×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
تعاملات بین‌المللی به نفع اقتصاد است/دست برتر دولت در تجارت با آفریقا و آمریکای لاتین

تعاملات بین‌المللی به نفع اقتصاد است/دست برتر دولت در تجارت با آفریقا و آمریکای لاتین ، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به دیپلماسی اقتصادی فعال ایران در آفریقا و آمریکای لاتین گفت: ایجاد توازن در عرصه تعاملات بین‌المللی به نفع اقتصاد، کشور و معیشت مردم خواهد بود.

به گزارش شهرمردم ، زهره الهیان در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در خصوص عملکرد دولت سیزدهم در زمینه سیاست خارجی اظهار داشت: دیپلماسی قوی اقتصادی در راس همه اقدامات دولت در حوزه سیاست خارجی قرار دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: ظرفیت‌های زیادی در حوزه سیاست خارجی داشته و داریم که در دولت‌های قبل و به ویژه دولت یازدهم و دوازدهم مغفول مانده بود. دولت قبل خود را به برقراری ارتباط با تعداد معدودی از کشورهای غربی که طرف ایران در توافق برجام بودند محدود کرده بود و تمام توان خود را صرف ارتباط گیری با این کشورها می‌کرد.

الهیان خاطرنشان کرد: این رویکرد دولت قبل موجب شد تا ما از ظرفیت‌های بسیار گسترده دیگر در حوزه کشورهای آفریقایی، آمریکای لاتین و به طور ویژه منطقه آسیای غربی غافل بمانیم و نتوانیم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم ما شاهد توجه به ظرفیت‌های مختلف در حوزه سیاست خارجی هستیم و امروز به عینه مشاهده می‌کنیم که دولت آیت الله رئیسی توجه ویژه‌ای به ظرفیت‌های موجود در آفریقا و آمریکای لاتین دارد.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد مجلس شورای اسلامی حمایت از عملکرد اصولی دولت در افزایش تعاملات اقتصادی با آمریکای لاتین و آفریقا است، تصریح کرد: ایجاد توازن در عرصه تعاملات بین‌المللی به نفع اقتصاد، کشور و معیشت مردم خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم همه توان، انرژی و اولویت دولت در مسیر مذاکرات برجامی به‌کار گرفته شد و غفلت جدی در حوزه تعامل با سایر کشورها اتفاق افتاد. از طرفی برجام برای مردم نتیجه‌ای در بر نداشت و مذاکرات به نتیجه‌ نرسید و تعاملات و دیپلماسی اقتصادی هم برقرار نشد که این خود یک مشکل و ایراد جدی نسبت به دو دولت قبل است.

به گزارش شهرمردم ، کمیسیون توسعه تجارت خانه صنعت، معدن و تجارت از تجارت غیرنفتی ۵۰ میلیارد دلاری ایران و ۱۵ کشور همسایه در ۱۰ ماهه امسال خبر داد که نسبت به مدت مشابه با رشد ۱.۸ درصدی همراه بوده است.

true
true
تعاملات بین‌المللی به نفع اقتصاد است/دست برتر دولت در تجارت با آفریقا و آمریکای لاتین
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true