با مدیری که هیچ آشنایی و عرقی به دستگاه اهل بیت (ع) و ائمه ندارد باید برخورد لازم صورت گیرد، با کسی که به دستگاه اهل بیت دروغ میگوید و برایش اهمیتی ندارد باید برخورد شود.

وی تصریح کرد: اهل بیت به هیچکس بدهکار نیست و هیچکس جسارت این را ندارد که دستگاه امام حسین(ع) را سرکار بگذارد و به او دروغ بگوید.

محمدیان گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری بارها بر آن تاکید کردند بهترین محل برای جهاد تبیین و مباحث اصیل به روز شیعیان همین هیاتهای مذهبی است و حتی ایشان در خصوص ظاهر افراد در این هیاتها نیز اظهار داشتند نباید ظاهر افراد ملاک تفکرات آنها باشد.

وی خطاب به شهردار شیراز هم گفت:در دستگاههای زیر نظر شهرداری نیز باید به این موارد توجه شود و جادارد در جلسه مسولین شهرداری نیز شهردار شیراز به مدیرانی که توجهی به این مباحث ندارد تذکر بدهند.

true
true
آمادگی بیش از ۵هزار هیات مذهبی فارس برای برگزاری آیین های عزاداری محرم
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true