×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۷ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
تسهیل دسترسی اهالی صدرا به شیراز با اتمام پروژه جاده قره پیری

با سختی کار زیادی در طول پروژه جاده قره پیری مواجه بوده‌ایم، به گزارش عباس امیری خبرنگار شهر مردم، مدیرعامل شرکت عمران و توسعه شهر صدرا گفت: پروژه جاده قره پیری یکی از مهمترین پروژه های شهر صدرا در حوزه حمل و نقل و ترافیک است که دسترسی شهروندان این شهر را به سمت کلانشهر شیراز تسهیل می بخشد.

مهندس مهدی پوربهی در تور بازدید خبرنگاران از روند پروژه های شهر صدرا، افزود: عملیات اجرای خاکبرداری مسیر جاده قره‌پیری کیلومتر ۸۷۰۰ تا بلوار حافظ شهر صدرا در فاز۳ انجام گرفته است، در این مسیر معارض تاسیساتی برق وجود داشت که به صورت زیرزمینی جا به جا و بتن ریزی ها انجام گرفته است.

وی ادامه داد: حجم عملیات مسیر فاز دوم پروژه جاده قره‌پیری به سمت شیراز حدود ۱۰ کیلومتر است، این جاده عرض ۴۴ متری دارد و به طور کلی معادل ۵۰ کیلومتر راه اصلی طی این مسیر در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت عمران و توسعه شهر صدرا گفت: در طول جاده ترانشه های بسیاری وجود دارد و زمین از نوع دِج سخت ترین زمین ممکن است؛ همچنین ۲۱ابنیه فنی در طول مسیر قرار دارد.

وی اظهارداشت: به دلیل پیوست های محیط زیستی، این پروژه برای شرکت عمران بسیار اهمیت دارد اما با سختی کار زیادی در طول پروژه مواجه بوده ایم.

پوربهی با اشاره به اینکه برای بهره برداری این پروژه تلاش شده تا با مدیریت زمان، مدت اجرا کاهش یابد، گفت: به دلیل معارضی که در مسیر پروژه از سمت شهر شیراز وجود دارد نمی توان تاریخ دقیقی برای افتتاح آن در نظر گرفت.

مدیرعامل شرکت عمران و توسعه شهر صدرا با یادآوری اینکه بحث های محیط زیست به  خصوص در مورد قنات ها در اولویت این پروژه قرار دارد ، عنوان کرد: علاوه  بر سختی های موجود در جاده قره پیری، حدود ۱۰۵ رشته چاه در طول مسیر جاده قره پیری به سمت شیراز وجود دارد که آب را به باغات شهرک آرین و جوادیه می رساند.

وی افزود: در حال حاضر عملیات مرمت و لایروبی این قنات ها که بخش زیادی از آن به اتمام رسیده است به شکل نفر در حال انجام است به طوری که به هیچ عنوان از ماشین آلات مهندسی در طول مسیر استفاده نمی شود.

پوربهی با بیان اینکه معادل ۴٫۵ کیلومتر از جاده که این قنات ها در آن  مستقر هستند مرمت و لایروبی می شود، تاکید کرد: این عملیات در عمق های طولانی در حال انجام است و بعضا با مشکلاتی نظیر خفگی، گازگرفتکی و ریزش مواجه هستیم.

مدیرعامل شرکت عمران و توسعه شهر صدرا گفت: تا مقاوم‌سازی قنات‌ها  در طول  مسیرجاده قره پیری به اتمام نرسد نمی توان عملیات عمرانی در این فاز را ادامه داد؛ در هر صورت عملیات احیای قنات‌ها برای آیندگان نیز به یادگار خواهد ماند.

وی با بیان اینکه احیای قنات ها از دم قنات آغاز شده است؛ گفت:  حدود ۴۰ سال روی این قنات ها عملیاتی صورت نگرفته بود از اینرو لایروبی و بازسازی این قنات ها به طور مداوم انجام شده است و در حال حاضر در سخت ترین نقطه عملیات قرار گرفته ایم که نیاز به مقاوم سازی ، کَوَل گذاری و فیلترگذاری دارد.

پوربهی با بیان اینکه تا ۴ ، ۵ ماه آینده و به شرط تامین اعتبار عملیات مقاوم سازی این قنات ها به اتمام خواهد رسید؛ خاطرنشان کرد: باند۴۴ متر از ورودی شهر صدرا تقریبا به پایان رسیده و آماده آسفالت است.

وی  با اشاره به اینکه از محدوده صفر تا کیلومتر ۴۳۰۰ پروژه جاده قره پیری در حریم شهر شیراز است، تصریح کرد: علارغم اینکه این محدوده در حوزه اختیارات شهرداری شیراز قرار دارد اما به جهت  اینکه عملیات عمرانی پیش برود شرکت عمران شهر صدرا با تعهد خود و توافق با مالکان واردعمل شد؛ حدود یک کیلومتر و ۶۵۰ متر از مسیر باز شده است و در حال پیشروی در این نقطه هستیم.

مدیرعامل شرکت عمران و توسعه شهر صدرا به بحث معارضین نیز اشاره ای داشت و افزود: زمین باغی به متراژ یک هکتار در طول مسیر وجود دارد که به شهرداری شیراز پیشنهاد تملک آن داده شده است؛ تعاملات با شهرداری شیراز وجود دارد و اگر این یک هکتار تملک شود  تا حدود ۲ کیلومترعملیات عمرانی پیشروی خواهد داشت.

وی یادآور شد: پروژه جاده قره پیری به سمت شیراز با هیچ چالش و مشکلی روبرو نیست و تنها در بخشی از آن با چالش آزادسازی مسیر روبرو هستیم.

true
true
تسهیل دسترسی اهالی صدرا به شیراز با اتمام پروژه جاده قره پیری
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true