×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۰ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس خبر داد:از تولید ۴۰ درصد بنزین کشور تا تبدیل شدن به بزرگترین تولید کننده بنزین جهان

جلال الدین عرفانی شهرمردم
بزرگترین تولیدکننده بنزین جهان، ۴۰ درصد بنزین کشور را را نیز تولید می‌کند.
مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس در مراسم اختتامیه جشنواره رسانه امید در تهران با اعلام مطلب فوق گفت:امروز نه تنها از وابستگی به واردات بنزین بی‌نیاز شده‌ایم بلکه پالایشگاه ستاره خلیج فارس به بزرگترین تولیدکننده بنزین در جهان تبدیل شده و ۴۰ درصد بنزین مورد نیاز کشور نیز در اینجا تولید میشود.
علیرضا جعفر پور با اشاره به افزایش ۶و نیم برابری صادرات گاز مایع در ۲سال اخیر ادامه داد:امروز حدود ۶۵ درصد از میعانات گازی که از پارس جنوبی استحصال می‌شود به پالایشگاه ستاره خلیج فارس اختصاص میابد.
وی با اشاره به استفاده از نیروهای متخصص بومی به عنوان یکی از مهمترین ویژگیهای این واحد ادامه داد:در حال حاضر میعانات صنعت نفت و گاز هم قابل استفاده است» و ما جزو ۱۵ کشور اول دنیا در زمینه دانش پالایشگاه قرار داریم که که اگر هرکدام از این دانشها تجاری سازی و فناوری شود می توانیم شاهد قطع کامل وابستگی در این حوزه باشیم.
مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس تصریح کرد:در حالی که تا پیش از این ظرفیت پالایشگاه نزدیک به ۳۶۰ هزار بشکه بود امروز این رقم به حدود ۴۰۰ هزار بشکه در روز رسیده و برای جلوگیری از خام فروشی ظرفیت تولید بنزین میزبان ۳۰ درصد افزایش از ۳۳ میلیون لیتر به ۴۴ میلیون لیتر در روز افزایش یافته است.
جعفر پور گفت: در زمینه تولید گاز مایع هم شاهد اقدامات خوبی بودیم به گونه ای که از ۱۲۰۰ تن به تولید ۱۷۰۰ تن رسیدیم که این مرهون راه اندازی صادرات دریایی گاز مایع است و شاهد افزایش ۶و نیم برابری در اسن حوزه هستیم.
وی از تبدیل نفت سفید معمولی به نفت سفید یورو ۵ بر طبق استانداردهای جهانی و صادرات ۵۰۰ هزار تن از آن در سال گذشته به عنوان موفقیتی دیگر از این پالایشگاه یاد کرد و گفت:امروز تمامی تولیدات ما بر طبق استاندارد یورو ۵ است که این موضوع به تایید نهادهای بالادستی و محیط زیست رسیده است و ما قابلیت تولید بنزین سوپر برای کل کشور را نیز داریم اما مصرف بی‌رویه آن در برخی خودروها باعث آلودگی بیشتر هوا میشود،در کنار آن بخش زیادی از گازوئیل ما نیز دارای استاندارد یورو ۵ است.

true
true
مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس خبر داد:از تولید ۴۰ درصد بنزین کشور تا تبدیل شدن به بزرگترین تولید کننده بنزین جهان
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true