×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۳ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
اجرای ۶۴ برنامه در هفته گردشگری در فارس

بهره برداری از ۳۰ پروژه اقامتی، به گزارش فرخنده آشوری خبرنگار شهر مردم ، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، در نشست خبری به مناسبت هفته جهانی گردشگری، با اشاره به شعار امسال این مناسبت با عنوان «گردشگری و سرمایه گذاری های سبز»، گفت: ۶۴ برنامه با چهار محور دفاع مقدس با توجه به تقارن با هفته گردشگری، رویدادهای آموزشی و تورهای گردشگری در حوزه های زیارتی، تاریخی و غیره و برنامه آموزشی و سمینارها و کارگاه های گردشگری، برنامه ریزی شده و در کل استان فارس، اجرا می شود.

سید مؤید محسن نژاد، افزود: هفته گردشگری، باید تمرینی برای طول سال باشد، باید برنامه های این هفته، در طول سال اعمال شود و تاثیرگذار باشد، باید به سرمایه گذاری بخش خصوصی، کمک کرد و هدف ما معرفی مقاصد کمتر شناخته شده در استان است تا بتوانیم در تمام فصول، شاهد حضور گردشگران در تمام نقاط استان باشیم.

محسن نژاد، با بیان اینکه بازدید از تمام مکان های گردشگری زیرمجموعه میراث فرهنگی، در ۵ مهر ماه برای مردم، رایگان است، تصریح کرد: برای جذب گردشگران در استان فارس، محل های اقامتی در فصل های غیر گردشگری، تخفیفاتی را درنظر می گیرند، اما امسال در مهر ماه که گردشگر، زیاد است نیز بخش خصوصی، تخفیفاتی بین ۱۰ تا ۳۰ درصد را برای گردشگران، درنظر گرفته است.

وی، با اشاره به برگزاری برنامه هایی با محوریت آموزش، در ۱۰ مدرسه انتخابی، ابراز کرد: مراسم جشنی در نهم یا دهم مهر ماه با حضور تمام فعالان این حوزه، برگزار خواهد شد، انجمن های این حوزه مانند جامعه هتلداران، دفاتر خدمات مسافربری و..‌ داریم و بعد از استان خراسان رضوی، دومین استان هستیم که انجمن حرفه ای گردشگری سلامت را نیز راه اندازی کردیم، دومین میز جشنواره بین‌المللی خوراک نیز یکی دیگر از برنامه های اختصاصی این هفته است.

این مقام مسئول، ادامه داد: میزهای تخصصی ملی عشایر، ادبی را در کشور داریم، امسال میز تخصصی گردشگری خوراک را نیز داریم، تورهایی نیز با همکاری انجمن صنفی ها و پنج دانشگاه، برگزار خواهد شد، این تورهای متنوع، در راستای فرهنگ سازی برگزار می شود، شهرداری، تور شهروندی با ظرفیت دو هزار نفر را برگزار می کند.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس، خاطرنشان کرد: آژانس مسافرتی شیترو، توری را ویژه سالمندان که کمتر مورد توجه قرار گرفته اند، برگزار می کند، کارگاه آشنایی با قوانین گردشگری، در محیط زیست و منابع طبیعی برگزار می شود، اطلاع از قوانین، سبب کاهش آسیب به میراث تاریخی و گردشگری ما می شود.

محسن نژاد، با بیان انجام برنامه‌هایی برای حفظ فرهنگ غذایی استان، گفت: پیش از این، جشنواره سفره ایرانی در چند سال برگزار شد، فرهنگ غذایی و سفره ایرانی، امسال نیز در فارس برگزار می شود که استان فارس، می تواند در حوزه خوراک و غذا، توان خود را نشان دهد.

سمینار جذب مسافر در بومگردی ها و بازاریابی الکترونیکی، سمینار مجازی توسعه پایدار گردشگری بر اساس رهبری در طراحی انرژی و زیست محیطی، برگزاری تورهای طبیعت گردی، گردشگری، زیارتی، غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران و غیره از سری برنامه های هفته گردشگری است که مدیرکل میراث فارس به آنها اشاره کرد. وی اعلام کرد: ۳۰ پروژه در هفته گردشگری، در قالب هتل، هتل اپارتمان، اقامت سنتی، بوتیک هتل و غیره به بهره برداری می رسد که ۱۱ پروژه آن به صورت ویدئو کنفرانس، از مرکز افتتاح می شود.

*اشتغال زایی برای ۴۰۰ نفر در حوزه گردشگری

معاون گردشگری نیز در ادامه این نشست، از رونمایی سه کتاب در هفته گردشگری، خبر داد و گفت: دبیرخانه دائمی رویدادهای گردشگری در استان فارس، فعالیت می کند، باید در قالب رویدادهای گردشگری، اطلاع رسانی شود، ما اعلام می کنیم اگر فردی، کتاب تألیف شده دارد یا می تواند تالیف کند از آن استقبال می کنیم، همچنین در حوزه نرم افزار نیز از فعالان، حمایت خواهیم کرد.روح ا… روانشاد، با اشاره به روند شکل گیری یک سفر و بررسی بخش های مختلف سفر، مانند حمل و نقل، اقامت و غیره، افزود: در گردشگری سبز، ۹۹ درصد، مردم هستند، آموزش مسافر، خیلی مهم است تا بتوان خانه های خلاق گردشگری در روستاها ایجاد شود، در برنامه های آموزش محور، در مدارس از راهنمایان باتجربه استفاده می شود.

روانشاد، با بیان اینکه برای اولین گروه راهنمایان تور چینی زبان، در حال صدور کارت هستیم، ادامه داد: با بهره برداری از  ۳۰ پروژه در هفته گردشگری، بالغ بر ۴۰۰ شغل ایجاد می شود.

true
true
اجرای ۶۴ برنامه در هفته گردشگری در فارس
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true