×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۱ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
دریاچه مهارلو آلوده است

عبدالغفور مصطفایی – شهر مردم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: به علت ورود آب و فاضلاب به دریاچه مهارلو، این دریاچه آلوده است و از شهروندان، درخواست می شود، برای حفظ سلامت خود، از خوردن نمک این دریاچه، جدا خودداری کنند.
وحید حسینی، روز گذشته در حاشیه نشست پویش ملی سلامت که از ۲۰ آبان تا ۲۰ دی سال جاری در شیراز، برگزار می شود، افزود: خوردن نمک، بر روی عروق ، مغز و کلیه اثر منفی گذاشته و سلامتی شهروندان را به خطر می اندازد.
حسینی، در مورد پویش ملی که با هدف پیشگیری از بیماری واگیر و غیر واگیر در شیراز، برگزار می شود، افزود: بیماری‌های واگیر و غیر واگیر، شامل قند خون، دیابت، سرطان و دیگر بیماری‌ها با پیشگیری و انجام پویش ملی سلامت که فاقد زمان است، با تکنولوژی روز دنیا کنترل و مراقبت می شود.

معاون بهداشت‌ دانشگاه علوم پزشکی‌ شیراز‌، در ادامه این‌ نشست‌، گفت: بر‌ اساس آمار‌ سازمان جهانی‌ بهداشت، ۵۰ درصد‌ از‌ مردم از عوامل و علل بیماری‌ قند خون و دیابت بی اطلاع بوده و نیز ۶۷ درصد از مبتلایان، از بیماری خود بی اطلاع‌ هستند و در استان فارس، ۳۲ درصد بی‌اطلاع هستند و ۶۰ درصد از‌ کسانی‌ که اطلاع دارند، با دارو، بیماری‌ آنان کنترل تحت درمان قرار می گیرند.
عباس‌ رضاییان زاده، تصریح کرد: بیش‌ از ۳۰ تا‌ ۳۵ درصد در کشور و استان فارس‌ افراد بالای ‌۱۸ سال‌ به‌ فشار‌ خون و ۱۴٫۵ درصد در سنین‌ ۲۵ به دیابت، مبتلا هستند.
وی، با اشاره به اینکه بیشترین عامل اصلی‌ ابتلا به بیماری قند خون و دیابت، مشکلات قلبی عروقی، مغزی، کلیه، سبک تغذیه،‌ بی‌ تحرکی و مصرف‌ الکل است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی‌ شیراز، ابراز داشت: بیش از ۳۴۵ هزار نفر از‌ ابتدا و ۸۰۰ هزار نفر قبل از پویش، غربالگری‌ شده‌اند و در این راستا، در تمامی بیمارستان‌ها گرفتن فشار‌ خون به صورت رایگان انجام می شود.
رضاییان زاده، خاطر نشان کرد: در استان فارس‌، هزار و ۲۰۰ پزشک خانواده‌، هزار و ۱۷۰ خانه بهداشت، ۶۰۰ مرکز خدمات جامع و پایگاه سلامت، خدمات ارائه می دهند.

true
true
دریاچه مهارلو آلوده است
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true