×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۸ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
محرومیت زدایی نسخه شفابخش شورای ششم برای توسعه مناطق کمتر برخوردار شهر گل و بلبل

سال گذشته قریب به ۷۰۰ میلیارد تومان صرف پروژه های محرومیت زدایی شهر شد، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار شهر مردم، تهیه سند محرومیت زدایی ۱۱۲ محله دیگر شهر، دستور کار کمیته محرومیت زدایی شورای شهر شیراز قرار گرفته است.

رئیس کمیته محرومیت زدایی شورای اسلامی شهر شیراز در گفت و گو با شهر مردم، با اعلام این خبر گفت: با توجه به عدم شناخت محرومیت زدایی از ابتدای شورای ششم دنبال نگاهی نو به این مقوله بودیم، این در حالی بود که توجهات بیشتر به نوع نقصی که از  گذشته برجای مانده بود و تمام مدیران شهری در آن دخیل بودند، البته منظورم نه فقط شهرداری است.

سیده مریم حسینی تصریح کرد: البته همه مدیرانی که استانداران پیشین انتخاب کرده بودند و همین دستگاههای خدمات رسان، باعث ایجاد محرومیتی چند وجهی شدند، محرومیت هایی از کاهش درآمد، اشتغال، آموزش و پرورش و مباحث فرهنگی گرفته تا ضعف در زیر ساخت هایی که باید این موارد جبران شود.

وی اضافه کرد: در این راستا با توجه به وظایف شهرداری و نوع خدمت آن سعی کردیم، ابتدا مفهوم محرومیت زدایی را بشناسیم تا اگر کاری بخواهیم انجام دهیم، موجب مداخله در روال عادی فعالیت های شهرداری نشود.

حسینی تصریح کرد: در ادامه ما به سند محرومیت زدایی رسیدیم و در ابتدا ۴۰ محله هدف را در نظر گرفتیم که این محلات با داده های خود شهرداری مشخص شد که به عنوان مثال در کدام محله ما کمبود فضای سبز و تفریحی داریم که باید نسبت به تامین آن اقدام شود.

وی ادامه داد: اما داده های دستگاههای دیگر خدمات رسان مثل آب، برق و… را نداشتیم که برای تکمیل سند محرومیت زدایی شهر لازم بود، پس کار را شروع کردیم و با دستگاههای دیگر در در قالب قرارگاه محرومیت زدایی به تعامل رسیدیم و توضیح دادیم که یک سند بر اساس نقشه gis و اطلاعات شهرداری داریم، اما شما کجا هستید؟ و قرار است تا آخر سال به کجا برسید؟ و دستگاهها را به دنبال تهیه این موارد فرستادیم گرچه هنوز هم نیازهای بسیاری از آنها مشخص نیست.

عضو شورای شهر شیراز با اشاره به نامگذاری سال ها از جانب مقام معظم رهبری، گفت: زمانی که رهبر معظم انقلاب برای سال، یک شعار معرفی می کنند دستگاههای مختلف باید در برنامه هایشان، این شعار را به صورت عملیاتی پیاده کنند، لذا شعار سال اهمیت پیدا می کند و البته نوع همت مسئولين در برنامه هایشان نمود پیدا می کند و ما ضعف را در این مورد دیدیم.

وی اظهار داشت: در حال حاضر سند محرومیت زدایی ۱۱۲ محله دیگر شهر در شهرداری تکمیل شده و ما در کمیته محرومیت زدایی در حال بررسی نهایی آن هستیم و بعد داده دستگاههای دیگر هم بررسی می شود و برای اجرا به قرارگاه محرومیت زدایی ارسال می شود.

حسینی در خصوص نحوه شکل گیری قرارگاه محرومیت زدایی شهرستان نیز گفت: ما بر اساس نگاه و تفکری که شهر به آن رسیده، دستورالعملی برای شهرداری نوشتیم که بر اساس آن باید درصد بودجه محرومیت زدایی هر دستگاه مشخص شود و در مواردی اگر در کمیته محرومیت زدایی مطرح شود که بگویند ردیف بودجه نداریم، یا حد کمک مورد نیاز با میزان توان شهرداری برابری ندارد، یا اینکه خارج از وظایف شهرداری است و یا نیاز به هم افزایی چند  دستگاه وجود دارد، این موارد را به قرارگاه می فرستیم.

وی با اشاره به ارکان قرارگاه محرومیت زدایی، از جمله فرماندار شیراز به عنوان رییس، رییس قرارگاه احمد بن موسی (ع) به عنوان جانشین، شهردار شیراز، رییس شورای شهر و رییس کمیته محرومیت زدایی شورای شهر به عنوان جانشین، گفت: سال گذشته در شورا و شهرداری شیراز اقدامات خوبی را در این حوزه آغاز کردیم و ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه برای محرومیت زدایی در نظر گرفتیم

که با توجه به نوع کار و هزینه، به حدود ۵۱۰ میلیارد تومان افزایش یافت که با توجه به چند عملیات بزرگ عمرانی و افتتاحیه این رقم به حدود ۷۰۰ میلیارد تومان رسید.

رئیس کمیته محرومیت زدایی شورای شهر شیراز گفت: در این راستا مواردی که شهرداری در  سال ۱۴۰۱ دنبال کرده بود، بیشتر حول محور مطالعه بود، اما عملا ۱۲ آذر سال قبل با کلنگ زنی چند پروژه، کار وارد فاز عملیاتی شد.

حسینی گفت: امسال هم ۶۳۰ میلیارد تومان بودجه برای این کار دیده شده همه اینها عمرانی است و در خصوص مباحث عمرانی برای مناطق شهرداری، این نکته مد نظر است که در هر منطقه، چه مقدار کار عمرانی و چه تعداد پروژه می خواهد.

وی اضافه کرد: در این بین نگاه خود شهرداری و مناطق بیشتر به سمت محرومیت زدایی است و  دوست دارند در مناطق خودشان هم پروژه تعریف کنند، این در حالی است که سال قبل در برخی نقاط که حتی جزء وظایفشان نبود، مثل اصلاح آسفالت تخریب شده توسط دستگاههای خدمات رسان دیگر و مشکلاتی مثل برخی زیر ساختها، خود مناطق مداخله می کردند.

وی اضافه کرد: اما امروز موارد را به قرارگاه می بریم، به عنوان مثال اگر طرحی داریم که باید مشکل محرومیت آن حل شود، قطعا طرح آن در قرار گاه محرومیت زدایی سومین حرم، کارها را سرعت می بخشد

true
true
محرومیت زدایی نسخه شفابخش شورای ششم برای توسعه مناطق کمتر برخوردار شهر گل و بلبل
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true