×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
امضای توافق تجاری ۱۰۰ میلیارد دلاری هند و چهار کشور اروپایی

امضای توافق تجاری ۱۰۰ میلیارد دلاری هند و چهار کشور اروپایی ، دولت هند در راستای برنامه توسعه تجارت خود یک توافق تجاری ۱۰۰ میلیارد دلاری با چهار کشور اروپایی امضا کرد.

به گزارش روز یکشنبه شهرمردم از خبرگزاری رویترز، پیوش گویال وزیر صنعت و بازرگانی هند اعلام کرد که دهلی‌نو و یک گروه تجاری از چهار کشور اروپایی امروز یکشنبه یک توافق اقتصادی را با هدف افزایش سرمایه گذاری و تجارت امضا کردند.

گویال در یک نشست خبری گفت که این قرارداد یک توافق الزام آور برای «انجمن تجارت آزاد اروپا» (متشکل از سوئیس، نروژ، ایسلند و لیختن اشتاین) است تا ۱۰۰ میلیارد دلار طی ۱۵ سال در بازار ۱.۴ میلیارد نفری هند سرمایه گذاری کند.

وزیر اتحادیه تجاری هند تاکید کرد که این یک توافق تجاری مدرن، عادلانه، برابر و برد- برد برای هر ۵ کشور است.

گای پارملین رئیس امور اقتصادی سوئیس، هند را یک بازار مملو از فرصت برای سرمایه‌گذاری و تجارت خواند و گفت که این توافق نتیجه ۲۱ دور مذاکرات بوده است.

هند در طول دو سال گذشته توافق‌های تجارت با استرالیا و امارات امضا کرده است و مقام‌های آگاه می‌گویند که یک توافق با انگلیس نیز در مراحل پایانی است. خبرگزاری بلومبرگ نیز اوایل اسفند ماه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که هند و عمان به یک توافق تجاری که دسترسی آسان به کالاها و خدمات در بازارهای یکدیگر را امکان پذیر می‌کند، نزدیک می‌شوند.

تمام این فعالیت‌ها در راستای هدف نارندا مودی نخست وزیر هند برای دستیابی به صادرات سالانه یک تریلیون دلار تا سال ۲۰۳۰ است.

انجمن تجارت آزاد اروپا که در سال ۱۹۶۰ به عنوان یک وزنه تعادل در مقابل اتحادیه اروپا شکل گرفت، دهمین مبادله کننده بزرگ کالا در جهان و پنجمین مبادله‌گرد بزرگ در خدمات است. این گروه حدود ۳۰ توافق تجاری با ۴۰ کشور و قلمرو در خارج از اتحادیه اروپا امضا کرده است.

true
true
امضای توافق تجاری ۱۰۰ میلیارد دلاری هند و چهار کشور اروپایی
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true