×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۳ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
باغ پرندگان و شهربازی بزرگ شیراز چشم انتظار سرمایه‌گذاران

جلال الدین عرفانی-شهر مردم
امسال هر کدام از مناطق و سازمانهای شهرداری شیراز، به طور میانگین باید سه فرصت سرمایه گذاری را به ثمر برسانند.
رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای شهر شیراز، در حاشیه نشست هفتگی این کمیسیون، با بیان این مطلب به خبرنگار ما، گفت: سال گذشته، در کنار بودجه ۱۵ هزار میلیارد تومانی شهرداری شیراز، یک بسته سرمایه گذاری به میزان همان بودجه، یعنی ۱۵هزار میلیارد تومان نیز دیده شد که خوشبختانه این تکلیف انجام و تحقق پیدا کرد.
علیرضا اسکندری، تصریح کرد: در ادامه امسال نیز در کنار بودجه ۲۳هزار میلیارد تومانی، یک تکلیف ۲۰هزار میلیارد تومانی سرمایه گذاری دیده شده که با تمهیدات اندیشیده شده، امیدواریم این بودجه هم جذب شود
وی، ادامه داد: البته تکلیف امسال با سال قبل یک تفاوت دارد و آن این است که امسال همه مناطق و سازمانهای شهرداری، موظف هستند چند فرصت سرمایه گذاری را محقق کنند.
عضو شورای شهر شیراز، افزود: در همین راستا، امسال برای هر کدام از مناطق ۱۱ گانه و سازمانهای شهرداری، ۳فرصت سرمایه گذاری تعریف شده و آنها مکلف به جذب سرمایه گذاری هستند، که اگر هر کدام از آنها، یکی از این فرصتها را جامه عمل بپوشانند تکلیف ۲۰هزار میلیارد تومانی محقق میشود.
وی، با اشاره به برخی از این فرصتهای سرمایه گذاری و نوع تعریف آنها، گفت: به عنوان مثال به سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری اعلام شده که از فضای سطحی برخی ایستگاهها، مانند میدان نمازی، ایستگاه امام حسین (ع) و ایستگاه ولیعصر(عج)که دارای ظرفیت خوبی هستند، برای ایجاد ظرفیتهای سرمایه گذاری در حوزه تجاری استفاده شود یا مثلا از سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهری خواستیم که در خصوص ایجاد بازار گل و گیاه به عنوان یک فرصت سرمایه گذاری اقدام کند.
اسکندری، در خصوص سرنوشت تله کابین نیز گفت: در خصوص ساخت تله کابین در حال حاضر یک سرمایه گذار بالقوه آلمانی ایرانی داریم و حتی تفاهم نامه آن را هم امضا کردیم،این پروژه، از ابتدای پارک کوهستانی دراک آغاز و تا ارتفاعات آن ادامه دارد و در حال حاضر به دنبال مدل اقتصادی آن هستیم، تا سرمایه گذار هم با رغبت بیشتری وارد شود.
باغ پرندگان، دیگر موضوعی بود که با رییس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری مطرح کردیم، وی در این زمینه نیز گفت:در خصوص باغ پرندگان و شهربازی، هیاتی از ترکیه برای بررسی سرمایه گذاری در این پروژه، در آینده نزدیک به شیراز سفر میکنند، که در حال حاضر آنها، روی ایجاد باغ پرندگان، تمایل بیشتری دارند.
وی افزود: اما در خصوص شهربازی، ما دو نمونه شهربازی داریم کوچک و بزرگ مقیاس که در این زمینه، هم اکنون دو شهربازی کوچک مقیاس یکی در پارک آزادی و دیگری پارک جنت، تعریف شده که برای شهر بازی پارک جنت، دومین فراخوان در حال انجام است و برای شهربازی پارک آزادی در حال انجام مراحل کارشناسی است و به زودی، فراخوان جذب سرمایه گذاری آن هم منتشر میشود.
اسکندری، با اشاره به آمادگی مدیریت شهری برای همکاری با سرمایه گذران، در حوزه های مختلف، گفت: در خصوص شهربازی بزرگ شیراز هم که در مجموعه پارک دراک دیده شده، علاوه بر سرمایه گذار ترکیه ای، با چند سرمایه گذار دیگر که وسایل بازی آن را هم دارند و میتوانند سریع پروژه را به ثمر برسانند، وارد مذاکره شده ایم.
گفتنی است پیش از این، همین چند ماه قبل بود که کلنگ عملیات اجرای آکواریوم بزرگ شیراز با مشارکت یک شرکت سرمایه گذار ترکیه ای در پارک دراک، به زمین زده شد.

true
true
باغ پرندگان و شهربازی بزرگ شیراز چشم انتظار سرمایه‌گذاران
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true