×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۳ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
سوگواره «از پیمان غدیر تا کوچه‌های مدینه» در شیراز برگزار می شود

عباس امیری – شهر مردم
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه صنعتی شیراز، گفت: سوگواره «از پیمان غدیر تا کوچه‌های مدینه» با همکاری دانشگاه‌ها و حوزه علمیه فارس در این دانشگاه برگزار می شود.
سمانه حامدی، روز گذشته در نشستی خبری، بیان کرد: بخش مسابقه این رویداد شامل ۹ پادکست تولید شده با موضوع زندگی حضرت زهرا(س) پس از رحلت نبی اکرم(ص) است که ثبت‌نام آن از یکشنبه آغاز شده و تا کنون حدود ۲۰۰ شرکت‌کننده دارد.
وی ادامه داد:دیگر بخش این رویداد برپایی تئاتر «ماه پنهان» با اجرای گروه مهتاب است که از چهارشنبه اجرای آن آغاز شده و ساعت ۱۸ جمعه سانس ویژه این سوگواره در تالار حافظ شیراز به روی پرده می‌رود و تماشای آن برای عموم آزاد است.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه صنعتی شیراز اضافه کرد: در اختتامیه سوگواره «از پیمان غدیر تا کوچه‌های مدینه» نیز نمایشگاه آثار فاطمی هنرمندان دانشجویی و غیر دانشجویی در قالب یک گذر هنری در این دانشگاه برپا می‌شود.

◼ هدف، جریان‌سازی برای تصحیح خوانش تاریخی است
در این نشست همچنین دبیر اجرایی سوگواره «از پیمان غدیر تا کوچه‌های مدینه»، گفت: هدف از تولید محتوا و برپایی این سوگواره جریان‌سازی برای بیان حقیقت‌های تاریخی و تصحیح خوانش‌های اشتباه از تاریخ اسلام است.
پوریا عسکری افزود: قرار است در گام دوم با دعوت از یک تیم مترجم محتواهای تولیدی به پنج زبان اسپانیایی، کره‌ای، عربی، انگلیسی و سواحلی نیز ترجمه و منتشر شود تا به اصلاح خوانش تاریخی اشتباه ارائه شده از سوی داعش شود که ضربه بزرگی به برداشت‌ها از اسلام زده است.
وی درباره مسابقه این سوگواره فاطمی گفت: زمان دقیق مراسم اختتامیه این سوگواره در آینده اعلام و به برگزیدگان اول تا سوم به ترتیب ۶ میلیون، چهار میلیون و سه میلیون ریال اهدا می‌شود.
دبیر اجرایی این سوگواره با بیان اینکه آخرین مهلت برای شرکت در بخش مسابقه این رویداد تا پیش از آغاز آزمون است، گفت: متقاضیان می‌توانند محتواهای صوتی مسابقه را از کانال kochehayemadine در پیام‌رسان‌های ایتا و تلگرام دریافت کنند.
عسکری درباره تئاتر ماه پنهان نیز گفت: این نمایش ۱۲۰ بازیگر دارد و از بازیگری چهرههای آشنای تئاتر فارس بهره می‌برد؛ با حمیات یک بانی خیر، تماشای همه سانس‌های این تئاتر فاخر برای عمومی مردم رایگان است.
وی یادآور شد: در برپایی این سوگواره دانشگاه‌های شیراز و علمی کاربردی و موسسه آموزش عالی فاطمیه و حوزه علمیه معصومیه شیراز همکاری دارند.

true
true
سوگواره «از پیمان غدیر تا کوچه‌های مدینه» در شیراز برگزار می شود
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true