×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۱ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
از تمامی امکانات و ظرفیت ها برای حل مشکلات خبرنگاران استفاده می‌کنیم

از تمامی امکانات و ظرفیت ها برای حل مشکلات خبرنگاران استفاده می‌کنیم، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار “شهر مردم” ،مراسم روز خبرنگار امسال، در حالی برگزار شد که هنوز مشکلات کهنه خبرنگاران، پابرجاست و هنوز هم نسخه ای شفابخش، برای پایان این درد بی پایان، یا پبدا نمی شود یا آنقدر نایاب است که در دکان هیچ عطاری، پیدا نمی‌شود، موضوعی که پایش به جلسه تجلیل از روز خبرنگار هم رسید و چند نفر از نمایندگان خبرنگاران به نمایندگی از دیگر فعالان این حوزه، از مشکلات این حوزه گفتند. مشکلاتی که هر سال کم که نمی شود هیچ، بر آن نیز افزوده هم می شود. استاندار فارس اما در این مراسم، با اشاره به اهمیت رسانه ها و نقش خبرنگاران در اجتماع، گفت: خبرنگاران در همه عرصه ها، حضور دارند و نقش آنها در پیشبرد مسایل استان، قابل توجه است.محمد هادی ایمانیه، افزود: اگر چه نمانیده خبرنگاران درد دل هایی، داشتند اما بنده هم درددلی دارم، اما گویا تاکنون گوش شما بدهکار نبوده است.وی تصریح کرد: بارها گفته ام که خبرنگاران، گزارشی از رتبه بندی مدیران کل استان، به ما بدهند اما تا کنون، این مهم، انجام نشده و من به دنبال این هستم که این اتفاق، بیافتد.

استاندار فارس، گفت: اگر اینکار را نکنید من هم علم غیب، ندارم، متوجه نمی شوم کدام مدیر، با شما همکاری نمی کند و آمار وارقام واقعی، نمی دهد. در این خصوص، به ارزیابی ها و نقدهای کارشناسی، امتیاز می دهیم. وی، در خصوص امکانات رفاهی خبرنگاران نیز گفت: امکانات رفاهی اصحاب رسانه به هیچ عنوان، قابل قبول نیست. مشکلات شما را قبول دارم و به منظور رفع بخشی از مشکلات، پیشنهاد می دهم صندوق حمایتی برای بیمه کردن خبرنگارانی که بیمه نیستند، همچنین به منظور کاهش مسایل مالی آنها در استان، راه بیاندازیم. تاکید دارم سنگ بنای این صندوق قرض الحسنه را بسیار سریع بگذاریم.ایمانیه، در بخش دیگری از سخنان خود، در خصوص بحث قدیمی مسکن خبرنگاران هم گفت: در این رابطه برای خبرنگارانی که فرم جیم آنها سبز است، زمین رایگان در منطقه ای مناسب متوسط رو به بالا، در نطر می‌گیریم و سعی می‌کنیم تسهیلاتی با سود مناسب نیز برای آنها، در نظر بگیریم.وی، اظهار داشت: همچنین  در عرصه های آموزشی برای رسانه ها هم آمادگی داریم و کاملا کمک می کنیم.استاندار فارس، در مورد ارایه بسته معیشتی و امنیت شغلی خبرنگاران نیز گفت: خبرنگاران، تا یکماه دیگر بسته پیشنهادی حمایتی مربوط را به من ارایه دهند تا در این زمینه، اقدام کنیم.وی با اشاره به برگزاری انتخابات در سال جاری نیز خطاب به خبرنگاران حاضر، گفت: برای مردم، امید ایجاد کنید و بطور کلی مطالبه گری تان را ابتدا به صورت محرمانه به مدیران، بگویید و اگر تاثیری، نداشت بعد آرام آرام، آن را علنی کنید تا اگر مدیری نمی تواند در آن زمینه کاری کند صحنه را ترک کند.ایمانیه، گفت: در این زمینه، باید نقدهایی پیشنهاد شود که به جامعه، کمک می کند،  اگر برای استان، دلسوز هستید برای این پیشنهادها، وقت بگذارید.

وی افزود: از تمامی امکانات و ظرفیت ها برای حل مشکلات خبرنگاران در زمینه امنیت شغلی، بیمه و مسکن و بهبود معیشت این قشر کوشا و سخت کوش، استفاده خواهیم کرد.استاندار فارس در خصوص مشکل کارت هویت اصحاب رسانه نیز گفت: اصحاب رسانه این حق را دارند که برای ورود و شرکت در جلسات دستگاه های اجرایی و برخی اماکن، کارت تردد ویژه، داشته باشند و این مهم، باید هر چه سریعتر، انجام شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در این همایش ضمن پاسداشت روز خبرنگار، گفت: علاوه بر برگزاری آیین گرامیداشت روز خبرنگار، برای شنیدن دغدغه‌های اصحاب رسانه در این روز، در طول سال نیز اقدام به برگزاری گردهمایی‌های ماهیانه‌ای در  کردیم و چند جلسه از این گردهمایی‌ها هم برگزار شد.

حمیدرضا قانعی ادامه داد: خوشبختانه، توانستیم بخشی از مسائل صنفی را در گردهمایی‌های ماهانه، پوشش دهیم و این مشکلات را برطرف کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، تصریح کرد: امیدواریم در سالی که پیش رو داریم هم بتوانیم برنامه‌ها را منسجم‌تر، دقیق‌تر و بهتر، مدیریت کنیم تا از این طریق، دشواری‌های کار حوزه خبر و رسانه را کاهش دهیم.قانعی گفت: خبرنگاران با هدف رساندن پیام امید و جهاد تبیین در جامعه، تلاش می‌کنند، این روزها، حال و روز جامعه که درگیر مسائل رسانه‌ای است به شدت نیازمند خبرنگارانی است که خودشان انگیزه و امید، داشته باشند و بتوانند این امید را به جامعه، تزریق کنند، امیدواریم بتوانیم حداقل‌های حوزه معیشت خبرنگاران را تأمین کنیم و امید را به خانواده رسانه، برگردانیم.

در این مراسم، صفدر دوام به عنوان نماینده خبرنگاران، رضا قادری به عنوان نماینده عکاسان خبری، علی محمد پشوتن به عنوان نماینده خبرگزاریها و ابراهیم عباسی به عنوان نماینده پایگاههای خبری در خصوص برخی از چالشها و مشکلات فراروی خبرنگاران از جمله مشکلاتی نظیر بیمه، مسکن، افزایش هزینه تجهیزات و امکانات حوزه خبری و نبود امنیت شغلی سخن گفتند تا شاید کمی از بار مشکلات فعالان این حوزه، کاسته شود.

یک عکس یادگاری، پایان بخش مراسم امسال روز خبرنگار بود، اما یک نکته حایز اهمیت در این مراسم جای خالی بسیاری از مسئولینی بود که حتی برای چند دقیقه هم حاضر نشدند در این جلسه، حضور یابند و جز استاندار فارس، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز، خبری از دیگر مسئولین نبود.

 

true
true
از تمامی امکانات و ظرفیت ها برای حل مشکلات خبرنگاران استفاده می‌کنیم
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true