×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۱ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
برنامه‌ریزی برای واردات خودروی ارزان قیمت

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ارز تخصیصی برای بخش صنعت در سال گذشته ۲۹.۵ میلیارد دلار تعیین شده بود، اما تا پایان سال ۱۴۰۲ به ۴۳ میلیارد دلار افزایش یافت.

به گزارش شهر مردم به نقل از ایرنا، عباس علی‌آبادی امروز یکشنبه در حاشیه همایش روز ملی صنعت و معدن در سالن سران اجلاس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دولت سیزدهم به حل مساله صنعت اهتمام ویژه‌ای داشت و در وزارت صمت مسائل صنعت را فهرست کرده و به موضوعات و رفع موانع پرداختیم.

وی افزود: مشکلاتی که در صنعت وجود دارد مربوط به دوره خاصی نیست؛ بلکه هر دوره مشکلات خود را دارد که باید در همان زمان مورد رسیدگی قرار گیرند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه ابر چالش تنوع نرخ ارز است، گفت: این امر منجر به تعهدات ارزی است و باید در یک برنامه کلی، نظام تک نرخی را در ارز مشخص کنیم.

وی بیان داشت: شرکت‌ها از جمله فولادی‌ها در صورتی که محصولات رقابت‌پذیر داشته باشند می‌توانند اقدام با صادرات کنند.

علی‌آبادی با بیان اینکه صنایع ما اغلب صادرات محور نیستند، گفت: صنایع ما وابسته به دریافت کمک و حمایت هستند. ما به‌اندازه کافی آموزش در اختیار صنایع قرار نمی‌دهیم بایستی آموزش‌های حقوقی و تخصصی صورت بگیرد.

وزیر صمت با اشاره به برنامه‌ریزی در خصوص خودروی ارزان قیمت، گفت: برای افزایش بهره‌وری خودروسازان داخلی باید خودروهایی در مقیاس ارزان‌تر وارداتی در اختیار مردم قرار گیرد. پیش از این واردات برای خودروهایی که قیمت آنها بالاتر از ۱۰ هزار دلار بوده است صورت می‌گرفت، اکنون در تلاش هستیم تا زمینه واردات خودروهای قیمت مناسب و با کیفیت را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: خودروهای با کیفیت و ارزان قیمت وارداتی، رقابت‌پذیری را افزایش می‌دهد ضمن اینکه برای ارتقا و کیفیت خودروها یکی از مولفه ها رقابت‌پذیری است مولفه های دیگری تاثیر گذار است تا تولید منطقی‌تر شود نه‌تنها خودروی ارزان قیمت، بلکه باید در همه محصولات و کالاها فاکتور قیمت و کیفیت را در نظر بگیریم.

علی‌آبادی از ابلاغ آیین‌نامه واردات خودروهای جانبازان خبر داد و گفت: واردات خودرو برای جانبازانی که در گذشته ثبت‌نام کرده بودند، فراهم شده است تا به‌زودی انجام شود هرچند این امر زمان بر است.

وی افزود: در حال حاضر اولویت برای جانبازان بالای ۷۰ درصد است.

 

true
true
برنامه‌ریزی برای واردات خودروی ارزان قیمت
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true