×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳  
true
true
پیش‌بینی برداشت ۲۰ هزار تن انگور از تاکستان‌های سرچهان فارس

پیش‌بینی برداشت ۲۰ هزار تن انگور از تاکستان‌های سرچهان فارس ، خبرگزاری شهر مردم، مدیر جهاد کشاورزی سرچهان از توابع استان فارس، از تداوم برداشت انگور در این شهرستان خبر داد و گفت: پیش‌بینی‌ می‌شود تا پایان شهریور ماه ۲۰ هزار تن محصول از تاکستان‌های سرچهان برداشت شود.

علی موسی پور جشنی یکشنبه ۲۶ شهریور به خبرنگاران گفت: ۲۰۰۰هکتار از باغ‌های شهرستان سرچهان تاکستان است و بیشترین سطح آن در حومه شهر حسامی قرار دارد.

او با اشاره به اینکه انگور نسبت به سایر درختان میوه، تحمل بیشتری نسبت به کم آبی و خشکسالی دارد، عنوان کرد: ارقام انگور تولیدی سرچهان از نوع کشمشی بواناتی، پیکامی، سیاه سردشت و صاحبی هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرچهان با بیان اینکه متوسط عملکرد این محصول۱۰ تن در هکتار است، عنوان کرد: تولیدات انگور به صورت تازه خوری کشمش، مویز و شیره انگور در سبد غذایی شهروندان قرار می‌گیرد که کشمش تولیدی به‌دلیل شهد بالا کیفیت مطلوب و طرفداران خاص خود را دارد.

موسی پور جشنی از توصیه و تأکید کارشناسان باغبانی در استفاده از روش داربستی به متقاضیان سخن گفت و اظهار کرد: با توجه به افزایش کیفی و کمی تولید محصول در روش مذکور به صورت پراکنده در سطح ۶۰ هکتار از تاکستان‌های شهرستان روش داربستی اجرا شده است.

true
true
پیش‌بینی برداشت ۲۰ هزار تن انگور از تاکستان‌های سرچهان فارس
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true