×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
والیبال جام باشگاه‌های زنان آسیا ۲۰۲۳ در ویتنام / سومین شکست پیاپی پیکان برابر حریفان شرقی

والیبال جام باشگاه‌های زنان آسیا ۲۰۲۳ در ویتنام / سومین شکست پیاپی پیکان برابر حریفان شرقی، بیست و سومین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های زنان آسیا – ۲۰۲۳ -در شهر وینه فوک ویتنام امروز با سومین باخت نماینده ایران ادامه یافت.

به گزارش شهر مردم، به نقل از پایگاه اختصاصی مسابقات، کشور ویتنام هشتمین بار میزبان رقابت‌ها شده است. در این دوره از رقابت‌ها ۹ تیم حضور دارند که در دو گروه در سالن ۳۰۰۰ نفری وینه فوک رقابت کردند. نمایندگان ازبکستان، قرقیزستان و پتروگاز فیلیپین نیز از حضور انصراف دادند. برای اولین بار نماینده مغولستان در رقابت‌ها حاضر شد.
از هر گروه تیم‌های اول و دوم به دور نیمه نهایی صعود کردند و تیم‌های سوم به بعد برای رده‌های پنجم تا نهم به صورت دوره‌ای مسابقه خواهند داد. تیم قهرمان مسابقات به جام باشگاه‌های زنان جهان ۲۰۲۳ صعود خواهد کرد. نتایج و برنامه ادامه مسابقات به این شرح است:
شنبه ۹ اردیبهشت:
گروه یک:
پیکان تهران ۰ – ۳ هیسامیتسو اسپرینگز ژاپن (ست‌ها: ۲۰ – ۲۵، ۱۵ – ۲۵ و ۱۷ – ۲۵)
تیم پیکان تهران پیش از این ۲ – ۳ از تیم اسپورت سنتر ویتنام و ۱ – ۳ از کینگ وال تایپه تایوان شکست خورد.
کینگ وال تایپه تایوان – اسپورت سنتر ویتنام
در گروه یک تیم‌های کینگ وال تایپه تایوان و اسپورت سنتر ویتنام با ۵ امتیاز اول و دوم هستند و به نیمه نهایی صعود کردند. تیم‌های هیسامیتسو اسپرینگز ژاپن با ۴ و پیکان تهران با یک امتیاز در رده‌های سوم و چهارم جای گرفتند و برای رده‌های ۵ تا ۹ رقابت می‌کنند.

گروه دو:‌
شنبه ۹ اردیبهشت:
آلتای قزاقستان ۳ – ۰ هیپ هینگ هنگ کنگ
دایاموند فود فاین تایلند ۳ – ۱ لیائونینگ دونگ هوآ چین
تیم ارچیم مغولستان استراحت کرد.
تیم‌های دایاموند فود فاین تایلند با ۱۰ و لیائونینگ دونگ هوآ چین با ۹ امتیاز اول و دوم شدند و به نیمه نهایی راه یافتند. تیم‌های آلتای قزاقستان با ۸، ارچیم مغولستان با ۳ و هیپ هینگ هنگ کنگ بدون امتیاز در رده‌های سوم تا پنجم جای گرفتند و برای رده‌های ۵ تا ۹ رقابت خواهند کرد.

در دوره قبل در سال ۲۰۲۲، تیم‌های کوآنیش و آلتای قزاقستان و دایاموند فودفاین تایلند در رده‌های اول تا سوم قرار گرفتند.

در والیبال باشگاه‌های زنان آسیا تیم تیانجین بو‌های بانک چین با ۵ قهرمانی و ۳ نایب قهرمانی و یک سومی رکورد دار است. تیم‌های چانگ فدربرائو تایلند با ۳ قهرمانی ۲ نایب قهرمانی و یک سومی در رده دوم، هیسامیتسو اسپرینگز ژاپن با ۲ قهرمانی ۳ نایب قهرمانی و ۲ سومی در رده سوم و سوپریم چونبوری تایلند با ۲ قهرمانی، یک نایب قهرمانی و یک سومی در رده چهارم قرار گرفتند. تیم‌های شانگ‌های برایت آبست چین و راحت آلماتی قزاقستان نیز ۲ بار قهرمان شده اند.

از تیم‌های ایرانی در ادوار قبلی این رقابت‌ها در سال‌های ۲۰۰۸ تیم ذوب آهن اصفهان هشتم (آخر)، ۲۰۰۹ سایپا تهران هشتم، ۲۰۱۰ ذوب آهن اصفهان هشتم، ۲۰۱۱ پرسپولیس تهران ششم، ۲۰۱۲ گیتی پسند اصفهان ششم، ۲۰۱۳ گیتی پسند اصفهان هشتم (آخر)، ۲۰۱۴ متین ورامین هفتم، در سال ۲۰۱۵ تیم دانشگاه آزاد تهران نهم (آخر) و در سال ۲۰۱۶ تیم بانک سرمایه ایران پنجم و در سال ۲۰۱۷ ششم شد. در سال ۲۰۱۸ تیم پیکان تهران ششم شد. در سال‌های ۲۰۲۱ تیم سایپا تهران و ۲۰۲۲ تیم باریج اسانس کاشان در موفق‌ترین حضور‌های والیبال ایران در رده چهارم قرار گرفتند. در سال ۲۰۱۹ نماینده ایران شرکت نکرد و در سال ۲۰۲۰ مسابقات برگزار نشد.

true
true
والیبال جام باشگاه‌های زنان آسیا ۲۰۲۳ در ویتنام / سومین شکست پیاپی پیکان برابر حریفان شرقی
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true