×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
تحقق رشد اقتصادی ۶ درصد در سال گذشته

تحقق رشد اقتصادی ۶ درصد در سال گذشته، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی میانگین رشد اقتصادی کشور در سال گذشته را ۶ درصد ذکر کرد و با اشاره به نامگذاری شعار سال ۱۴۰۳، کارگران و کارفرمایان را از ارکان اصلی تحقق شعار سال دانست.

به گزارش شهر مردم ،سید صولت مرتضوی امروز پس از تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) به ایراد سخنرانی پرداخت و با تبریک هفته کار و کارگر به کارگران شریف کشور، اظهار کرد: در آغاز هفته کارگر این توفیق را داریم که در حرم مطهر حضرت امام (ره) تجدید میثاق با آرمان‌های حضرت امام خمینی و رهبر فرزانه انقلاب داشته باشیم.

وی هفته کارگر امسال را به جهت دو حادثه مهمی که پیشاپیش این هفته به وقوع پیوست، مهم ارزیابی کرد و گفت: رخداد اول روز قدس بود که جلوه دیگری پیدا کرد و به هفته جهانی قدس تبدیل شد و حادثه دوم کار بزرگی بود که رزمندگان اسلام در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام دادند و آن هم تحقق «وعده صادق» بود.البته این اقدام بخش اندکی از توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران بود و به فضل الهی در یک اقدام موثر ابهت پوشالی استکبار غرب را در هم فروریخت و برای تبیین ابعاد پیدا و پنهان وعده صادق، صاحبنظران در حوزه سیاسی،دفاعی و امنیتی باید ساعتها سخن بگویند و سالها کتاب بنویسند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بی نظیر توصیف کردن اقدام رزمندگان در سپاه پاسداران گفت: این یک حرکت غافلگیرانه نبود بلکه از چند روز قبل تمام مسئولان سیاسی، امنیتی و دفاعی ما اعلام کرده بودند که ما می‌زنیم. صاحبنظران و فرماندهان دفاعی آمریکا در تلاویو گرد هم آمده و سامانه‌های موشکی قدرتمند را به منطقه اعزام کرده بودند. ناوگان دریایی‌ آنها در کل منطقه در آماده باش کامل بود و در نهایت با اقدام بزرگ سپاه پاسداران، ابهت پوشالی دشمن فروریخت و این اقدام اقتدار آفرین برای ایران اسلامی امنیت جهان اسلام را تثبیت کرد زیرا نه تنها توانست اقتدار ایران اسلامی را به رخ جهانیان بکشاند بلکه برای جهان اسلام امنیتی جدید تعریف کرد.

مرتضوی ادامه داد: حضرت امام خیمنی(ره) در جغرافیای سیاسی، دفاعی و اداره جهان طرحی نو درانداختند و اکنون راه و هدف امام راه و هدف ماست و امیدواریم که این راه همواره در نسل‌های مختلف پایدار و ماندگار باشد.

تحقق رشد اقتصادی ۶ درصد در سال ۱۴۰۲

وی با اشاره به نامگذاری شعار سال ۱۴۰۳ از سوی مقام معظم رهبری،‌ تصریح کرد: امسال به نام جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده و در تحقق جهش تولید، کارگران و کارفرمایان یکی از اصلی‌ترین مخاطبان بیان مقام معظم رهبری به شمار می‌روند.

وزیر کار افزود: در سال رشد تولید و مهار تورم اقدامات ارزنده‌ای صورت گرفت و در تمام زمان‌ها رشد تولید را داشتیم. بر اساس آمارهای رسمی کشور و حتی بانک جهانی بر رشد تولید صحه گذاشته شده و ما در سال ۱۴۰۲ میانگین رشد اقتصادی ۶ درصدی را داشتیم و تورم سالیانه و نقطه به نقطه سیر نزولی را طی کرد.

مرتضوی ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هم به کار هم به کارگر ارج می‌نهد و ما در وزارت کار با کمال افتخار بر دستان پینه بسته کارگران که نبی مکرم اسلام بر آن بوسه زد بوسه می زنیم و افتخار می‌کنیم.

۹۰ درصد جمعیت ایران دارای بیمه درمانی پایه

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد جمعیت کشور از بیمه درمانی پایه برخوردارند،‌ اظهار کرد: دولت و وزارت کار برای بهداشت و درمان کارگران برنامه‌های متنوعی دارد. ما در تمام کارگاه‌های دارای ۵۰ نفر کارگر،‌ مراکز بهگر و بهداشتی و درمانی طراحی کردیم و برای بازنشستگان تامین اجتماعی و برای بازنشستگان کشوری بیمه تکمیلی پیش‌بینی شده است که همین دیروز در هیات امنا تصمیم گرفته شد و ۳۵ درصد خدمات و منابع بیمه‌های تکمیلی افزایش خواهد یافت.

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت با اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی تامین امنیت غذایی و کمک به معیشت خانوارها را عملیاتی کرده است و در مرحله نخست طرح فجرانه استقبال خوبی صورت گرفته است.

حمایت ویژه دولت از ۱ میلیون خانوار دارای فرزند زیر ۵ سال

مرتضوی در پایان افزود: در اجرای قانون جوانی جمعیت نیز در حال حاضر تعداد ۱ میلیون خانواری که کودک زیر ۵ سال دارند در دهک ۱ تا ۳ تحت پوشش ویژه قرار گرفتند و اقدامات مهم و موثر دیگری در این راستا صورت خواهد گرفت.

true
true
تحقق رشد اقتصادی ۶ درصد در سال گذشته
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true