×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
جزئیات کاهش ۳ ماهه خدمت سربازی

جزئیات کاهش ۳ ماهه خدمت سربازی، عضو هیئت رئیسه مجلس توضیحاتی درباره موافقت مجلس با کاهش ۳ ماهه خدمت سربازی ارائه کرد.

 

به گزارش شهر مردم، سیدمحسن دهنوی با اشاره به مصوبه امروز مجلس برای کاهش خدمت سربازی، گفت: از ابتدای شروع به کار مجلس، خدمت سربازی مورد توجه نمایندگان یازدهم بود. بحث افزایش حقوق، تسهیلات به مشمولان غایب، وام ازدواج به سربازان و … از جمله اقدامانی بود که در مجلس انجام شد.

وی افزود: بعد از اینکه شورای نگهبان به مصوبه مجلس درباره خدمت سربازی ایراد گرفت، آقای قالیباف به عنوان رئیس مجلس با سردار باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جلساتی را برگزار کرد و در ادامه هم جلسات کارشناسی برگزار شد.

دهنوی تصریح کرد: بر این اساس یکی از تصمیمات انجام شده، کاهش مدت خدمت سربازی بود که با احتساب دوره دو ماهه آموزشی به ۱۴ ماه رسید. مجلس همچنین مصوب کرد، در برخی مشاغل، ستاد کل نیرو‌های مسلح، سربازی را با سایر عضویت‌ها جایگزین کند. مثلا بعضی از رده‌ها و برخی از مشاغل و خدماتی که از سربازان استفاده می شود، از سایر نیرو‌ها به صورت استخدام و قراردادی استفاده شود؛ البته انجام این موضوع به شرط تامین منابع لازم از سوی دولت است.

به نقل از صدا و سیما، عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: همچنین مجلس در مصوبه‌ای دیگر با معافیت مشمولان غایب و غیرغایب بالای ۳۵ سال و دارای دو فرزند یا بیشتر از دوره ضرورت خدمت وظیفه عمومی به منظور تشویق به فرزندآوری و حمایت از خانواده موافقت کرد. بحث دیگر هم درباره معافیت تحصیلی کسانی بود که خارج از کشور تحصیل می‌کنند، که معتقدم این امر هم به بازگشت نخبگان به کشور کمک خواهد کرد.

true
true
جزئیات کاهش ۳ ماهه خدمت سربازی
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true