×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
دور خیز منطقه ۵ برای دستیابی به استاندارد ۱۴ متر مربعی فضای سبز

دور خیز منطقه ۵ برای دستیابی به استاندارد ۱۴ متر مربعی فضای سبز، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار شهر مردم، در تلاش هستیم تا میزان سرانه فضای سبز منطقه ۵ را به بالای ۱۴ مترمربع برسانیم.

شهردار منطقه پنج شیراز، در آستانه روز طبیعت، در گفت وگو با شهر مردم، با بیان این مطلب، گفت: تا قبل از شورای ششم، سرانه فضای سبز منطقه، ۸ونیم مترمربع بود که امروز این سرانه، به ۱۱ متر مربع افزایش یافته که قصد داریم، آن را به سرانه استاندارد ۱۴ متر برسانیم.

رضا مسعودی، ادامه داد: در همین راستا و به منظور افزایش سرانه فضای سبز منطقه، ۹ پروژه فضای سبز، در حال اجرا است تا با اجرای چنین پروژه هایی به سرانه استاندارد، دست یابیم.

وی، با اشاره به اینکه منطقه، دارای بیشترین حریم در میان مناطق شهرداری است، گفت: ما در منطقه، ۲۲ هزار هکتار حریم داریم که امتداد آن تا مرز شهرستان کوار، ادامه دارد و حتی برخی از روستاهای اقماری که در حریم شهرستان شیراز هستند نیز همجوار با منطقه ما هستند و همین همجواری، باعث مشکلاتی طی سال‌های گذشته شده است.

شهردار منطقه پنج شیراز، ادامه داد: این منطقه، یکی از مهاجرپذیرترین مناطق شهر است و ۱۷ روستا، همچون سلطان آباد، محمود آباد، دولت آباد و گچی، در جوار این منطقه هستند که با توجه به این موضوع، یکی از پدیده‌هایی که این منطقه با آن مواجه بوده، حاشیه نشینی است.

وی، اظهار داشت: در سال جاری، در سطح منطقه پنج، ۱۶۰ پروژه در چارچوب بودجه در محلات مختلف، در حال اجراست که احداث سالن‌های ورزشی، در سه نقطه متفاوت این منطقه، عملیات پیاده‌رو سازی و تردد مناسب برای توان خواهان و تأمین ایمنی شهروندان در حوزه وقوع حوادث و احداث دومین ایستگاه آتش‌نشانی، از جمله آن‌ها است.

مسعودی، گفت: سال قبل ۲۵۰ میلیارد تومان پروژه برای سطح منطقه، تعریف و اجرا شد که امسال این میزان، با بیش از دو برابر افزایش، به بالای ۵۲۰ میلیارد تومان پروژه، رسیده است که در نوع خود، بی نظیر است.

true
true
دور خیز منطقه ۵ برای دستیابی به استاندارد ۱۴ متر مربعی فضای سبز
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true