×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ خرداد - ۱۴۰۳  
true
true
فیلم‌های جشنواره فجر که همچنان در صف اکران مانده‌اند

فیلم‌های جشنواره فجر که همچنان در صف اکران مانده‌اند، جشنواره فیلم فجر به عنوان مهمترین رویداد سینمایی کشور مجالی است تا فیلم‌های تولیدشده باکیفیت را به سبد آثار سینمایی برای اکران متنوع و گسترده تر عرضه کند، اما تعداد فیلم‌های این رویداد که طی سالیان گذشته در صف اکران مانده اند هم چندان کم نیست، آثاری که برخی نام کارگردان‌های بزرگ را یدک می کشند و برخی هم گمنام تر و همچنان چشم به راه اکران هستند.

 

به گزارش شهر مردم، هر چقدر هم که سینمای ایران در اکران‌های فعلی پیشتاز باشد و رکوردها را بشکند، باز هم تعداد فیلم‌هایی که هنوز اکران نشده‌اند، کم نیستند و این موضوع همچون باری روی دوش سینما سنگینی می‌کند. باری که لازم است با بررسی و حل موضوعات متفاوتی که فیلم‌های اکران‌نشده درگیر آن هستند، زمین گذاشته شود تا هم چرخه اکران فعلی متنوع‌تر شود و هم فیلم‌سازان با گرفتن بازخورد نسبت به آثار خود در ادامه عملکرد بهتری داشته باشند.

در سال‌های گذشته فیلم‌های زیادی در جشنواره های فیلم فجر اکران شدند که هنوز به صف اکران نرسیده‌اند. خصوصا از جشنواره سی‌وهشتم که بیماری کرونا، سالن‌های سینماها را به خاموشی اجباری کشاند و همچنان بسیاری از فیلم‌های آن جشنواره و جشنواره سی‌ونهم اکران نشده و خبری هم از پیگیری فیلم‌سازان آنها برای اکران نیست.

طبیعتا جشنواره فیلم فجر به عنوان مهمترین رویداد سینمایی کشور مجالی بوده تا فیلم‌های باکیفیت تولیدشده را در معرض نمایش بگذارد و اکران‌نشدن بخش زیادی از این فیلم‌ها، وجهه درستی برای سینمای ایران ندارد.

مخالفت بسیاری از کارگردانان با اکران آنلاین باعث شد چند فیلم از جشنواره سی‌وهشتم، برخلاف باقی فیلم‌ها، تن به اکران آنلاین ندهند. یکی از آن فیلم‌ها، دشمنان ساخته علی درخشنده است.

درخشنده در مهرماه ۹۹ در مصاحبه‌ای خبر از اکران فیلم خود در زمستان را داد و گفته بود: من حاضر به نمایش این فیلم در سکوها نیستم. نمایش اینترنتی در ایران به گونه‌ای است که گویی فقط نام اکران را روی خود دارد اما عملا فیلم قاچاق می‌شود و این ضربه‌ای به تهیه‌کننده و کارگردان است.

فیلم‌های لباس شخصی و شیشلیک نیز متعلق به اواخر دهه ۹۰ هستند که هنوز نتوانسته‌اند به روی پرده بیایند.

تغییرات فنی؛ بهانه‌ای برای تعویق اکران؟

به نقل از ایرنا، من می‌ترسم عنوان فیلمی از جشنواره سی‌وهشتم است که سرنوشت اکران آن مشخص نیست. این فیلم که طبق مصاحبه کارگردان آن، بهنام بهزادی در مهرماه سال گذشته قرار بود با تدوین مجدد به زودی اکران شود، همچنان سرنوشت نامعلومی دارد و به اکران نرسیده است.

true
true
فیلم‌های جشنواره فجر که همچنان در صف اکران مانده‌اند
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true