×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
نشست وزرای خارجه «۳ + ۳» در تهران

نشست وزرای خارجه «۳ + ۳» در تهران، نشست «۳+۳» با حضور وزرای خارجه کشور‌های آذربایجان، ارمنستان، روسیه، ترکیه و ایران، بعد از ظهر فردا در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش شهر مردم، نشست «۳+۳» با حضور وزرای خارجه کشور‌های آذربایجان، ارمنستان، روسیه، ترکیه و ایران، بعد از ظهر فردا در تهران برگزار می‌شود.
وزرای خارجه پنج کشور مرتبط با قفقاز جنوبی با حضور در دومین نشست ۳+۳، مسائل این منطقه و راهکار‌های گسترش همکاری‌های منطقه‌ای را در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، امنیتی، ترانزیتی، انرژی و .. بررسی می‌کنند.
از مهمترین اهداف تشکیل این ساز و کار منطقه ای، رفع مشکلات قفقاز جنوبی با حضور کشور‌های عضو، بدون دخالت کشور‌های فرامنطقه‌ای و غربی است. بر این اساس، یکی از محور‌های نشست فردا، گفتگو‌های صلح میان دو جمهوری آذربایجان و ارمنستان است.
نخست وزیر ارمنستان اخیرا اعلام کرده با برگزاری نشست ۳+۳ به پیشنهاد رئیس جمهور آذربایجان، موافق است.
پاشینیان در این باره گفته: ” در آن زمان توافق شد که نشست بعدی در قالب ۳+۳ در تهران برگزار شود، ما آمادگی داریم مذاکرات را در این قالب ادامه دهیم ”
نخستین نشست ۳+۳ در سطح معاونان وزرای خارجه پنج کشور عضو، سال گذشته و بدون حضور گرجستان در مسکو برگزار شد.
نشست تهران با عنوان نوبت صلح، همکاری و پیشرفت در قفقاز جنوبی برگزار می‌شود.
سخنرانی هیات‌های شرکت کننده و برگزاری نشست خبری وزیر امور خارجه از برنامه‌های نشست ۳ + ۳ در تهران است.
قرار است دیدار‌های دوجانبه‌ای میان وزیر امور خارجه با همتایانش و همچنین میان وزرای خارجه چهار کشور حاضر در نشست تهران انجام شود.
پیش نویس بیانیه مشترکی برای نشست تهران تدوین شده و ممکن است به تناسب موضوعات مطرح و تفاهم کشور‌های عضو در پایان نشست منتشر شود.
به نقل از صدا و سیماريال برگزاری نشست ۳ + ۳ در تهران در سطح وزرای امور خارجه ۵ کشور مرتبط با تحولات قفقاز جنوبی در شرایط و تحولات کنونی منطقه از اهمیت بسیاری برخوردار است و سطح کنشگری ایران در مسائل قفقاز را از گفتگو‌های دوجانبه به سطح گفتگو‌های منطقه‌ای ارتقا می‌دهد.

true
true
نشست وزرای خارجه «۳ + ۳» در تهران
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true