×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
در یک ماه گذشته بیش از ۳۰۰ هزار نهال توسط شهرداری شیراز کاشته شده است

این برنامه در راستای فرمایش مقام معظم رهبری برای کاشت یک میلیارد نهال صورت پذیرفته است، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار شهر مردم، از یک ماه قبل تا کنون، بیش از ۳۰۰ هزار اصله نهال، توسط شهرداری شیراز، در شهر و ارتفاعات آن، کاشته شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز، در این مراسم که به مناسبت قرار گرفتن در آستانه هفته محیط زیست، برگزار شده بود، با اعلام این مطلب، ضمن تقدیر از دستگاه های اجرایی همراه در اجرای این طرح، به ویژه سبزبانان شهرداری شیراز، گفت: بر طبق فرمایش مقام معظم رهبری، قرار بود یک میلیارد اصله نهال در کشور، امسال کاشته شود که در همین راستا، از یک ماه قبل و با توجه به قرار گرفتن در زمان درختکاری، کاشت ۳۰۰ هزار اصله نهال، هم به عهده ما گذاشته شد.

حمید کشتکار، افزود: در این رابطه، گرچه کار، کار بزرگی بود، اما از یک ماه قبل، برنامه عملیاتی، برای کمربندی شیراز، آغاز شد و تا امروز به رغم اینکه طبق برنامه، باید ۲۰۰ هزار نهال در ارتفاعات اطراف شهر و ۱۰۰ هزار نهال هم در خود شهر، کاشته می شد، اما پیش از این مهلت، نهال ها کاشته شده است.

کشتکار، گفت: در همین راستا، تعداد نهال های کاشته شده در شهر، به بیش از ۱۵۰ هزار اصله رسیده است که بیش از مقدار در نظر گرفته شده، است و در همه نقاط شهر، شاهد کاشت نهال بودیم.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز، گفت: همچنین کاشت  ۳ میلیون بذر هم در کمربند سبز شیراز، آغاز شد که با توجه به باران چند روزه اخیر، امیدواریم این بذرها هم به ثمر بنشیند.

وی، افزود: با توجه به اینکه امسال در شیراز، باران کم بارید و با تغییرات اقلیمی، سعی کردیم از گیاهان بومی و کم آب، از  جمله، انجیر کوهی، بادام کوهی، زیتون تلخ و خوراکی و درختان و نهال های بومی منطقه، استفاده کنیم.

کشتکار، گفت: در خصوص این مراسم نیز  با توجه به نزدیک شدن به روز منابع طبیعی، سعی کردیم این مراسم را به صورت نمادین و به نام شب شهدا، برگزار کنیم که در این مراسم، ۵ هزار نهال به دست مادران شهدا، بسیجیان و سبزبانان، در محل پارک مادر، کاشته خواهد شد.

قاسمی، رییس بسیج ادارات فارس، هم  ضمن تبریک میلاد حضرت ولی عصر(عج)، گفت: امروز، فقط کاشت نهال را داریم و  برنامه اصلی ما، روز درختکاری برگزار می شود که این کار، در راستای کاشت یک میلیارد نهال است.

در این مراسم،‌ تعدادی از مسئولان، با کمک جمعی از پاکبانان، به کاشت نهال پرداختند. تعدادی از این نهال‌ها، با پلاک‌هایی به نام شهدا، کاشته شد.

همچنین در این مراسم، از مادر شهیدان سلطانی و فهیمی، با اهدای لوح تقدیر و هدیه،‌ تجلیل و قدردانی شد.

گفتنی است، اسفندماه سال گذشته بود که طرح کاشت یک میلیارد نهال، توسط مقام معظم رهبری، ارائه شد.

true
true
در یک ماه گذشته بیش از ۳۰۰ هزار نهال توسط شهرداری شیراز کاشته شده است
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true