×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۳ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
وابستگی به فضای مجازی منجر‌ به تخریب‌ رفتارهای خوردن می شود

وابستگی به فضای مجازی منجر‌ به تخریب‌ رفتارهای خوردن می شود، به گزارش عبدالغفور مصطفایی خبرنگار شهر مردم، دانشیار گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: افزایش‌ روز افزون استفاده از اینترنت امری طبیعی  و اجتناب ناپذیر  که در رفتار خوردن و تصویر‌ بدنی تأثیر سوء می گذارد.

مرضیه اکبرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار شهر مردم اظهار‌ داشت: یکی از مصارف‌عمده استفاده از اینترنت و فضای‌ مجازی‌، مشارکت در شبکه‌های مجازی با توجه به ارائه  تصاویر می‌ تواند بر‌سبک زندگی و رفتار افراد اثر‌گذار باشد.

وی با اشاره به اینکه در میان مطالب و تصاویر‌ در فضای‌ مجازی‌، ارائه الگوهایی در زمینه‌ زیبایی ظاهری‌ و نیز راه‌کارهای رسیدن به وضعیت جسمانی مطلوب افراد به وفور یافت می شود، افزود: مطالب و تصاویر‌ صرف‌نظر از نظر‌ صحت می تواند بر‌ خودآگاهی‌ افراد از وضعیت جسمانی تأثیر مستقیم و غیر مستقیم از طریق تخریب تصویر بدنی بر رفتارهای خوردن  در نوجوانان و بزرگسالان جوان اثر نامطلوب به گذارد.

اکبر‌زاده اضافه کرد: توصیه می شود میزان حضور در فضای مجازی برای نوجوانان توسط والدین پایش شود.

وی اظهار داشت: بر اساس آمار سال ۲هزارو ۱۸ بیش‌از ۴۷ میلیون نفر بیشتر نوجوانان  از‌ شبکه فضای‌ مجازی آنلاین و نیز در سال‌ ۲ هزارو ۲۱ روزانه ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از گوشی‌هوشمند استفاده می کنند.

دانشیار گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: بیش از ۹۷۰ نفر  در‌سنین  ۱۲‌ تا ۲۲ سال به علت   استفاده از فضای‌مجازی‌ با خطر‌ سلامت روبه‌رو می شوند.

true
true
وابستگی به فضای مجازی منجر‌ به تخریب‌ رفتارهای خوردن می شود
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true