×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۰ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
اهدای ۱۱۰۰ جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس

اهدای ۱۱۰۰ جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس، به گزارش عبدالغفور مصطفایی خبرنگار شهر مردم، کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس، در آیین مهر مولا با حضور تعدادی از خیران و مسئولان استان تعداد یک هزار و یکصد سری جهیزیه به ارزش ۴۵ میلیارد تومان به نوعروسان تحت حمایت این نهاد اهدا کرد.

*جهیزیه ها از تولید داخلی تامین شده اند

مدیرکل کمیته امداد استان فارس در آیین اهدای یک هزار و یکصد سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت این سازمان با بیان اینکه ۵۰۰ هزار نیکوکار با کمیته امداد فارس در حال همکاری هستند، گفت: با توجه به اهمیت امر مقدس ازدواج امروز شاهد حضور مسئولان استانی در این مراسم هستیم، نماینده ولی فقیه در استان فارس مطالبات جدی از کمیته داشتند که یکی از این محورهای اصلی و مهم مطالبات، تسریع امر ازدواج بوده است.

مرتضی موصلی، افزود: در سال گذشته تعداد ۵ هزار و ۳۰۰ سری جهیزیه با اعتباری حدود ۲۰۰ میلیارد تومان که ۴۰ میلیارد آن را خیران استان تامین کرده بودند، به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد در فارس اهدا شد.

موصلی با بیان اینکه ۲۵ درصد اعتبار این سری جهیزیه را خیران کمک مردند، تصریح کرد: خیلی از سازمان ها مانند ارتش و نیروی انتظامی مجدانه در تحقق این امر به ما کمک کردند، تلاش ما تسریع امر مهم ازدواج و تامین مایحتاج نوعروسان تحت حمایت ما است، ما خیران بزرگی داریم که ساکن خارج از کشور هستند اما همواره با ما همراه بودند، نمونه آن حاج قربانی که ایران زندگی نمی کنند اما در شهرستان اوز یکی از خیران و همراهان ما هستند.

مدیرکل کمیته امداد فارس در خصوص هزینه این برنامه، عنوان کرد: در مجموع رقمی حدود ۴۵ میلیارد تومان در این زمینه هزینه شده است که امیدواریم با کمک خداوند بتوانیم در زمینه توسعه فرهنگ اصیل ازدواج و تسهیلگری این امر مقدس با استفاده از تمام ظرفیت‌های استان گام‌های موثری برداریم.

وی تأکید کرد: کالاها کاملاً از کالاهای شرکت‌های معتبر ایرانی است که چندین مورد از کالاهای اساسی اعم از یخچال، تلویزیون، ماشین لباسشویی، اجاق گاز، جارو برقی و بسته‌های فرهنگی بوده که این کالاها به ازای هر نوعروس ارزش ریالی حدود ۴۰ میلیون تومان دارد که ۲۵درصد آن از محل عنایات خیران و نیکوکاران هم استانی تأمین شده است.

*خیران فارس در کشور سرآمد هستند

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز نیز در ادامه این آیین با بیان اینکه مردم و خیران مشوق مسئولان برای انجام خدمات بزرگ هستند، گفت: تامین جهیزیه برای نیازمندان یکی از این کارهای بزرگ است و امیدواریم امسال شاهد افزایش آمار اهدای جهیزیه به نوعروسان باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین لطف ا… دژکام، افزود: ما هدف‌گذاری هایی برای کشور داریم و بخش قابل توجه آن نیازمند جمعیت و رشد جمعیت است، در راستای افزایش آمار ازدواج تهیه جهیزیه یکی از این مشکلاتی است که خانواده ها با آن دست و پنجه نرم می کنند، البته ما طلبه ها با دست خالی و توکل بر خدا زندگی را شروع می کنیم اما برای بقیه سخت است بنابراین باید در این امر به آنها کمک کنیم.

دژکام با بیان اینکه خدا قول داده که برای شروع زندگی رزق و روزی برساند و ما طلبه ها با این اصل زندگی را شروع می کنیم، عنوان کرد: این اعتقاد واقعی جامعه ما بوده است که گاهی با آمدن فرزند سوم روزی بیشتر می شود، این جهیزیه ها هدیه کوچکی است که نباید دلبسته به این چیزها باشیم باید توکل بر خدا داشته باشیم، چرا که روزی رسان واقعی خدا است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان خاطره ای در باب توکل بر خدا و نتایج این توکل تاکید کرد: نباید به خدا بدگمان بود، باید با گمان خوب و توکل اقدام کرد و قطعا خدا می رساند، نسل های قبلی ما زندگی را اینگونه شروع کردند.

امام جمعه شیراز با تشکر از تمام سازمان ها در تامین جهیزیه، متذکر شد: چنین برنامه هایی برای ما افتخار است که خیران فارس از خیران پایتخت هم بیشتر کمک کردند، مردم فارس از امکانات ملی سهم زیادی ندارند اما همت بلندی دارند و به اعتراف مسئولان کشوری نمونه هستند و این ویژگی تمام مردم استان در تمام شهرستان های فارس است که با ویژگی مهمان نوازی و کمک به دیگران روزیشان زیاد می شود.

دژکام با اشاره به میلاد امام موسی کاظم (ع) تصریح کرد: دو روایت از میلاد این امام معصوم است که ما روایتی که در ماه محرم نیست را جشن می گیریم تا هم در شادی و هم در عزای اهل بیت (ع) شریک باشیم، حضور در شادی و عزای خاندان نبوت نگاه های تربیتی عمیقی و اثرات خود را دارد.

وی با تاکید بر نقش تربیتی محرم و صفر، بیان کرد: در تقویم مناسبتی ما نگاه‌های تربیتی عمیقی وجود دارد. اگر محرم و صفر را نداشته باشیم از نظر فرهنگی یک شکست عمده خواهیم خورد.

نماینده ولی فقیه در فارس در ادامه سخنان خود تأکید کرد: ملت ایران طول در انقلاب اسلامی همیشه ثابت کرده‌اند که بهترین تصمیم‌ها و حضور در صحنه را برای تثبیت اساس نظام جمهوری اسلامی می‌گیرند.

وی افزود: قطعاً انتخابات ریاست جمهوری روز هشتم تیرماه امسال هم از صحنه‌های مهم حماسه‌سازی ملت ایران خواهد بود.

true
true
اهدای ۱۱۰۰ جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true