×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۳ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
جمع‌آوری ۲۷۰۰ میلیارد تومان زکات در سال گذشته در کشور

جمع‌آوری ۲۷۰۰ میلیارد تومان زکات در سال گذشته در کشور، به گزارش شهر مردم،  مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد کشور گفت: سال گذشته ۲۷ هزار میلیارد ریال زکات در کشور جمع آوری و در امور نیازمندان هزینه شد.

به گزارش شهر مردم و به نقل از روابط‌عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان، حجت الاسلام حسن هرمز  در دیدار با امام جمعه زنجان، افزود: تلاش می کنیم زکات جمع آوری شده برای توانمندسازی نیازمندان به کار گرفته شود.

وی با بیان اینکه سیاست‌های کلی کمیته امداد بر توانمندسازی مددجویان است، گفت: خودکفایی مددجویان و اتخاذ راهکاری که خانوارها را در گردش اقتصاد یاری دهد در اولویت این نهاد قرار دارد.

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد با بیان اینکه تأمین هزینه‌های معیشتی، حمایتی و توانمندسازی نیازمندان در اولویت است، اظهار کرد: ۹۰ درصد زکات جمع آوری شده به مصارف فوق می‌رسد.

هرمز ضمن بیان اینکه ۱۰ درصد مابقی در بخش‌های عمرانی روستاهای محروم کشور هزینه خواهد شد، افزود: کمک به تأمین هزینه تحصیل، آزادی زندانیان جرایم غیر عمد، ساخت طرح‌های عام المنفعه و تأمین جهیزیه از دیگر موارد هزینه کرد زکات است.

وی با بیان اینکه مردم نوعدوست کشور نیز ۹ هزار میلیارد ریال کفاره و فطریه برای سال جاری پرداخت کردند، افزود: بخشی از این مبلغ به مراکز خیریه و بهزیستی پرداخت شد.

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد ضمن تأکید بر مشخص شدن اولویت‌های مصرف زکات در استان‌ها بیان کرد: قطعا این موضوع کمک شایانی به ساماندهی بهتر زکات جمع‌آوری شده خواهد کرد.

true
true
جمع‌آوری ۲۷۰۰ میلیارد تومان زکات در سال گذشته در کشور
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true