×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
حمله فرد ناشناس به نخست وزیر دانمارک در کپنهاگ

حمله فرد ناشناس به نخست وزیر دانمارک در کپنهاگ، مقامات دانمارکی اعلام کردند نخست وزیر این کشور عصر جمعه در یکی از میدان‌های کپنهاگ هدف حمله یک فرد ناشناس قرار گرفته است.

 

به گزارش شهر مردم، مقامات دانمارکی اعلام کردند “مته فردریکسن” نخست وزیر این کشور عصر روز جمعه در یکی از میدان های کپنهاگ هدف حمله یک فرد ناشناس قرار گرفته است.
دفتر نخست وزیر دانمارک ضمن اعلام این خبر و بدون اشاره به جزئیات بیشتر اعلام کرد فردریکسن از این حادثه شوکه شده است.
پلیس کپنهاگ هم تأیید کرد که حادثه‌ای برای نخست وزیر دانمارک در منطقه “کولتوروِت” اتفاق افتاده است، اما جزئیاتی در مورد آن ارائه نکرد.
پلیس در بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس افزود: ما یک نفر را به عنوان بخشی از این پرونده دستگیر کرده ایم و در حال بررسی آن هستیم، ولی هنوز هیچ اظهارنظر یا مشاهداتی در مورد این پرونده نداریم.
بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، حمله به نخست وزیر دانمارک موجی از محکومیت‌های گسترده در داخل و خارج دانمارک را در پی داشت.
“مگنوس هونیکه” وزیر محیط زیست دانمارک در پیامی در شبکه‌های اجتماعی نوشت: حمله به نخست وزیر حادثه‌ای است که همه ما و نزدیکان او را شوکه کرد. در کشور زیبا، امن و آزاد ما نباید چنین اتفاقی بیفتد.
به نقل از واحد مرکزی خبر، در بروکسل “روبرتا میتسولا” رئیس پارلمان اروپا گفت: حمله‌ای که نخست وزیر دانمارک را هدف قرار داد، ناراحت کننده بود و خشونت جایی در سیاست ندارد.
شارل میشل، رئیس شورای اروپا نیز از این حمله ابراز خشم کرد و در پیامی در ایکس نوشت: من این حمله بزدلانه را به شدت محکوم می‌کنم.
اورزولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اروپا هم این حمله را ” اقدامی زننده و مغایر با ارزش‌های اروپا” توصیف کرد.

true
true
حمله فرد ناشناس به نخست وزیر دانمارک در کپنهاگ
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true