×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
ویژه برنامه‌های هفته حکیم نظامی در شیراز برگزار می شود

ویژه برنامه‌های هفته حکیم نظامی در شیراز برگزار می شود، به گزارش فرخنده آشوری خبرنگار شهر مردم، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، روز گذشته در نشست خبری برگزاری بزرگداشت حکیم نظامی، شیراز را یکی از شهرهای مطرح برگزاری این هفته، خواند و گفت: در این هفته، به دلیل پیوندی که شهر شیراز با آثار این شاعر بزرگ دارد، پنج سخنرانی تخصصی به صورت مجازی برگزار می شود.

حمیدرضا قانعی، با بیان اینکه برنامه های این هفته، در دو بعد علمی و اجرایی برنامه ریزی شده است، عنوان کرد: به دلیل قرابت با شهر و ادب، این هفته پر رنگ تر خواهد بود و همانگونه که برای شعرای بزرگی همچون، حافظ و سعدی، مراسم گرامیداشت برگزار می کنیم، برای این شاعر بزرگ، مراسم گرامیداشت با شکوهی برگزار می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، تصریح کرد: حکیم نظامی گنجوی، اشعاری را خوانش کرده است که هویت ملی و ایرانی را تقویت می کند و این موضوع، یکی از ویژگی های شعر حکیم نظامی است.

قانعی، همچنین خاطر نشان کرد: پویش شعرخوانی کودکان و‌ نوجوانان، با موضوع چهار شعر گران بهای حکیم نظامی گنجوی، نظامی خوانی از فردا ویژه کودکان و نوجوان آغاز می شود.

وی، افزود: ارکستر سمفونیک فارس، ویژه گرامیداشت این شاعر بزرگ، در محل تالار حافظ در بیستم اسفند ماه، برگزار می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، اضافه کرد: در این هفته، سلسله نشست های علمی با موضوع شاعر و داستان سرای پارسی گوی ایرانی، نظامی گنجوی، برگزار می شود.

قانعی، با بیان اینکه به شخصیت حکیم نظامی، در کشور ما کمتر از کشورهای همسایه، پرداخته شده بود، تصریح کرد: اشعار نظامی، در فرش های ایرانی، استفاده شخصیت های ساخته شده، توسط نظامی در معماری ایرانی و غیره، سبب شد تا عزم پرداختن به این شخصیت بزرگ، احساس شود.

وی، با بیان اینکه تلاش می کنیم تا به بخش علمی این ماجرا بپردازیم، عنوان کرد: هفته گرامیداشت حکیم نظامی، فرصتی برای بیشتر پرداختن به این شخصیت است و باید به سراغ دانشمندان نظامی پژوه و غیره رفت و با رسانه ای کردن ابعاد مختلف این شخصیت، اجازه ندهیم تا کشورهای دیگر، شخصیت ما را با یغما ببرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس، ادامه داد: علاوه بر بخش علمی، به بخش هنری این موضوع هم پرداختیم، جمع آوری اشعار نظامی و پرداختن به آن، توسط شاعران معاصر را در دستور کار قرار دادیم، برای ایجاد بستر برای عجین شدن نسل جدید، پویش نظامی خوانی با چهار شعر درنظر گرفته شده است، در بخش هنری نیز برنامه هایی مانند بداهه نویسی اشعار نظامی، اجرای ارکستر سمفونیک فارس و غیره، برنامه ریزی شده است.

وی، با بیان اینکه به هنرمندان، فرصت می دهیم تا بیشتر به مفتخران شهر و استان بپردازند، اظهار کرد: ارکست سمفونیک فارس که اشعار فردوسی را اجرا کرد، مورد توجه عموم قرار گرفت، نظامی، یکی از داستان پردازهای قهار کشور است که در قالب نظم و نثر، آنها را بیان کرده است و در این زمینه شهرت دارد.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم، از پوستر هفته بزرگداشت حکیم نظامی، رونمایی شد.

true
true
ویژه برنامه‌های هفته حکیم نظامی در شیراز برگزار می شود
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true