×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۷ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
بارسلون اجاره آپارتمان به گردشگران را ممنوع می‌کند

بارسلون اجاره آپارتمان به گردشگران را ممنوع می‌کند، شهر بارسلون در اسپانیا برای کاهش هزینه‌های مسکن، اجاره آپارتمان به گردشگران خارجی را ممنوع می‌کند.

 

به گزارش شهر مردم، شهر بارسلون در اسپانیا که یکی از مقاصد برتر اروپا است، اما محبوبیت آن باعث شده که مسکن برای ساکنان آن به طور فزاینده‌ای غیرقابل دسترس شده و حالا مقامات این شهر اعلام کرده‌اند که تا سال ۲۰۲۸ اجاره آپارتمان را برای گردشگران ممنوع می‌کنند و این اقدام به دنبال مهار افزایش هزینه‌های مسکن و قابل سکونت کردن شهر برای ساکنان است.

«چاوم کولبونی» شهردار چپ‌گرای بارسلون گفت که تا نوامبر ۲۰۲۸، این شهر مجوز بیش از ۱۰ هزار آپارتمانی را که در حال حاضر به‌عنوان اجاره کوتاه‌مدت تایید شده‌اند، لغو خواهد کرد.

شهردار باسلون در یکی از رویدادهای دولتی شهر گفت: «با چیزی که معتقدیم بزرگترین مشکل بارسلون است روبرو هستیم. این بدان معنی است که از سال ۲۰۲۹، آنجه امروز به عنوان آپارتمان‌های توریستی در شهر می‌بینیم دیگر وجود نخواهد داشت. رونق اجاره‌های کوتاه‌مدت در بارسلون، پربازدیدترین شهر اسپانیا توسط گردشگران خارجی، به این معنی است که برخی از ساکنان پس از افزایش ۶۸ درصدی اجاره‌بها در ۱۰ سال گذشته و افزایش ۳۸ درصدی هزینه‌های خرید خانه، قادر به خرید آپارتمان نیستند».

دولت های محلی در دهه گذشته محدودیت هایی را برای اجاره های کوتاه مدت در مکان هایی مانند جزایر قناری اسپانیا، لیسبون و برلین اعلام کرده‌اند.

«ایزابل رودریگز» وزیر مسکن سوسیالیست اسپانیا نیز اعلام کرده از تصمیم مقامات شهر بارسلون حمایت می‌کند.

از سوی دیگر انجمن آپارتمان‌های توریستی بارسلون در بیانیه‌ای گفت: «شهردار اشتباهی مرتکب می‌شود که منجر به فقر و بیکاری بیشتری می‌شود و این ممنوعیت باعث افزایش تعداد آپارتمان‌های توریستی غیرقانونی خواهد شد».

این اقدام به سود هتل‌ها خواهد بود. افتتاح هتل‌های جدید در محبوب‌ترین مناطق شهر توسط یک حزب چپ افراطی حاکم بارسلونا بین سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۳ ممنوع شد، اما شهردار بارسلون اعلام کرده است که می‌تواند محدودیت ها را کاهش دهد.

دولت محلی بارسلون در بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از اجرایی شدن این ممنوعیت، تیم بازرسی قوی خود را برای شناسایی آپارتمان‌های توریستی غیرقانونی به کار خواهد گرفت.

در سال‌های اخیر اجازه ساخت هیچ آپارتمان توریستی جدیدی در بارسلون داده نشده است و دولت محلی دستور تعطیلی ۹۷۰۰ آپارتمان توریستی غیرقانونی را از سال ۲۰۱۶ صادر کرده و نزدیک به ۳۵۰۰ آپارتمان برای استفاده به عنوان مسکن اولیه ساکنان محلی بازسازی شده است.

بارسلون اسپانیا که تنها ۱.۶ میلیون نفر جمعیت دارد، سالانه پذیرای حدود ۲۰ میلیون گردشگر از سراسر جهان است و این حجم گسترده از گردشگران موجب نارضایتی و خشم ساکنین اصلی شهر شده تا جایی که طی چهار سال اخیر ۱۱ درصد از مردم این شهر را ترک کرده‌اند.

از مهم‌ترین دلایل کاهش جمعیت ساکنین اصلی شهر، افزایش شمار خانه‌هایی است که برای اقامت به توریست‌ها اجاره داده می‌شود و به همین دلیل هزینه مسکن برای اهالی بارسلون به شدت بالا رفته است.

به عنوان مثال، منطقه «Ciutat Vella» به عنوان قلب قدیمی شهر و یکی از مهمترین جاذبه‌های مورد علاقه گردشگران در چند سال گذشته به دلیل اجاره بهای بالا و سروصدای اذیت‌کننده گردشگران، ۱۳ هزار ساکن خود را از دست داده و مردم بارسلون به بسیاری از مناطق معروف شهر وارد نمی‌شوند.

true
true
بارسلون اجاره آپارتمان به گردشگران را ممنوع می‌کند
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true