×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۷ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
ادامه جهاد عمرانی در شب های گرم شیراز

ادامه جهاد عمرانی در شب های گرم شیراز، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار شهر مردم، بی شک کمتر کسی هست که سیل ۵ فروردین سال ۹۸ دروازه قرآن شیراز را از یاد برده باشد، تصاویری که چند روزی سر خط خبرهای کشور و حتی فراتر از آن بود و البته در کنار آن، مهمان نوازی شیرازی ها از مهمان های نوروزی و همشهریانشان که در آن زمان، به حد اعلای خود رسید، در این بین، پس از دروازه قرآن، دومین محلی که تصاویری از آن مخابره شد که سیل در کوچه پس کوچه های آن می تاخت، شهرک سعدی بود؛ جایی که به دلیل عدم اجرای سیل بندهای رودخانه بالادست آن، حال قهر طبیعت نشان می داد که عدم توجه به این موارد، چقدر می تواند گران تمام شود، در این بین شهرداری شیراز، خارج از اختیارات خود، این بار برای اجرای سیل بندهایی در رودخانه بالادست شهرک سعدی، آستین بالا زد و حال در نیمه راه ساخت این دو سیل بند، در نهمین بازدید مدیریت شهری شیراز و خبرنگاران، از روند اجرای شیفت شب پروژه‌های عمرانی، نوبت به بررسی روند ساخت دو سیل بند رودخانه سعدی و ایستگاه پایانه برون‌شهری سعدی بازدید کردند تا خبرنگاران از نزدیک از روند اجرای پروژه های شبانه شهرداری شیراز، اطلاع یابند.

شهردار شیراز، در بازدید از دو سیل بند سعدی، با اشاره به اجرای این دو پروژه، توسط سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری، گفت: در تاریخ شهرداری این کلان‌شهر، اجرای حجم زیادی از پروژه‌ها توسط این سازمان عمرانی، بی‌سابقه است.

محمدحسن اسدی، تصریح کرد: اجرای دوربرگردان اردیبهشت، تقاطع جام جم، دو تقاطع در بلوار رحمت، دو تقاطع در بزرگراه شهید استوار، جهش آسفالت، پل مهدی‌آباد و… از جمله پروژه‌هایی است که توسط سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز، در دست اجرا قرار دارد.

وی، در پاسخ به سوال خبرنگار شهر مردم که در اجرای این پروژه، مسئولين حوزه آب چه همکاری داشته اند؟ گفت: بخش زیادی از اجرای این سیل بند، وظیفه شهرداری شیراز نیست، اما برای حفظ جان مردم و جلوگیری از حادثه‌ای نظیر سیل فروردین سال ۹۸، اجرایی شده است زیرا که اگر اجرا نمی‌شد، در سیل امسال و با تداوم بارندگی‌‌، قطعاً برخی منازل با مشکل جدی مواجه می‌شدند.

وی، ادامه داد: امروز نزدیک به ۲۵۰۰ پروژه، به‌ صورت همزمان توسط مناطق یازده‌گانه، سازمان‌ها و معاونت‌های شهرداری، در این کلان‌شهر در حال اجراست.

اسدی، گفت: امروز شهرداری و همه معاونت ها،سازمان ها و مناطق با همراهی شورای شهر، تنها به فکر توسعه شهر هستند و همه کنار هم داریم کار انجام می دهیم و در این بین، حتی گفتند قبل از انتخابات ریاست جمهوری افتتاح و کلنگ زنی داشته باشیم که ما پروژه ۵۵ متری حافظ را که به نام رئیس جمهور شهید، آیت الله رئیسی، مزین شده و تقاطع آفرینش را که به نام شهید امیر عبدالهیان است، آماده افتتاح داریم.

وی، اضافه کرد: همچنین اعلام کردیم چند مورد هم کلنگ زنی داریم، ما برای امیدآفرینی میان مردم کار می کنیم و در همین راستا، در شیراز پروژه های زیادی در حوزه محرومیت زدایی، مسجد محوری و افزایش سرانه  ورزشی، فرهنگی و رفاهی اجرا کرده یا در دست اجرا داریم و در شیراز، ما حتی یک پروژه نیمه تعطیل هم نداریم.

اسدی، در خصوص راه اندازی شیفت شب پروژه هم گفت: در راستای صرفه‌جویی، مدیریت زمان و امیدآفرینی در مردم، نوبت شب راه‌اندازی شده است، به‌گونه‌ای که نوبت شب عمده پروژه‌های بزرگ‌مقیاس فعال است.

*فعالیت‌های امیدآفرینانه، جهادی و مجدانه شهرداری شیراز قابل تقدیر است

مدیرکل دیوان محاسبات استان فارس نیز که مهمان ویژه این بازدید بود، در جمع خبرنگاران، گفت: این گونه فعالیت‌های امیدآفرینانه، جهادی و مجدانه شهرداری شیراز، قابل تقدیر است.

جواد قناعتی، در خصوص همکاری سایر دستگاه ها در عمل به وظایف خود در شهر نیز افزود: همه مجموعه‌های دستگاه‌های خدمات رسان، ملزم هستند طبق شرح وظیفه سازمانی، برنامه‌های خود را دنبال کنند، البته یکی از موضوعاتی هم که دیوان، دنبال می کند ترک فعل برخی دستگاه ها، در بعضی موارد است که چند مورد نیز در حال پیگیری است که در آینده اعلام خواهیم کرد و یکی از مباحثی که بر آن تاکید داریم، این است که همه دستگاه ها طوری کار کنند که ریالی از بودجه هایی که به اینجا می آید باز نگردد.

*اجرای دو سیل بند سعدی باعث شد در بارش‌های امسال با مشکل روبه‌رو نشویم

رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل‌بیت(ع) نیز در بازدید از پایانه برون‌شهری سعدی، گفت: کلید ساخت این پایانه، در شورای چهارم شیراز زده شد که ۱۰۰ درصد تملک زمین هم توسط شهرداری، انجام و بخشی از کار در شورای چهارم انجام شد، اما پس‌ از آن متوقف و با ورود شورای ششم، امسال این پایانه تکمیل خواهد شد.

محمدرضا هاجری، افزود: اجرای دو سیل بند سعدی نیز حاصل زحمات و تلاش مدیریت شهری است که در انتهای شهرک سعدی، طراحی‌ شده و منجر به این شد تا در بارش‌های امسال، با مشکل سال‌های قبل روبه‌رو نشویم.

وی، ادامه داد: امروز در فرمانداری شهرستان شیراز نیز جلسه‌ای در راستای تکمیل سیل بند تشکیل شد تا امسال، این پروژه به سرانجام برسد.

عضو و ناظر شورای اسلامی شهر در شهرداری منطقه ۳ شیراز، گفت: با توجه به اهمیت امنیت تردد در مسیر آرمستان جدید شیراز، امیدواریم مانند آرامستان شهرهای بزرگ دیگر، شاهد همراهی بیشتر اداره برق، برای استقرار برق در آرامستان بزرگ شیراز و روشنایی این محور نیز باشیم.

*هزینه اجرای این دو سیل بند بالغ بر ۲۳۰ میلیارد تومان است

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز گفت: هدف از اجرای این دو سیل بند را کنترل سیلاب از ورودی رودخانه در مجاورت شهرک سعدی است و این دو سیل بند، پس از بهره‌برداری از بحران سیل، جلوگیری خواهند کرد.

محمد امین، با اشاره به رفع معارض مسیر اجرای دو پروژه و آغاز عملیات عمرانی آن از آذرماه سال گذشته، تصریح کرد: برنامه زمان‌بندی ۲۴ ماهه، برای اجرای هر دو سیل بند، پیش‌بینی‌شده است که البته زمان بهره‌برداری، به‌ واسطه اینکه در ماه‌های بارندگی، امکان کار در مسیر نداریم، بلندتر دیده‌ شده است.

وی، تصریح کرد: هزینه اجرای این دو سیل بند، بالغ بر ۲۳۰ میلیارد تومان است که سیل بند نخست، در حال حاضر ۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و هر دو پروژه هم در نوبت روز و هم شب، فعال است.

*اجرای پایانه سعدی بار سنگین ترافیک فعلی پایانه کاراندیش را کاهش می دهد

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز نیز در جریان بازدید از پایانه برون‌شهری سعدی، گفت: در مطالعات طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر شیراز که در شهریورماه سال گذشته، به شهرداری ابلاغ شد، تکلیف پایانه‌های درون و‌ برون‌شهری مشخص‌شده و یکی از نقاطی که در محور شمال شرقی شیراز، به‌ عنوان پایانه برون‌شهری پیش‌بینی‌ شده، پایانه سعدی است.

هادی شه دوست شیرازی، افزود: با اجرای پایانه سعدی، بار سنگین ترافیک فعلی پایانه کاراندیش، قطعاً کاهش پیدا خواهد کرد و مسیرهای محور شمال فارس از این محل، تغذیه خواهد شد.

وی، تصریح کرد: همچنین پایانه برون‌شهری علی بن حمزه(ع) نیز به این محدوده منتقل خواهد شد و در کاهش ترافیک تقاطع غیرهمسطح ولی‌عصر(عج)، نقش مهمی ایفا خواهد کرد

شهدوست، ادامه داد: علاوه بر این، پایانه مرحوم زهتاب‌زاده در میدان شیرودی نیز هم جزو پایانه‌هایی است که طرح مصوب دارد و در صورت همکاری و تعامل راهداری، پایانه مدرس به این پایانه، منتقل خواهد شد و حجم ترافیک ابتدای بلوار مدرس را مدیریت خواهد کرد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز، با اشاره به راه اندازی آزاد راه شیراز به اصفهان نیز گفت: پیش‌بینی لازم برای پایانه‌ای با توجه به استقرار آزادراه شیراز-اصفهان هم در شمال غربی، انجام‌شده و تا پایان امسال، کلنگ زنی می‌شود و با ساخت این سه پایانه، حجم ورودی به پایانه کاراندیش، کاهش پیدا خواهد کرد.

* اجرای سیل بند سعدی و امکان ذخیره ۷۵ میلیون لیتر آب

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز نیز در خصوص روند ساخت این دو سیل بند، گفت: این سازمان، در سه بخش، در حال اجرای دو سیل بند در سعدی است که هسته مرکزی نخستین سیل بند، ۱۴ مترمربع ارتفاع دارد، دیوار سمت جنوبی آن نیز ۲۷ مترمربع به سمت کوه می‌رود و دیوار سمت شمال هم به طول ۲۲۵ متر، تا کنار اتوبان در حال اجراست و همچنین یک حوضه آبریز دارد که خاکبرداری آن انجام‌شده است.

علی حسین عباسی، تصریح کرد: از آذرماه سال گذشته، اجرای این سیل بند در دستور کار قرار گرفت و در بارندگی اخیر، دو بار آبگیری انجام شد.

وی، با اشاره به اینکه با بهره‌برداری از این سیل بند، امکان ذخیره آب، بالغ‌ بر ۷۵ میلیون لیتر فراهم‌ می‌شود، تصریح کرد: خاکبرداری سیل بند دوم نیز به فاصله سه کیلومتر، از سیل بند فعلی انجام‌ شده و در تلاشیم تا طبق برنامه زمان‌بندی، به بهره‌برداری برسانیم.

عباسی، در بازدید از پروژه احداث پایانه برون‌شهری سعدی نیز گفت: محوطه‌سازی پایانه مسافربری سعدی، در سه لایه راه‌سازی به وسعت ۱۴۰ هزار مترمربع، توسط این سازمان در حال اجراست که دو لایه آن، انجام‌ شده و پس‌ از آن، بتن‌ریزی انجام خواهد شد و این پروژه طبق برنامه زمان‌بندی، به بهره‌برداری خواهد رسید.

true
true
ادامه جهاد عمرانی در شب های گرم شیراز
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true