×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
ثبت‌نام بیش از ۹۰ درصد دانش‌آموزان فارس/  ۹۰ درصد مدارس آماده مهر تحصیلی‌اند

شیراز – شهر مردم– دبیر پروژه مهر آموزش و پرورش فارس گفت: در ۱۵ روز مانده به سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ تا کنون بیش از ۹۰ درصد دانش‌آموزان ثبت نام خود در را مدارس نهایی کرده و از والدین که هنوز این فرآیند را انجام نداده‌اند تقاضا می‌شود هر چه زودتر فرزندانشان را نام نویسی کنند.

فرشید قاسمی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با شهر مردم  افزود: بیشترین شمار دانش‌آموزان ثبت‌نام نشده را کلاس دهمی‌ها تشکیل می‌دهند که به دلایل تجدید در دروس پایه نهم تاخیر در تعیین تکلیف انتخاب رشته هنوز برای این پایه نام نویسی نکرده‌اند.

وی ادامه داد: ۸۹ تا ۹۱ درصد کتب درسی همه پایه‌های تحصیلی تامین و در میان ناحیه‌های آموزشی توزیع شده است و باقیمانده نیز در روزهای پیش رو ارائه می‌شود.دبیر پروژه مهر آموزش و پرورش فارس درباره تامین نیروی معلم برای سال تحصیلی جدید گفت: امسال هشت هزار نیروی معلم این استان درخواست نقل و انتقال داشتند که ۲ روز پیش تعیین تکلیف شدند و به ناحیه آموزشی مقصد معرفی شدند.قاسمی ادامه داد: فرآیند مصاحبه و گزینش حدود ۲ هزار و ۸۰۰ مقاطع متوسطه از امروز در کانون‌های ارزیابی فارس آغاز شده و با اعلام نتایج نهایی در ۲۵ شهریور ماه، پذیرفته شدگان از اول مهر ماه بر سر کلاش‌های درس آغاز می‌شوند. وی با بیان اینکه استخدام نیروی معلم حق‌التدریس نداریم، ادامه داد: از نیروهای بازنشسته و معلمان استخدامی دعوت شده تا برای تامین نیاز استان همکاری کنند و در آغاز مهر کلاس بدون معلم نخواهیم داشت. دبیر پروژه مهر آموزش و پرورش فارس در ارتباط با آمادگی مدارس استان از نظر تجهیزات، امکانات و بهداشت گفت: بر اساس بررسی‌های کارشناسان پروژه مهر و اظهار نظر مدیران مدارس، بیش از ۹۰ درصد مدارس برای آغاز سال تحصیلی جدید آماده شده‌اند. قاسمی اظهار کرد: پروژه مهر آموزش و پرورش فارس در این ایام فعال است و جلسات و بازدیدهای هفتگی و نقطه را برای آماده‌سازی همه مدارس در آغاز سال تحصیلی تلاش می‌کند. وی گفت: برای تامین سرویس مدار جلسه‌های متعددی با فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و سازمان حمل و نقل برگزار شده و شرکت‌های فعال به خوبی پای کار آمده و قرارداد خود را با آموزش و پرورش ثبت کرده‌اند.

قاسمی اظهار کرد: با اقدامات انجام شده، تلاش می‌شود تا در ابتدای مهر هیچ مساله‌ای در این زمینه نداشته باشیم و دانش‌آموزی بدون سرویس مدرسه باقی نماند.دبیر پروژه مهر آموزش و پرورش فارس افزود: سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ با برپایی جشن شکوفه‌ها در ۲۹ شهریور ماه آغاز می‌شود و جزئیات آن در روزهای منتهی به مهرماه اعلام می‌شود.

true
true
ثبت‌نام بیش از ۹۰ درصد دانش‌آموزان فارس/  ۹۰ درصد مدارس آماده مهر تحصیلی‌اند
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true