×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
لزوم دسترسی آسان مردم به خدمات حقوقی

لزوم دسترسی آسان مردم به خدمات حقوقی،به گزارش عباس امیری خبرنگار شهر مردم، رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان فارس بر لزوم دسترسی آسان مردم به خدمات حقوقی تاکید کرد.

مهرداد ریاحی، در مراسم گرامیداشت بیست و چهارمین سالروز تاسیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در شیراز گفت: امروزه با وجود وکلای توانمند و معاضدت های قضایی که ارائه
می شود تمام مردم به راحتی می توانند از حقوق خود دفاع کنند.

ریاحی، با اشاره به سابقه ۲۴ ساله فعالیت مرکز وکلا افزود: در ابتدای شروع فعالیت تاکنون راه پر فراز و نشیبی را طی کرده‌یم و در این راه با مشکلات و مخالفت هایی نیز مواجه بودیم اما با قدرت ایستادیم و امروز این مرکز به درخت تنومندی تبدیل شده که سایه افکنده و جامعه حقوقی را تحت تاثیر قرار داده است.

وی ادامه داد: یکی از وظایف ما این است که وکیل در اختیار عموم جامعه قرار دهیم که تاکنون این مهم با جدیت دنبال شده و به نتایج پرباری هم دست یافته‌ایم.

او اظهار کرد: از جمله این نتایج اینکه کمک کرده اطاله دادرسی در دادگاه ها به وجود نیایید، مردم به راحتی بتوانند از حق خود دفاع کنند و بدون آزمون و خطا به نتیجه برسند و با بهره مندی از خدامات وکیل راه درست را دنبال کنند تا تا به نتیجه برسند.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان فارس گفت: در بحث معاضدت قضایی رایگان برای همشهریان نیز به منظور دسترسی آسان افراد جامعه به وکیل، به شکل هفتگی در مساجد حضور پیدا می‌کنیم و به شهروندانی که به خدمات حقوقی دسترسی ندارند به شکل رایگان مشاوره حقوقی می دهیم و به افرادی که توانایی گرفتن وکیل ندارند نیز وکیل معاضدتی معرفی می‌کنیم.

ریاحی افزود: مردم نسبت به وکلای معاضدتی خیالشان راحت باشد چرا که پرونده معاضدتی چون یک نیت خیر پشت آن است بهتر به نتیجه می رسد و برای وکیل شرافت کاری و به نتیجه رسیدن مهمتر از هر چیز دیگری است.

او ادامه داد: سال گذشته حدود ۵۰۰ پرونده معاضدتی رایگان ارایه دادیم و همچنین ۶۳۵ مورد وکیل تسخیری بنا بر درخواست دادگاه‌ها و دادسراها و ۱۶ هزار و ۷۲۷ مورد هم مشاوره حقوقی به شهروندان ارایه شد.

وی، با اشاره به فعالیت یک هزار و ۷۰۰ وکیل و حضور یک هزار و ۲۰۷ کارآموز در مرکز وکلا قوه قضائیه فارس گفت: در بحث آموزش نیز سال گذشته فعالیت گسترده‌ای انجام شد و به دنبال برگزاری آزمون جذب کارآموز، ۵۰۷ کارآموز وکالیت را پذیرش کردیم.

*بدون حضور و مشارکت وکلا و کارشناسان عدالت محقق نخواهد شد

دادستان عمومی و انقلاب شیراز نیز در این مراسم گفت: اگر چه در هر پرونده قضایی محور تصمیم گیری قاضی است اما بدون مداخله و همکاری وکلا و کارشناسان رسیدگی عادلانه و منصفانه نخواهد بود.

مصطفی بحرینی افزود: بدون حضور و مشارکت وکلا و کارشناسان عدالت محقق نخواهد شد.

وی، دلسوزی، پاکدستی و مداخله عادلانه را از ویژگی های مشهود وکلای مرکز وکلا دانست ادامه داد: در اغلب پرونده‌هایی که مردم مراجعه می‌کنند تاکید بر این است که از حضور وکلا استفاده شود چرا که هر پرونده‌ای که وکلا حضور داشته باشند با اطمینان خاطر بیشتری رسیدگی می شود.

او اظهار کرد: وجود مرکز وکلا و کارشناسان در استان و مرکز استان، علاوه بر اینکه منجر به نوآوری‌های متعدد شده، ارتقای کمی و کیفی بررسی و رسیدگی به پرونده‌ها را نیز به دنبال داشته است.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز گفت: اینکه وکلا و کارشناسان خود را به رسیدگی صرف به پرونده محدود نکرده و برای احقاق حقوق عامه از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند و با حضور در مراکز عمومی، مراسم های مختلف، بدون هیچ چشمداشتی ارتباط صمیمانه با مردم برقرار می کنند قابل تقدیر و مباهات است.

بحرینی افزود: نقش آفرینی جامعه وکلا و کارشناسان در مساله فلسطین و قدس و محکوم کردن عملکرد رژیم صهیونیستی و پیگیری این محکومیت، بخشی از این حضور موثر است

true
true
لزوم دسترسی آسان مردم به خدمات حقوقی
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true