×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ خرداد - ۱۴۰۳  
true
true
برای مبارزه با فساد اداری هیچ خط قرمزی نمی شناسیم

صدور ۳۱۰۰ تن مرغ از فارس در کمتر از سه ماه ابتدای سال به خارج استان، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار شهر مردم، سال گذشته، ۹۴۵۵ تن مرغ از فارس به دیگر استان ها ارسال شد و از یک وارد کننده، تبدیل به صادر کننده شدیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس و مدیران در نشست خبری، به مناسبت آغاز هفته جهاد کشاورزی، با بیان این مطلب، گفت: نگاه ما در مجموعه خانواده جهاد کشاورزی، نگاهی مبتنی بر صداقت، امانت داری و مسئولیتی است که باید تحویل فرد دیگر بدهیم و هیچ خط قرمزی، برای مبارزه با فساد نداریم.

مجتبی دهقانپور، افزود: رسانه، به عنوان قوه چهارم مدیریت کشور، می تواند بر عملکرد قوای مجریه، قضاییه و مقننه، نظارت داشته باشد و  خبرنگاران، به عنوان یک فعال مطبوعاتی می توانند، هم در سطح مدیریتی استان ها و هم در سطح ملی نقش آفرینی کنند.

وی، تصریح کرد: مبارزه با فساد در بخش کشاورزی، از مهمترین سیاست های وزارت جهاد کشاورزی است و هیچ خط قرمزی، برای مبارزه با آن نداریم، اقدامات نظارتی و بازرسی های مستمر این سازمان، در عرصه کشاورزی این استان، از بروز هرگونه فساد پیشگیری کرده و با افتخار اعلام می کنیم، در ساختاری فعالیت می کنیم که هیچ گونه فسادی در آن نیست.

دهقانپور، تصریح کرد: ما مدعی هستیم که در ساختاری هستیم که فسادی وجود ندارد، خواسته اول ما از رسانه ها، این است شما به عنوان چشمان بینا و ناظران بی طرف جامعه، اگر مشاهده کردید در بخشی از جهاد کشاورزی، فسادی رخ می دهد، با اطلاع رسانی و پیگیری خود، به ما کمک کنید تا فساد را در ساختار اداری کشور، ریشه کن کنیم.

وی، اضافه کرد: قطعا ما بی عیب نیستیم و اگر احساس کردیم در جایی فساد، رخنه کرده و یا زیاده طلبی می کنند، این موارد را به شدت دنبال می کنیم.

دهقانپور، گفت: ما یک انتخابات مهم پیش رو داریم و مردم، کلیت نظام و صداقت مسئولین را می بینند و قدردان هستند که این را در شهادت رئیس جمهور دیدیم، پس خواسته دوم ما از مطبوعات، این است که در امیدآفرینی و مشارکت در انتخابات، تلاش کنند تا شاهد حضور حداکثری مردم در انتخابات باشیم.

وی، در خصوص بالا رفتن قیمت برخی اقلام در سال های اخیر، به ویژه مرغ، با اشاره به انتقال بخش فروش از سازمان صمت به جهاد، از چند سال قبل و مشکلات فراروی آن، گفت: ما پیش از این، تنها وظیفه تولید را داشتیم و تجربه ای در زمینه عرضه آن، در بازار نداشتیم و سعی کردیم با تبادل تجربیات، از این برهه نیز عبور کنیم و در این دو سال، کمبود فاحش نداشتیم.

دهقانپور که گویا دل پری از برخی اظهار نظرها در زمینه قیمت و میزان عرضه مرغ داشت، گفت: رویکرد ما در حوزه تولید محصولات کشاورزی، تعامل و مشارکت با بخش خصوصی است به نحوی که اجرای برنامه ها، منجر به تولید پایدار در محصولات کشاورزی از جمله بازار مرغ شود، کنترل بازار کالاهای اساسی، باید به نحوی باشد که به عنوان مثال، در تولید مرغ علاوه بر تامین نیاز استان فارس و سایر استان ها، به سمت صادرات به دیگر کشورها برویم.

وی، افزود: ما تا همین چند سال قبل، استان وارد کننده مرغ بودیم، اما از سال ۴۰۱ تا ۴۰۲ ما شاهد رشد ۲۷ درصدی تولید مرغ در استان بودیم و توانستیم ۹۴۵۵ تن مرغ را به دیگر استان ها بفرستیم و از استان وارد کننده، به صادر کننده تبدیل شدیم و این یعنی کاهش قیمت مرغ، که جای افتخار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس، تصریح کرد: در همین راستا، هنوز ۳ماه از سال تمام نشده ۳۱۰۰ تن مرغ از استان فارس به دیگر استان ها ارسال شده، این یعنی افزایش تولید؛ اگر مرغ کم داشتیم که به استان های دیگر نمیفرستادیم، در زمینه قیمت گذاری هم قیمت مرغ در استان فارس، به نسبت دیگر استان ها، مناسب تر است.

دهقان پور، با اشاره به فعالیت سامانه مدیریتی گیاهان دارویی استان فارس، گفت: در این سامانه، ظرفیت های استان فارس در زمینه تولید و فرآورده های گیاهان دارویی، معرفی شده و اخبار و اطلاعات مربوط به این حوزه، در دسترس عموم است.

وی، از تشکیل ۱۳ زنجیره ارزش و ۲۵ گواهی در زمینه زنجیره گیاهان دارویی، گندم، مرغ و سایر محصولات، به عنوان برخی دیگر از دستاوردهای این سازمان، یاد کرد و افزود: از مزایای زنجیره های ارزش، می توان به شناسایی ظرفیت های تولید محصول، ایجاد ارزش افزوده برای تولیدکننده و نگهداری و بازاررسانی محصولات کشاورزی، با یک نام معتبر اشاره کرد.

دهقانپور، تصریح کرد: بهره گیری از فناوری هوش مصنوعی، در مدیریت سوخت مصرفی ماشین آلات کشاورزی، از دیگر اقدامات مهم در سال گذشته است که تا کنون در بسیاری از شهرستان های استان فارس، اجرا شده است.

وی، اضافه کرد: سال گذشته، در زمینه تولید هسته های اولیه بذر غلات، استان فارس با افزایش دو برابری این تولیدات، نسبت به سال ۱۴۰۱ مقام اول کشور را کسب کردیم و در کنار آن، مقام اول کشور در سطح زیرکشت و تولید گیاهان دارویی دیم نیز به فارس رسید و امروز بیش از ۵۰ درصد سطح زیر کشت گیاهان دارویی دیم در کل کشور، به استان فارس اختصاص دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، توسعه گلخانه ها را یکی از سیاست های جهاد کشاورزی، عنوان کرد و گفت: احداث گلخانه، یک فرصت بی بدیل برای کاهش مصرف آب در واحد سطح و کنترل عوامل خسارت زا است که در این زمینه، برنامه توسعه هزار هکتاری گلخانه های فارس، در سال جاری در دستور کار این سازمان قرار دارد.

دهقانپور، گفت: اگر بازار خوب می‌خواهیم، باید تولید خوبی داشته باشیم، یکی از سیاست‌های این سازمان توجه به مقوله تولید است، در این راستا، با بخش خصوصی تعامل داریم تا بتوانیم در اجرا و ارزیابی برنامه، بحث تولید پایدار را در بخش‌های مختلف کشاورزی پیش ببریم.

وی، در خصوص کمبود آب در استان و مشکلات حوزه کشاورزی در این خصوص، با گلایه از اینکه چرا کسی از جهاد، در زمینه مشکلات کشت های جایگزین سوال و جواب نمی شود، گفت: یکی از مباحث، کشت‌های جایگزین است که فاکتور غالب در این عرصه اقتصادی است و باید برای آن، سیاست‌های جبرانی داشته باشیم.

دهقانپور، با اشاره به بهینه سازی مصرف آب در واحد سطح به عنوان یک راهکار اساسی، گفت: نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه های کشاورزی، از دیگر اقداماتی بود که در سال گذشته، در سطح استان فارس انجام شد و از کشاورزان، درخواست می شود، نسبت به کنتوردار کردن چاه های خود اقدام کنند.

وی، از خام‌فروشی دام ها در این استان، به عنوان دیگر مشکل یاد کرد و  گفت: ما نمی‌توانیم برای جابه‌جایی دام‌های با مجوز، محدودیتی ایجاد کنیم و اگر استانی متقاضی کالایی باشد، باید آن را در اختیارش قرار دهیم.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه، در سازمان جهاد کشاورزی فارس هم در این نشست، با اشاره به تاریخچه ای از تشکیل جهاد، به فرمان امام(ره) و در ادامه ادغام آن با کشاورزی، گفت: امروز بیشترین دغدغه رهبر معظم انقلاب، جهاد تبیین است چرا که نظام، در طول این سال ها، کارهای بزرگی انجام داده، اما ما نتوانستیم آنها را تبیین کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین سید محسن قائمی، افزود: ما نمی توانیم بگوییم، هیچ عیبی نداریم اما باید توجه داشته باشیم، کار کردن سنت است، اگر کسی عنوانش خدمت به مردم باشد، عاقبت مورد طعنه دشمن هم قرار می گیرد.

وی، تصریح کرد: همه ما دو عنوان افتخار داریم، یکی عنوان خدمت به مردم و افتخار دیگر، حضور در جامعه ای که زیر نظر ولایت فقیه است.

حجت الاسلام قائمی، گفت: امروز با انتشار یک شایعه، می توان فضا را خراب کرد و یا در مقابل، با یک خبر می شود، امیدآفرینی کرد و نقش اصحاب رسانه، در این زمینه بسیار مهم است.

وی، با اشاره به قرار گرفتن در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، گفت: بیشترین چیزی که می تواند، امروز مردم را پای صندوق های رای بیاورد، خدمت ما به آنهاست.

سید عبدالوهاب نقیب، رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس نیز در این نشست، با اشاره به انعکاس رسانه ای برخی فعالیت های این حوزه، گفت: در زمینه انعکاس اخبار، این حوزه در سال ۱۴۰۲ در صدا و سیما ۵۱۹ برنامه خبری و غیر خبری، در خبرگزاری ها ۱۵۳۵۰ خبر و مطلب و ۳۸۵۰ خبر و مطلب در روزنامه ها، منتشر شد که این نشان می دهد که رسانه ها، چقدر نسبت به بخش کشاورزی، حساسیت دارند، این نشان از اهمیت حوزه کشاورزی، در رسانه هاست.

true
true
برای مبارزه با فساد اداری هیچ خط قرمزی نمی شناسیم
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true