×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
تورم چه زمانی تک رقمی می شود؟ جزئیان مهم برنامه هفتم توسعه

تورم چه زمانی تک رقمی می شود؟ رئیس سازمان برنامه و بودجه با تشریح جزییات برنامه هفتم گفت: با اجرایی شدن برنامه هفتم، طی ۵ سال اهداف مورد نظر در حوزه امنیت غذایی، کاهش تورم و رشد اقتصادی محقق خواهد شد.

به گزارش شهر مردم به نقل از سازمان برنامه و بودجه، داوود منظور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در برنامه گفتگوی ویژه خبری به تشریح فرایند تدوین برنامه هفتم پرداخت و گفت: سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری محور و چارچوب اصلی تدوین برنامه هفتم است.

وی تصریح کرد: بهترین راهکارها برای مسئله‌های کشور در حوزه‌های مختلف ارائه شده است.

منظور با اشاره به اینکه برنامه هفتم برنامه مسئله محور است ادامه داد: برنامه هفتم هماهنگی بین دستگاه‌هایی اجرایی جهت تحقق سیاست‌های مصوب هیأت دولت را تسهیل خواهد کرد.

معاون رئیس جمهور افزود: در دوره ۵ ساله به روش‌های حل مسائل کشور پاسخ مناسب و عملی داده شده است.

وی در ادامه برخی از ویژگی‌های برنامه هفتم را برشمرد و گفت: تأمین امنیت غذایی از موضوعات بسیار مهمی است که در برنامه هفتم به آن توجه ویژه ای شده و تدابیر اندیشیده شده در برنامه هفتم، کشور را در تأمین بخشی از کالاهای اساسی خودکفا خواهد کرد.

وی در مورد تدابیر در نظر گرفته شده برای افزایش بهره وری گفت: با استفاده از فن آوری های نوین و با حمایت حداکثری دولت بهره وری تولید افزایش پیدا می‌کند.

منظور در مورد زمان ارائه برنامه هفتم به مجلس نیز گفت: تلفیق و تجمیع برنامه هفتم در دولت به اتمام رسیده و بعد لحاظ آخرین نکات تکمیلی اعضای هیأت دولت برنامه به مجلس ارائه خواهد شد.

معاون رئیس جمهور افزود: ظرف ۴۸ ساعت آینده جلسات فشرده‌ای در خصوص برنامه هفتم در هیأت دولت برگزار و پس از تصویب آن در دولت فرایند ارائه به مجلس تکمیل می‌شود.

وی در مورد رونمایی از برنامه هفتم نیز گفت: با حضور ۵۰۰ نفر از نخبگان کشوری و مسئولین اجرایی از برنامه هفتم رونمایی شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه از همه ظرفیت‌های کشور برای تدوین برنامه هفتم استفاده شده است ادامه داد: علاوه بر کارشناسان دولت از تمام ظرفیت‌های کارشناسی نیروهای مسلح، نهادهای غیر دولتی و قوه قضائیه در تدوین برنامه هفتم استفاده شده است.

وی در مورد سازوکارهای در نظر گرفته شده برای اجرای موفق برنامه هفتم گفت: در ۵ ماه اول سال دستگاه‌های اجرایی مکلف شده‌اند برنامه عملیاتی سال بعد را تنظیم کنند که این مجموعه عملیاتی مبنای تنظیم بودجه خواهد شد و ارتباط بین بودجه و برنامه هفتم برقرار می‌شود.

منظور افزود: همچنین فرایند گزارش گیری از برنامه هفتم تقویت شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: در طول اجرای برنامه هفتم وظیفه تأمین مالی، هماهنگی، نظارت، کنترل و پیگری بر عهده سازمان برنامه بودجه خواهد بود.

true
true
تورم چه زمانی تک رقمی می شود؟ جزئیان مهم برنامه هفتم توسعه
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true