×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
در بعضی جاها زنان در مدال‌آوری از مردان پیشی گرفتند

در بعضی جاها زنان در مدال‌آوری از مردان پیشی گرفتند،  مراسم تجلیل از جمعی از بانوان تاثیرگذار در ورزش صبح امروز چهارشنبه با حضور محمود خسروی وفا رییس کمیته ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش شهر مردم، از سوی کمیسیون ورزش زنان کمیته ملی المپیک، مراسم تجلیل از جمعی از بانوان تاثیرگذار در ورزش زنان صبح امروز چهارشنبه ۱۱ بهمن با حضور ، محمود خسروی وفا رییس کمیته ملی المپیک، مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک،  مهین فرهادی زاد نایب رئیس کمیته ملی المپیک و طاهره طاهریان نایب رئیس سابق کمیته ملی المپیک در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

خسروی وفا: زنان ورزشکار تاثیرگذارتر از مردان هستند

محمود خسروی وفا گفت: امروز در مورد بانوان دیگر نباید از کلمه برابری استفاده کنیم، چون در بعضی جاها بانوان در مدال آوری از مردان پیشی گرفتند و برتر بودند.

وی افزود: در بازی های آسیایی هانگژو اولین مدال ها را بانوان کسب کردند و حتی سهمیه پارالمپیک پاریس اول از بانوان شروع شد بنابراین دیگر نباید از واژه برابری استفاده کرد، بانوان توانمندی خود را در خیلی جاها ثابت کردند. من یکی از رشته هایی که علاقه زیادی به آن دارم کوهنوردی است و می دانم فتح قله ۸ هزار متری چقدر سختی‌های خود را دارد. بانوانی داریم که بارها قله‌های ۸ هزار متر را فتح کرده‌اند. بنابراین زنان در بسیاری جاها نسبت به مردان برتری دارند و دیگر نباید از واژه برابری استفاده کرد.

خسروی وفا خاطرنشان کرد: این مراسم چون خیلی باعجله برگزار شد بسیاری از زنان تاثیرگذار در ورزش حضور ندارند، این برنامه بهانه‌ای است تا سال آینده مراسم بزرگ تر و با حضور تمام زنان تاثیرگذار در ورزش و حتی آن هایی که در استان ها حضور دارند، برگزار کنیم. خیلی از بانوان که در ورزش زحمت کشیده اند امروز جای آن ها در این مراسم خالی است، در سال آینده این مراسم به شکل بهتر و با حضور تمام بانوان تاثیرگذار در ورزش برگزار خواهد شد. زیرا معتقدم شرایط بانوان محوری تر از مردان است.

فرهادی زاد: رشد ورزش بانوان مدیون تلاش بانوان دیروز است

مهین فرهادی زاد در این مراسم گفت: امروز کسانی در این مراسم حضور دارند که برای ورزش بانوان تلاش کردند و در صحنه های قهرمانی قرار گرفتند و پرچم کشورمان را در صحنه های مختلف بین المللی به اهتزاز درآوردند و سبب رشد ورزش بانوان شدند.

وی افزود: زنان ورزشکارِ دیروز، امروز به عنوان مربی بالای سر ورزشکاران در تیم های باشگاهی و ملی قرار دارند تا آنها روی سکوی قهرمانی قرار بگیرند. وی اظهار کرد: از دوره انقلاب تا به الان شاهد افزایش رشته های متعدد بانوان از جمله قایقرانی، رزمی، وزنه برداری، شطرنج و … بودیم که همه این ها را مدیون تلاش و همت شما بانوان تاثیرگذار در ورزش هستیم. شما علاوه بر این که سعی کردید ورزشکاران در سکوهای قهرمانی قرار بگیرند اخلاق و معرفت را به بانوان یاد دادید تا در صحنه های بین المللی الگو باشند.

همچنین فرزانه ترکان  گفت: خانم هاشمی مشوق ورزش بانوان بود و برای برگزاری مسابقات کشورهای اسلامی زحمت زیادی کشیدند. امروز در این مراسم بانوانی که در المپیک تاثیرگذار بودند، دیده نمی شوند. همچنین خیلی از فدراسیون ها به جای استفاده از بانوان باتجربه و پیشکسوت، از کسانی در سمت نایب رئیسی استفاده می‌کنند که تجربه کافی برای این سمت را ندارند.

در این مراسم از ۷۰ نفر از بانوان تاثیرگذار از جمله مشرف جوادی، شهلا حجت، خدیجه سپنجی، خدیجه خرازی، پری فردی، صدیقه اکبری، فریده هادوی، فریده شجاعی، فرزانه ترکان، الهه عرب عامری، صغرا نژادنایبی، فاطمه کرم زاده و…  تجلیل به عمل آمد.

true
true
در بعضی جاها زنان در مدال‌آوری از مردان پیشی گرفتند
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true