×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
بدهی ۳۴ هزار میلیارد دلاری دولت آمریکا

بدهی ۳۴ هزار میلیارد دلاری دولت آمریکاt پیش بینی اقتصاد دان ارشد آمریکایی نشان می‌دهد بدهی‌های دولت این کشور به زودی از مرز ۳۴ هزار میلیارد دلار عبور خواهد کرد.

به گزارش شهر مردم، به نقل از شبکه تلویزیونی فاکس بیزنس مجری این شبکه گفت: استیو از این که در برنامه ما حضور یافته اید از شما تشکر می‌کنم. قرار است گفتگویی درباره میزان بدهی‌های آمریکا دشاته باشیم. پل رایان یکی از بزرگترین حامیان کاهش میزان بدهی‌ها در آمریکا است. کمیسیون مربوطه هیچ کاری برای متقاعد کردن کنگره به منظور عبور از بدهی‌های جاری نکرده است.

استفن مور اقتصاددان ارشد: وقتی که ساعت افزایش بدهی‌های ملی آمریکا نشان داده می‌شود، این موضوع من را به فکر فرو می‌برد. در حال حاضر میزان بدهی‌ها به ۳۳ هزار و ۷۶۶ میلیارد دلار رسیده است. می‌خواهم برایتان روشن کنم که گذر زمان چه تغییراتی را در ۳۰ یا ۴۰ سال اخیر به وجود آورده است. زمانی که من در شهر کوچک مان شغل خودم را آغاز کردم، باورتان نمی‌شود وقتی درباره یک میلیارد دلار بدهی صحبت می‌کردیم می‌گفتم‌ای خدای من این چه کشوری است که یک میلیارد دلار بدهی دارد.

اما حالا بعد از ۴۰ سال کشور ما این بدهی را ده‌ها برابر کرده و به این میزان رسانده است. من از استعاره‌ای که شما به کار بردید یعنی اعتیاد به بدهی خوشم می‌آید. باید ببینیم چه چیزی باعث شد این اعتیاد به بدهی به وجود بیاید. منحنی اعتیاد به بدهی همواره وجود داشته است.

این بدهی نه تنها در طول زمان بهبود نیافت بلکه بار‌ها و بار‌ها افزایش یافت. این دقیقا چیزی است که در کنگره به وجود آمده است. ما درباره سال مالی ۲۰۲۴ صحبت می‌کنیم. در این سال میزان بدهی‌های ملی آمریکا به ۲ تریلیون دلار افزایش خواهد یافت. به صراحت بخواهم بگویم من از این وضعیت اسف بار نگرانم.

مجری شبکه : نرخ بهره بر بدهی ملی آمریکا در سال آینده حدود یک تریلیون دلار خواهد بود. این سومین و بزرگترین آیتمی است که در پشت امنیت اجتماعی و خدمات درمانی قرار دارد. حالا ببیتید با امنیت ملی چه خواهد کرد. رو کانا Ro Khanna سناتور دموکرات از کالیفرنیا کانون پیدایش بدهی ملی آمریکا را متوجه جمهوری خواهان کرده است. او می‌گوید بدهی ملی توسط چهار مورد ایجاد می‌شود.
۱. مالیات‌های قطع شده در زمان ریگان،
۲. مالیات‌های قطع شده در زمان بوش
۳. مالیات‌های قطع شده در زمان ترامپ
و مورد ۴. جنگ‌های فرا مرزی دولت بوش در غرب آسیا.

استفن مور اقتصاددان ارشد: بله می‌دانم و منظور شما را فهمیدم. می‌خواهم بگویم که موضوع بر سر بودجه دفاعی و نظامی است. این بودجه در ۲۰ سال اخیر به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

بخش زیادی از این بودجه صرف برنامه‌های داخلی شده است؛ بنابراین شما نمی‌توانید از صرف این بودجه در جنگ‌های غرب آسیا انتقاد کنید. مورد دوم این است که ما با رکوردی در خصوص درآمد‌های مان در حال حاضر مواجه هستیم. ما با بالاترین میزان مالیات بر درآمد در تاریخ آمریکا مواجه هستیم.

این موضوع فقط مربوط به مشکل درآمد‌ها نیست بلکه موضوع افزایش هزینه‌های جاری است. اگر می‌خواهید نگاهی به راه حل دموکرات‌ها بیندازید، مردم باید به آن چه که آن‌ها در زمان انتخابات مطرح می‌کنند خوب توجه کنند. راه حل آن‌ها بستن پرونده کسری بودجه با استفاده از افزایش قابل توجه مالیات‌ها است. این دیدگاه شخصی من است. دموکرات‌ها با این کار به دنبال نابودی اقتصاد آمریکا هستند.

منبع: صدا و سیما

 

true
true
بدهی ۳۴ هزار میلیارد دلاری دولت آمریکا
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true