×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
افتتاح و کلنگ زنی ۶۲ پروژه شهرداری شیراز به ارزش ۲۱ هزار و ۷۰۰میلیارد تومان

وزیر کشور مطرح کرد:
تقدیر وزیر کشور از تسريع در اجرای پروژه‌های شهری در شيراز
تحقق تراز فرهنگی شیراز

جلال الدین عرفانی-شهر مردم
وزیر کشور، با تقدير از شهردار، اعضای شورای اسلامی اين كلان‌شهر و ديگر مسئولان استان فارس، گفت: تسريع در اجرای پروژه‌های شهری در شيراز، قابل تقدير است.
احمد وحیدی، در آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۶۲ پروژه حمل‌ونقل و ترافیکی، خدمات شهری، فرهنگی، اجتماعی و زیست‌محیطی شهرداری شیراز، به ارزش بيش از ٢١ هزار و ٧٠٠ ميليارد تومان، اظهار داشت: اسامی، مسئوليت‌آور است و بر اساس عنوانی كه رهبر معظم انقلاب به شهر شيراز دادند، بسيار مسئوليت را سنگين تر كرده كه بخش زيادی از اين مسئوليت، به عهده شورای اسلامی شهر و شهرداری است كه شهر را در تراز سومين حرم اهل بيت(ع) بسازند و به حجم زيادي از زائران خدمات‌رسانی كنند.
وی، با تقدير از شهردار، اعضای شورای اسلامی اين كلان‌شهر و ديگر مسئولان استان فارس، گفت: تسريع در اجرای پروژه‌های شهری در شيراز، قابل تقدير است.
وزیر کشور، با بیان اینکه هماهنگی، خوش فكر بودن، داشتن همت بلند و كار جهادی يك مجموعه، موجب كاهش زمان اجرای پروژه‌ها می‌شود، عنوان کرد: پروژه‌های امروز شهرداری شيراز، ارزشمند بودند.
وحیدی، خطاب به مدیران شهری کلان‌شهر شیراز، تأکيد کرد: پروژه‌های انتخابی، بايد برای متن جامعه كارساز و حلال مشكلات مردم باشد.
مقام عالی وزارت کشور همچنین با بیان اینکه برای يك شهر فرهنگی همانند شيراز، بايد اين مهم مدنظر باشد كه موارد کمبود زيستی و بهداشتی، در دستور كار قرار گیرد، گفت: یکی از اولویت‌های يك شهر فرهنگی، بايد رفع مشكلات فاضلاب آن باشد و نشان داده شود و تراز يک شهر فرهنگی، محقق شود.
وحیدی، ادامه داد: سرانه فضای سبز، به طور عمومی بايد بيش از ۱۵ متر باشد اما برای شيراز، كم است و اجازه داده نشود که در سرانه این کلان‌شهر، به عدد خاصی بسنده شود.
وزیر کشور، به افتتاح پردیس سینمایی استاد امین تارخ، به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان که در این مراسم به بهره‌برداری رسید، هم اشاره و اضافه کرد: شیراز، شهر فرهنگی است، پس بايد با جمع‌آوری هنرمندان زبده و ارزشمند، محتوای ارزنده و فاخری از اين سينما، توليد شود.
وی، همچنین خاطرنشان کرد: شيراز با توجه به حجم اقدامات فرهنگی، نيازمند داشتن سازمان فرهنگی مجزا هست.
وحیدی، با تأکید بر این موضوع که شيراز، بايد نمادی از ظرفيت‌های فرهنگی بزرگ آن باشد، تصریح کرد: نسل جديد، بايد با اين فرهنگ غنی آشنا شود، چراکه شيراز را مي‌توان یک شهر تراز فرهنگی كرد، چون سرشار از فرهيختگی است؛ البته نباید هوشمند شدن این کلان‌شهر را هم فراموش کرد.
وزیر کشور، در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه ظرفيت‌های سازندگی در كشور، فعال است و تنها طی هفته دولت، امسال ٣٠ هزار پروژه افتتاح شد، گفت: برنامه توفنده سازندگی در كشور، گسترده است و بنابراین تلاش‌های سخيف معاندين، راه به جايی نمی‌برد.

* اجرای پروژه‌های متعدد عمرانی در کلان‌شهر شیراز با فاصله کمتر از یک کیلومتر
رئيس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این مراسم، گفت: فعالیت‌ها در شهرداری به گونه‌ای است که مدعی هستیم در هر جای شهر شیراز در فاصله کمتر از یک کیلومتر، یک پروژه عمرانی در حال اجرا است.
سید ابراهیم حسینی، افزود: شیراز به تعبیر نماینده ولی‌فقیه در فارس، جهانشهر و شهر آماده پیشرفت در ابعاد مختلف است و خوشبختانه اعضای شورای شهر، نگاه جهانی و همت بزرگی دارند و می‌خواهند با نگاه جهانی، کار منطقه‌ای انجام دهند.
وی، تصریح کرد: فعالیت‌ها در شهرداری به‌ گونه‌ای است که مدعی هستیم در هر جای شهر شیراز در فاصله کمتر از یک کیلومتر، یک پروژه عمرانی درحال اجرا است.
رئیس شورای اسلامی شهر، خطاب به وزیر کشور، گفت: انتظار داریم برای برنامه‌های بزرگ، اندیشه و حرکت‌های بزرگی را شاهد باشیم و به شورا و شهرداری شیراز، برای پیشرفت و حرکت رو به جلو، کمک شود.
حسینی، با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب و نام‌گذاری شیراز به عنوان سومین حرم اهل‌بیت(ع)، اظهار کرد: معرفی شیراز به عنوان سومین حرم اهل‌بیت(ع)، باید در برنامه‌ها و بودجه‌ها دیده شود و پیشنهاد می‌شود در برنامه هفتم توسعه، برنامه‌ای برای ارتقای جایگاه شیراز به عنوان سومين حرم اهل‌بیت(ع) دیده شود.
وی، با اشاره به تصویب و ابلاغ قانون درآمدهای پایدار شهرداری، عنوان کرد: مکمل این قانون، مدیریت یکپارچه شهرداری است و در حال حاضر، برای اجرای برخی از پروژه ها، مشکلاتی داریم و اگر این زیرساخت‌ها فراهم شود، می‌توانیم در شهر شیراز، بهتر کار کنیم.
حسینی، تصریح کرد: شیراز، گذشته روشن و آینده روشنی دارد و انتظار است برای مدیریت فکری و اجرایی آن، کمک شود.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز، با اشاره به اینکه بازار بزرگ پروتئین، زمانی از طریق اوراق مشارکت ساخته شد و در حال حاضر، اعتبار آن بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: در این مسئله، باید کمک شود تا با همکاری، شهر شیراز را آن‌طور که شایسته مردم است، بسازیم و اگرچه این پروژه ها، شایسته مردم شیراز بود اما شایستگی مردم، بیشتر است.

* افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۶۲ پروژه با ارزش بیش از ۲۱۷۰۰ میلیارد تومان توسط شهرداری شیراز
شهردار شیراز، به عنوان دیگر سخنران این مراسم، گفت: امروز ۶۲ پروژه حمل‌ونقل و ترافیکی، خدمات شهری، فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی به ارزش بیش از ۲۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان، توسط شهرداری این کلان‌شهر، به افتتاح و بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی آن‌ها، آغاز شد.
محمدحسن اسدی، افزود: از این میزان پروژه، ۴۱ پروژه به ارزش ۴ هزار و ۸۴۵ میلیارد تومان، بهره‌برداری و افتتاح شد و مابقی، کلنگ زنی شدند.
وی، با اشاره به برخی از پروژه‌ها، ازجمله سینما استاد امین تارخ و افتتاح بازارچه بزرگ پروتئین، گفت: دیگر پروژه‌ها، مانند اتمام عملیات لوله‌گذاری دروازه قرآن با گذشت بیش از ۴ سال از سیل مهیب سال ۹۸، تعریض و مقاوم‌سازی پل پیرنیا که به یک تهدید، تبدیل شده بود، پروژه آب‌نمای هوشنمد در بوستان آزادی و دیگر پروژه‌های خرد و کلان این کلان‌شهر را شاهد بودیم.
شهردار شیراز، با اشاره به اینکه در این کلان‌شهر، با پشتیبانی همه مسئولان، امام جمعه شیراز، استاندار فارس، اعضای شورای اسلامی شهر، دستگاه‌های خدمات‌رسان و… در فضایی خوب، مشغول به کار هستیم، تصریح کرد: از این جهت، همدلی و همراهی خوبی را در مجموعه مدیریت شهری شیراز، شاهد هستیم.
اسدی، در ادامه با اشاره به اینکه شهر شیراز، در مقایسه با دیگر کلانشهرهای کرج، تبریز، قم، اصفهان و… خطوط ریلی را امروز به جد آغاز کرده است، اظهار کرد: در برخی از جهات، نیاز به حمایت دولت و شخص وزیر کشور داریم و امروز، مشکل ما در مترو، بحث واگن است، چنانچه سرفاصله در خط یک ۱۵ دقیقه و خط ۲ سرفاصله ۳۰ دقیقه است و این برای مردم شیراز، پذیرفته نیست و باید در این موضوع، دولت کمک کند.
وی، خاطرنشان کرد: خوشبختانه دولت در زمینه توسعه حمل‌ونقل عمومی و اتوبوس، کمک و همراهی خوبی با شهر شیراز داشته است اما انتظار ما بیشتر است.
این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز، یادآور شد: مکان پردیس سینمای استاد تارخ را شهردار سابق شیراز، آغاز و بازار پروتئین را شهردار اسبق شیراز آغاز به کار کرده بودند که امروز به نتیجه رسید و به این جهت از شهرداران سابق و اسبق، تشکر می‌کنم.

*خط ۴ مترو نقطه عطفی در توسعه حمل‌ونقل ریلی است
نائب‌رئیس شورای اسلامی شهر شیراز هم گفت: خط ۴ مترو، نقطه عطفی در توسعه حمل‌ونقل ریلی شیراز است و در حالی ۳ خط طولی و یک خط عرضی داریم که با اتصال این خط؛ خطوط طولی و عرضی به یکدیگر متصل می‌شوند.
محمدتقی تذروی، همزمان با آغاز عملیات اجرایی فاز یک خط ۴ مترو شیراز، با اشاره به اینکه تعداد پروژه‌های اجرا شده در سطح شهر، زیاد است، تصریح کرد: خط ۴ مترو شیراز، یکی از پروژه‌هایی است که دولت در مشارکت بودجه آن، دخیل است.
وی، ادامه داد: خط ۴مترو، نقطه عطفی در توسعه حمل‌ونقل ریلی شیراز است و درحالی ۳ خط طولی و یک خط عرضی داریم که با اتصال این خط؛ خطوط طولی و عرضی به یکدیگر متصل می‌شوند.
نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه با توسعه خطوط مترویی، مشکلات ترافیک در مرکزیت شهر، حل می‌شود، بیان کرد: براساس برآوردهای انجام شده، در یک ساعت از خط ۴، حدود ۱۷ هزار مسافر می‌توانند جابجا شوند و این کمک به مردم و حل مسائل ترافیکی است.
تذروری، خاطرنشان کرد: در طول سال درحالی کلانشهرهای دیگر، چندین روز را به دلیل هوای آلوده، تعطیل می‌شوند که در شهر شیراز، حتی یک روز آلوده هم نداریم و این به دلیل توسعه حمل‌ونقل عمومی در این شهر است.
وی، اضافه کرد: باید به توسعه حمل‌ونقل عمومی در راستای حفظ هوای پاک، کمک بیشتری شود.

*اتصال خطوط ریلی ۱ و ۴ در قلب معنوی شيراز
رئيس كميسيون حمل‌ونقل و ترافيک شورای اسلامی شهر شيراز، گفت: پروژه اتصال خطوط ١ و ۴ مترو شيراز، در مجاورت حرم مطهر احمدبن موسی(ع) و در قلب معنوی كلان‌شهر شيراز و مركزيت بافت تاريخی فرهنگی، قرار گرفته شده است.
رضا محمدیان، در آيين آغاز عمليات اجرايی خط ارتباطی خطوط ١ و ۴ مترو شيراز، تصریح كرد: اين پروژه، در مجاورت حرم مطهر احمدبن موسی(ع) و در قلب معنوی كلان‌شهر شيراز و در واقع در مركزيت بافت تاريخی فرهنگی پيش‌بينی شده كه در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی، ترافيک شديدی حاكم است و رفت‌وآمد، دچار مشكل می‌شود.
وی، تصریح كرد: این خط ارتباطی که در واقع موجب اتصال به خط يک مترو می‌شود، از ايستگاه زند، آغاز و در ادامه به شاهزاده قاسم می‌رسد.
رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز، تصريح كرد: اين خط ارتباطی، موجب تسهيل در تردد و دسترسی سريعتر به بافت تاريخی می‌شود و در نهايت، ترافيک اين بخش مركزی كلان‌شهر شيراز را كاهش خواهد داد.
محمدیان، همچنین از پيش‌بينی اعتبار ٣ هزار ميليارد تومانی و تصويب آن در شورای اين كلان‌شهر، خبر داد و گفت: انتظار است دولت، در اين پروژه مشاركت داشته و آرزوی ديرينه مردم شيراز، محقق شود.

*اجرای طرح از مزرعه تا سفره با هدف کاهش و کنترل قیمت‌ها
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، گفت: طرح از مزرعه تا فروش در بازارچه‌های شهرداری شیراز، با هدف کاهش نرخ تورم در شهر و کنترل و کاهش قیمت‌ها، اجرا می‌شود.
مرتضی شریفی در آیین افتتاح بازار بزرگ پروتئین شیراز به ارزش ۳۵۰۰ میلیارد تومان، گفت: در راستای دستور وزارت کشور و ابلاغیه‌های دریافت شده در راستای تحقق شعار سال، با همکاری استانداری، شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز، جشنواره استانی هزار فروشگاه منتخب فارس و بازارچه هفت‌واره با ارائه تخفیف‌هایی، در دستور کار قرار گرفت.
وی، اضافه کرد: این دو برنامه با همکاری استانداری است که جشنواره هزار فروشگاه منتخب و فروشگاه ویژه است.
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، تصریح کرد: برنامه دیگر، طرح از مزرعه تا فروش است که در بازارچه‌های شهرداری، غرفه‌ها به صورت رایگان در اختیار تولید کننده و عرضه مستقیم با هدف کاهش نرخ تورم در شهر و کنترل و کاهش قیمت‌ها، قرار می‌گیرد.

* اجرای بازار بزرگ پروتئین شیراز از محل تامين اعتبار حاصل از فروش اوراق مشاركت
رئيس كميسيون اقتصاد و سرمايه‌گذاری شورای اسلامی شهر شيراز، گفت: پروژه بازار بزرگ پروتئین از محل تأمين اعتبار حاصل از فروش اوراق مشاركت اجرايی شد.
علیرضا اسکندری که در آيين آغاز به كار بازار پروتئین شیراز، سخن میگفت، تصریح كرد: با شروع مديريت جديد شهری در كلان‌شهر شيراز، بودجه شهرداری اين كلان‌شهر از ٦ هزار به ٢٣ هزار ميليارد تومان افزايش يافت و در واقع كمتر از دو سال، به ٤٠٠ درصد افزايش يافت كه اين مهم، نشان از همت بلند شورای اسلامی شهر شيراز دارد.
وی، ادامه داد: در مقدمه بودجه سال گذشته نيز علاوه بر بودجه مصوب، تكليف ١٥ هزار ميليارد تومانی سرمايه‌گذاری برای شهرداری، پيش‌بينی شد كه ١٠٠ درصد محقق شد و امسال نيز به ٢٠ هزار ميليارد تومان رسيد.
رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز، ادامه داد: امسال دومين همايش سرمايه‌گذاری برگزار و ميزبان كشورهای تركيه، عمان، امارت و چين بوديم كه اين نشان از ديپلماسی اقتصادی دارد.
اسکندری، در خصوص بازار پروتئين نيز گفت: اين پروژه، از محل تامين اعتبار حاصل از فروش اوراق مشاركت اجرايی شد و هدف آن، ساماندهی محور دروازه‌ كازرون بود.

* ١٢٣ دستگاه اتوبوس جديد از منابع داخلی شهرداری شیراز و تسهيلات دولتی نیز خريداری شده است
رئيس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز، گفت: ١٢٣ دستگاه اتوبوس جديد، از منابع داخلی شهرداری شیراز و تسهيلات دولتی نیز خريداری شده كه ٥٢ دستگاه آن، به ناوگان اضافه شده و مابقی در انتظار تعهدات خودروساز قرار دارد.
مصطفی كيانی رحيمی، در آيين بهره‌برداری از ناوگان جديد حمل‌ونقل عمومی اين كلان‌شهر، بيان كرد: امروز به يمن ورود رئيس‌جمهور و هيئت ‌دولت به استان فارس، پروژه‌های مختلفی در شيراز افتتاح و كلنگ‌زنی می‌شوند كه بخش عمده‌ای از آنها مربوط به پروژه‌های حمل‌ونقل و ترافيكی است.
وی، ادامه داد: بهره‌برداری از ناوگان جديد حمل‌ونقل عمومی، شامل اتوبوس‌ها، مينی‌بوس‌ها، تاكسی‌های جديد و ميدل باس‌ها می‌شود.
رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز با بيان اينكه بيش از ٥٠ درصد ناوگان و بيش از ٧٥٠ دستگاه حمل و نقل عمومی كلان‌شهر شيراز، نيازمند نوسازی است، گفت: خريد اين ١٢٣ دستگاه اتوبوس قطعا پاسخگوی نوسازی كامل نيست.
وی، ادامه داد: شهرداری شيراز تصميم گرفته با تأييد و همراهی شورای اسلامی شهر این کلان‌شهر، نسبت به تأمين يک‌هزار واحد ديگر اتوبوس برقی و ديزلی از منابع داخلی شهرداری و با همكاری بانک‌های همكار، اقدام کند كه در اين راستا، برای خريد ٢٠٠ دستگاه اتوبوس برقی با خودروساز داخلی به تفاهم‌نامه رسيده است و ۳۰۰ دستگاه را نیز از محل داخلی خود خريداری می‌كند و ۵۰۰ دستگاه را هم قرار است با مشاركت بانک همكار تأمين كند.
کیانی‌رحیمی، اضافه کرد: همچنين شهرداری شيراز در راستای نوسازی ناوگان مينی‌بوس، ۶۴ دستگاه فرسوده نيز اقدام به خريد ۴۵ دستگاه ون جديد كرده كه ۴۳ دستگاه آن، وارد ناوگان شده و مابقی به زودی به ناوگان عمومی اضافه خواهد شد.
رئيس كميته حمل‌ونقل و ترافيک شورای اسلامی شهر شيراز، افزود: خريد ٧٥ دستگاه ميدل باس نيز در آذرماه امسال، انجام و تا پايان سال، محقق خواهد شد.
وی، اظهار داشت:‌ ٩٩٦٧ واحد، تاكسی در شیراز داريم كه ٨ هزار واحد آن، نيازمند نوسازی است كه يک اقدام جدی را می‌طلبيد و شهرداری شيراز در این راستا با تأييد شورای اسلامی، تأمين هزار واحد تسهيلات كم بهره را در دستور کار قرار داد و یک‌هزار واحد ديگر طی شش ماه آینده، به بانک معرفی خواهد شد.
کیانی‌رحیمی، گفت: نوسازی و تأمين سه هزار واحد ديگر تاکسی نيز در دستور كار تا سال ١٤٠٤ قرار گرفته است.

*ظرفيت‌های فرهنگی شيراز در هيچ كجای كشور ديده نمی‌شود
رئيس كميسيون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل‌بیت(ع) شورای اسلامی شهر شيراز، گفت: ظرفيت‌های فرهنگی شيراز، در هيچ كجای كشور ديده نمی‌شود، در حاليکه بايد به ظرفيت‌ها توجه كنيم.
محمدرضا هاجری در آیین افتتاح پردیس سینمایی استاد امین تارخ، با بيان اينكه دغدغه رهبر معظم انقلاب، نسبت به فرهنگ بر كسی پوشيده نيست، گفت: فرصت و ظرفيت‌های بالايی در حوزه فرهنگی در كلانشهرها وجود دارد كه به خوبی شناخته نشده و مورد استفاده قرار نگرفته است و برنامه‌های اين حوزه، بدون اقدام ميدانی، مورد توجه قرار گرفته است.
وی، با تأكيد بر اين موضوع که ضرورت دارد در كلانشهرها، بسترهای فرهنگی مورد توجه ويژه قرار گيرد، ادامه داد: ظرفيت‌های فرهنگی شيراز، در هيچ كجای كشور ديده نمی‌شود، در حاليکه بايد به ظرفيت‌ها توجه كنيم.
رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل‌بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز، در بخش دیگری از سخنان خود، به اقدامات شاخص مدیریت شهری در حوزه فرهنگ، اشاره و اعلام کرد: نخستين فرهنگسرای تعزيه ایران، در شیراز ساخته خواهد شد.
هاجری، ادامه داد: در راستای حفظ فرهنگ و ادب زبان فارسی نیز چهار برنامه هفتگی سعدی‌خوانی در آرامگاه سعدی، حافظ خوانی در آرامگاه حافظ، شاهنامه خوانی در بوستان آزادی و مثنوی خوانی در باغ جهان نما در حال اجراست.
وی، اضافه کرد: بزرگترین فروشگاه صنايع دستی نیز در زیرگذر دلگشا در دست احداث است و فروشگاه دائمی فروش محصولات قرآنی نیز در دست راه‌اندازی است.
این مقام فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز، در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ارتقای فرهنگی ساختار موجود شهرداری، بايد انجام می‌شد، گفت: درخواست ما، از وزیر کشور اين است كه معاونت فرهنگی شهرداری شیراز مجزا و در ساختار ديده شود و اجازه داشتن سه سازمان فرهنگی و هنری، سازمان ورزشی و سلامت و سازمان گردشگری و زيارت، داده شود.
هاجری، اضافه کرد: طرح‌هایی که موجب تعالی و ارتقای محله سنگ سياه می‌شود، مورد استقبال قرار خواهد گرفت.
ریس کمیسیون برنامه و بودجه امور حقوقی و کمیته نامگذاری معابر و اماکن عمومی شورای اسلامی شیراز نیز در خصوص نام گذاری پردیس سینمای جوان به نام‌ استاد امین تارخ، گفت: همزمان با سفر ریاست جمهوری و هیئت دولت به استان فارس و افتتاح پروژه های عمرانی کلان‌شهر شیراز، پردیس سینمای جوان، با تصویب در کمیته نامگذاری شورای اسلامی شهر به نام استاد امین تارخ، نام گذاری شد
افسانه خواست خدایی، گفت: بزرگترین پردیس سینمایی جنوب کشور، به پاس یک عمر تلاش هنرمند گرانقدر، امین تارخ، به همت کمیته نامگذاری شورا و تصویب شورای اسلامی شهر، به نام این هنرمند بزرگ نامگذاری شد. وی، افزود: طراحی ویژه و اختصاصی معماری هنری پروژه و استفاده از با کیفیت ترین مصالح و تجهیزات، از مشخصات ویژه این پروژه عظیم فرهنگی است.
رئیس کمیته نامگذاری معابر و اماکن عمومی شورای اسلامی شهر، از زنده نگه داشتن یاد استاد امین تارخ به عنوان یکی از مفاخر سرشناس شیرازی سینمای ایران یاد کرد و افزود: پاسداشت سالها فعالیت و زنده نگه داشتن یاد مفاخر و هنرمندان، یکی از وظایف و رسالت های مدیریت شهری، محسوب می گردد که این موضوع در شورای اسلامی، به شکل ویژه مورد توجه قرار گرفته است.
خواست خدایی در ادامه گفت: علاوه بر موارد مذکور، همه ی عوامل و فاکتورها در نامگذاری این مکان، برای تناسب بین این پردیس سینمایی و نامی که برای آن در نظر گرفته شده، رعایت گردیده است و از این رو نام استاد تارخ، انتخاب و مصوب گردید.

به گزارش شهر مردم، در این مراسم که همزمان با سفر رییس جمهور به شیراز، صورت گرفت ۶۲ پروژه شهرداری به ارزش ۲۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید و یا کلنگ زنی شد، که از جمله مهمترین این پروژه ها، میتوان به
آغاز عملیات اجرایی خط ارتباطی خطوط ۱ و ۴ مترو شیراز (دسترسی به حرم های مطهر)، رونمایی از خودروهای حمل و نقل عمومی (اتوبوس، ون و تاکسی)، آغاز عملیات اجرایی فاز یک خط ۴ مترو شیراز (دسترسی به حرم های مطهر)، افتتاح بازار پروتئین و افتتاح پردیس سینمایی استاد امین تارخ، اشاره کرد.

true
true
افتتاح و کلنگ زنی ۶۲ پروژه شهرداری شیراز به ارزش ۲۱ هزار و ۷۰۰میلیارد تومان
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true