×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
نامزدهای مدال کارنگی اعلام شدند

نامزدهای مدال کارنگی اعلام شدند، فهرست نامزدهای جایزه مدال کارنگی ویژه ادبیات کودک در دو بخش تصویرگری و نویسندگی اعلام شد. به گزارش شهر مردم، فهرست‌ نامزدهای سال ۲۰۲۴ برای مدال کارنگی برای تصویرگری (که قبلاً به عنوان مدال کیت گرینوی شناخته می‌شد) و مدال نویسندگی اعلام شده‌ است.

کتاب‌های انتخاب‌شده برای مدال کارنگی برای تصویرگری عبارت‌اند از: «درخت و رودخانه» (آرون بکر)،  «باغ آوریلر (ایسلا مک گاکین)، «گمشده» (ماریایو ایللسترایو)، «وحشی» (استیو مک کارتی)، «به سوی دیگر» (اریکا مزا)،  «پلنگ نیمه‌شب» (پونام میستری)، («پرنده آوازخوان» (جولیا دونالدسون) و «جست‌وجوی چتر دریایی غول‌پیکر قطب شمال» (کلویی ساویج).

همچنین کتاب‌های انتخاب‌شده برای مدال کارنگی برای نویسندگی عبارتند از: «در بی‌بازگشت» (کوامه الکساندر)،  «سانگ واکر» (زیلیا بتل)، «دور از کلمات» (سوفی کامرون)، «پسر گمشده در پیچ و خم» (جوزف کوئلیو)،  «عشق را انتخاب کن» (نیکولا دیویس)، «عبور از خط» (آیا فیشر)،  «جنگ صفیه» (هیبا نورخان) و «ثابت برای این» (ناتانائل لسور).

مدال کارنگی برای نوشتن به کتابی اعطا می‌شود که به زبان انگلیسی برای کودکان و نوجوانان نوشته شده باشد و تجربه‌ای برجسته از خواندن را ایجاد کند. همچنین مدال کارنگی برای تصویرسازی یک تجربه خواندنی برجسته از طریق تصویرسازی را جشن می‌گیرد.

مدال کارنگی به عنوان قدیمی‌ترین و مهم‌ترین جایزه ادبی بریتانیا در حوزه ادبیات کودک هر سال توسط موسسه کتابداری و اطلاعات به بهترین اثر منتشرشده در بریتانیا در این حوزه اعطا می‌شود. این مدال در سال ۱۹۳۶ به یاد «اندرو کارنگی» نیکوکار اسکاتلندی راه‌اندازی شد.

true
true
نامزدهای مدال کارنگی اعلام شدند
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true