×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
هشدار مدودف: ژاپن باید برنامه‌های نظامی‌سازی جدید خود را متوقف کند

هشدار مدودف: ژاپن باید برنامه‌های نظامی‌سازی جدید خود را متوقف کند، دیمیتری مدودف معاون شورای امنیت روسیه اعلام کرد که ژاپن باید برنامه‌های جدید نظامی‌سازی از جمله خرید سلاح‌های تهاجمی خارجی را متوقف کند.

 

به گزارش شهر مردم، مدودف امروز یکشنبه گفت که پیگیری مسیر جدید نظامی سازی از جانب ژاپن به طور جدی وضعیت منطقه آسیا- اقیانوسیه را پیچیده می‌کند.

وی در یوژنو-ساخالینسک در خاور دور روسیه که نزدیکی جغرافیایی با ژاپن دارد، ابراز داشت: تاسف آور است که مقام‌های ژاپنی مسیر به سمت نظامی سازی جدید کشور در پیش گرفتند.آنها وارثان ژاپنی هستند که زمانی با یک پایان ناگوار مواجه شد.

رئیس جمهور سابق روسیه که بمنظور شرکت در رویدادهایی به مناسبت سالگرد «روز پیروزی بر ژاپن» در یوژنو-ساخالینسک حضور پیدا کرده، بیان کرد که ژاپن با حمایت متولیان آمریکایی به صورت فعال در حال گسترش زیرساخت نظامی و خرید سلاح‌های خارجی از جمله سلاح‌های تهاجمی است.

«روز پیروزی بر ژاپن» به ۳ سپتامبر ۱۹۴۵ (۱۲ شهریور ۱۳۲۴) اطلاق می‌شود که ژاپن به صورت رسمی سند تسلیم خود در جنگ جهانی دوم را امضا کرد. روسیه امسال تصمیم گرفت ۳ سپتامبر را «روز پیروزی بر ژاپن نظامی‌گرا» اعلام کند که اعتراض توکیو را برانگیخت.

مدودف همچنین تصریح کرد: محدودیت‌های نیروهای دفاع از خود ژاپن و عملیات نظامی در خارج رفع شده، رزمایش‌های نظامی در حال انجام در نزدیکی جزایر کوریل است که به صورت جدی وضعیت منطقه آسیا- پاسیفیک را پیچیده می‌کند.

معاون شورای امنیت روسیه به ژاپن توصیه کرد: توکیو باید از تاریخ یعنی این روز به یاد ماندنی که ما امروز آن را جشن می‌گیریم، درس بگیرد و به صورت کامل نتایج جنگ جهانی دوم را به رسمیت بشناسد و هر کاری برای جلوگیری از وقوع سومین آن (جنگ جهانی) انجام دهد. (این کشور باید) برنامه‌های نظامی سازی را به نفع مردم خودش کنار بگذارد.

روسیه و ژاپن چندین دهه بر سر تعدادی جزایر کوچک در حومه هوکایدو که مسکو آن‌ها را کوریل جنوبی می‌نامد، اختلاف ارضی دارند. این جزایر در حال حاضر تحت کنترل روسیه است اما ژاپن نسبت به آن ادعای ارضی دارد.

اختلاف بر سر منطقه‌ای که اتحاد جماهیر شوروی در آخرین روزهای جنگ جهانی دوم آن را تصرف کرد، مانع از دستیابی توکیو و مسکو به معاهده صلحی شد که به طور رسمی به خصومت‌ها بین دو کشور پایان دهد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس، وزارت دفاع ژاپن اخیرا از بودجه سال مالی آینده خود به مبلغ ۵۳ میلیارد دلار خبر داد و قصد دارد هزینه دفاعی خود را به ۲ درصد تولید ناخالص داخلی خود تا سال ۲۰۲۷ افزایش دهد. ژاپن هدف از تقویت دفاع خود را تهدید بی سابقه از سوی کره شمالی و چین عنوان کرده است.

true
true
هشدار مدودف: ژاپن باید برنامه‌های نظامی‌سازی جدید خود را متوقف کند
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true