×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
همه گزینه‌های راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس روی میز مدیر کل

سه محور پر تخلف استان فارس کدامند؟ به گزارش عباس امیری خبرنگار شهر مردم، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس از جمله مدیران موفقی است که با حضور در این مسئولیت توانست تحول چشمگیری در وضعیت راههای استان از نظر کیفیت و همچنین نظارت و کنترل آن ها داشته باشد تا جایی که می توان گفت امروز علیرضا راستیار از درون دفتر خود با سامانه‌هایی که در اختیار دارد همه وضعیت راهها و جاده های استان را زیرنظر دارد و تلاش می کند تا ضمن رفع مشکلات، از بروز حوادث ترافیکی ننیز جلوگیری نماید.

وی در دیدار با مدیر مسئول و کارکنان روزنامه شهر مردم از رسانه ها به عنوان راهداران رسانه ای نام برد و بیان کرد: علیرغم وجود دستگاههای دیگر، فعالیت روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس چشمگیر بوده و اخبار این اداره کل همواره جزء اخبار اول پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی قرار دارد و رسانه ها نیز به خوبی این اخبار را پوشش داده اند.

راستیار ضمن تقدیر از اهتمام روزنامه شهر مردم در پوشش فعالیت های این اداره کل افزود: توقع ما از رسانه‌های استان این است که مثل همیشه همراه و در کنار ما بمانند و زبان گویای ما در انعکاس فعالیت‌ها باشند تا این فعالیت های امیدبخش به مردم نیز به خوبی منعکس شود.

وی بیان کرد: ما در مجموعه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس، فعالیت های گسترده ای را در حوزه راهداری، راه روستایی و همچنین حوزه حمل و نقل به مردم عزیز و شریف استان ارائه می دهیم و همیشه یکی از مواردی که ما در مجموعه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مدنظر قرار می‌دهیم تا خدمات بهینه و خوبی را ارائه دهیم، بحث آماری است که از میزان تردد ناوگان و میزان تردد در جاده‌های عبوری استان فارس بایستی داشته باشیم.

وی ادامه داد: در همین راستا همکاران ما در مجموعه مرکز مدیریت راههای استان مرتبا با استفاده از ابزارهای هوشمندی که در سطح محورهای استان نصب شده، خروجی هایی را می گیرند و تجزیه و تحلیل آماری را انجام می دهند.

* سه محور پرتخلف استان فارس

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس با اشاره به اینکه تخلفات و ثبت تخلفات و رسیدگی به آن‌ها از مواردی است که در مرکز مدیریت راههای استان بر اساس همین دستگاهها و سامانه های هوشمند مورد کنترل و رصد واقع می شود، اعلام کرد: با توجه به داده های این سامانه‌ها میزان ثبت تخلف سرعت در ۳ محور از محورهای استان به صورت حاد اعلام شده که از رانندگان و کاربران جاده ای استان خواستارم این موضوع را مدنظر داشته باشند که قطعا با رعایت و کنترل سرعت می شود، جلوی حوادث ترافیکی را گرفت.

راستیار بیان کرد:  سامانه های ثبت تخلف سرعت، محور کمربندی شیراز، محور آباده- ایزدخواست در جاده اصفهان و محور مرودشت به شیراز که یکی از محورهای پرتردد استان است را به عنوان سه محور دارای بیشترین تخلف سرعت نشان می دهند.

*بروزرسانی سامانه‌های اداره کل راهداری

راستیار از بروزرسانی سامانه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس نیز سخن گفت و افزود: ما در مجموعه عملکردی خودمان این موضوع را به صورت ویژه رصد می کنیم.وی افزود: اولین سامانه، دوربین های ثبت تخلف‌های جاده‌ای است که ۲۲۵ سامانه دوربین ثبت تخلف در محورهای سطح استان نصب شده و از این بابت در تعداد سامانه ها در کشور اول هستیم و با اقداماتی که برای مجموعه آزادراه شیراز-اصفهان به صورت مشارکتی با مجموعه شرکت ساخت صورت گرفته، بحث نصب ۲۴ سامانه دیگر در این مجموعه آزادراه در دست اقدام است که امیدواریم تا ۴ ماه آینده این سامانه آزادراه نیز بتواند خدمات رسانی انجام دهد که با راه اندازی آن‌ها، تعداد سامانه‌های استان به ۲۴۹ سامانه خواهد رسید.

*پایش محورهای استان با دوربین‌های نظارت تصویری

راستیار دومین سامانه را دوربین‌های نظارت تصویری عنوان کرد و گفت: با این سامانه می توانیم سطح محورهای استان را مورد پایش قرار دهیم که در این راستا در حال حاضر ۲۰ دوربین پایش تصویری در محورهای سطح استان خدمات رسانی انجام می دهند و مورد استفاده همکاران ما در پایش محورها قرار دارد.

وی افزود: خوشبختانه پیگیری هایی را از مجموعه سازمان راهداری کشور داشتیم و مجوز نصب ۳۱ سامانه دیگر را اخذ کردیم که این سامانه‌ها نیز تا هفته‌های آتی مورد عملیات اجرایی قرار می گیرد و امیدواریم بخشی از این سامانه‌ها قبل از ایام نوروز وبخش دیگری که نیاز به شبکه برق و یا دیتا داشته باشد بعد از ایام نوروز و در فصل اول سال ۱۴۰۳، مورد استفاده مجموعه راهداری و همچنین دستگاههای خدمات رسان در سطح استان قرار گیرد.

* دستگاههای ترددشمار همکار ما در اعلام نظرها

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس اظهار کرد: سامانه دیگری که در آمارهای ما در مجموعه راههای استان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و به خصوص در حوزه راهداری ما می تواند نظر مثبت در خدمات‌رسانی و تعیین نوع خدمات و ارتقای آن را نشان داده و اعلام نظر کند، بحث ترددشمارها است.

راستیار ادامه داد: از طریق دستگاههای ترددشمار که در کف بستر آسفالت محورها نصب می شود و قابل مشاهده هم نیست، میزان ترافیک محورهای سطح استان را استخراج می کنیم و بر همین اساس میزان خرابی هایی که سطح رویه راهها دارد، بر اساس ترافیک اولویت بندی صورت می گیرد و به صورت مستقیم در سامانه بی ام اس ما که سطح خرابی در سطح رویه راهها را به ما نشان می دهد می توانیم برنامه ریزی و اولویت بندی اجرایی را در این حوزه داشته باشیم.

*راه اندازی ۶ سامانه «توزین در حرکت» در ۶ نقطه استان

راستیار سامانه دیگری را که در این نشست معرفی کرد سامانه «توزین در حرکت» بود و گفت:  یکی از سامانه‌های مهم در مجموعه سازمان راهداری، بحث «دبلیو آی ام» یا همان توزین در حرکت است که ما در سطح محورهای استان هم اکنون در ۶ نقطه از محورهای شریانی استان به خصوص قبل از پاسگاههای پلیس راه توانسته ایم ۶ سامانه را نصب کنیم. کارکرد این سامانه به گونه ای است که میزان اضافه تناژی که ناوگان حمل و نقلیه عمومی بار از ناوگان عبور پیدا می‌کند، را به صورت یک هشدار به مجموعه ما و همکاران ما در مجموعه پلیس راه اطلاع رسانی می دهد.

وی ادامه داد: این سامانه همچنین با توجه به دوربین هایی که در آن تعبیه شده، قابلیت این را دارد که نوع بار را معین می کندو کمک می کند تا همکاران پلیس راه وظیفه نظارتی خود در حوزه اضافه بار و تناژ قانونی برای بار را اعمال داشته باشند.

وی ابراز داشت: امیدواریم این سامانه را نیز بتوانیم به صورت ویژه در سال ۱۴۰۳ در سطح محورهای استان افزایش دهیم چرا که رعایت ظرفیت مجاز و تناژ حمل و نقل عمومی کالا، یکی از ضروریات است و به طور مستقیم این موضوع با بحث خرابی رویه راهها ارتباط مستقیم دارد. از این رو بایستی رعایت ظرفیت مجاز داشته باشیم تا عمری که برای حفظ و صیانت از وضعیت راهها در نظر گرفته شده را داشته باشیم.

* اطلاع رسانی مناسب و امیدآفرین به مردم در سایه همکاری ادارات با رسانه‌ها محقق می شود

مدیر مسئول و صاحب امتیاز روزنامه شهر مردم نیز در این دیدار در سخنان کوتاهی ضمن تقدیر از تلاش‌های مدیر کل و مجموعه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس در ارائه خدمات به مردم تاکید کرد: خدمت صادقانه به مردم در کشور ما اصل است و روابط عمومی های ادارات و دستگاهها و رسانه دو بال برای تحقق اطلاع رسانی مناسب و امیدآفرینی به مردم هستند که در سایه تعامل و همکاری دو طرفه این وظیفه به خوبی انجام می شود.

الهام فیروزی افزود: تلاش ما در روزنامه شهر مردم بر این است که اخبار امیدبخش و موثر همه ادارات پوشش داده شود و عدالت اطلاع‌رسانی را رعایت می‌کنیم که در این راستا انتظار ما از مدیران و روابط عمومی ها هم این است با درک شرایط و مسائل پیش روی رسانه ها در تسهیل و تعامل هر چه بیشتر با اصحاب رسانه همکاری و همیاری نمایند.

true
true
همه گزینه‌های راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس روی میز مدیر کل
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true