×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
اجرای ۴۲ اقدام مثبت، در دستور کار توسعه سازمان همیاری شهرداریهای استان فارس

از احیا لونا پارک و راه اندازی بازار پروتئین شیراز تا رونمایی از اولین روستا باغ ایران، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار شهر مردم، در ۱۴ ماه گذشته، ۴۲ اقدام مثبت در دستور کار سازمان همیاری شهرداریهای استان فارس، قرار گرفته است.

مدیر عامل سازمان همیاری شهرداریهای استان فارس، در جمع خبرنگاران رسانه های استان، با اعلام مطلب فوق، گفت: زمانی که ۱۴ ماه قبل، وارد سازمان شدیم، سازمان به ورشکستگی نزدیک شده بود و اعتماد کمی وجود داشت و بازگرداندن این اعتماد، سخت بود که انجام شد، در کنار آن، علاوه بر افزایش نیرو، توانستیم حقوق کارگاه را هم سر وقت پرداخت کنیم، ۴۲ اقدام مثبت نیز در دستور کار ما قرار گرفت.

سیدعلی سید نصیری، اظهار داشت: یکی از اقدامات ما، پیگیری اجرای ۲ پروژه عمرانی بنیاد شهید و امور ایثارگران است که یکی بیمارستان اعصاب و روان سلمان است که امروز ۹۵ درصد پیشرفت دارد و دیگری، پروژه توسعه بیمارستان جنت بود که ۱۵ سال روی زمین مانده بود و در طول ۹ ماه، امروز ۷۵ درصد پیشرفت دارد.

وی، از فاز ۲ بلوک ۴ و ۵ و اجرای نمای ضلع غربی شرقی بلوک ۳ و ۵ پروژه ساختمان مدیریت بحران استانداری با ۶۵ درصد پیشرفت، به عنوان دو پروژه دیگر در دست اجرای این سازمان، خبر داد و اظهار داشت: یکی دیگر از مهمترین پروژه های ما، ساختمان پروژه مجتمع تجاری –اداری زند بود که تخریب و خاکبرداری، انعقاد قرارداد و مدیریت پیمان انعقاد قرارداد و ساخت ۴ طبقه به روش تاپ داون انجام می شود و دهه فجر، کلنگ عملیات اجرایی آن به زمین زده می شود.

وی، از طراحی، اجرا و بهره برداری از تصفیه خانه لوکال قصردشت به عنوان دیگر پروژه در دست اجرای این سازمان، یاد کرد و افزود: یکی دیگر از اقدامات ما، راه اندازی مجتمع عالی حقوقی فارس است که بسیاری از کلانشهرهای کشور، به دنبال الگوبرداری از آن هستند که الگوی کار را برای برخی ارسال کردیم.

مدیر عامل سازمان همیاری شهرداریهای استان فارس، گفت: انعقاد قرارداد تامین نیروی انسانی با ۲۸ شهرداری، طراحی پیش تولید نرم افزار یکپارچه مدیریت شهری، پروژه آماده سازی نهضت مسکن ملی در ۸ سایت، انعقاد قرارداد پوشش مازاد هزینه درمان ۴۳ شهرداری، خرید زمین جهت احداث مهمانسرای شهرداریهای شیراز، تولید و ارائه پلتفرم مدیریت هوشمند ناوگان حمل و نقل درون شهری، تنظیم پیش تفاهم نامه جهت تأمین و توزیع ۸۴ دستگاه خودرو نیسان کمپرسی بین سهامداران و رفع تعلیق از شناسه ملی سازمان از طریق مراجع ثبتی کشور، از دیگر اقدامات ما در این مدت بوده است.

وی، از انعقاد تفاهم نامه با سازمان همیاری خراسان رضوی، جهت تهیه همیار کارت رفاهی، به منظور استفاده کارکنان شهرداریها، به عنوان برخی دیگر از اقدامات چهل و دوگانه این سازمان، یاد کرد و ادامه داد: در این مدت  ۲۳۲۵ جلد دفترچه شناسنامه ساختمانی، تهیه و میان شهرداریهای استان توزیع شده و در کنار آن، بیش از ۲۰۰۰۰ متر مربع آسفالت پلمیری و یک هزار متر مربع کانیوا اجرا شده است.

سید نصیری، از تامین ۲ باب واحد مسکونی در شمال کشور، جهت اسکان کارکنان شهرداریها، خبر داد و گفت: یکی دیگر از اقدامات ما، راه اندازی لونا پارک، پس از ۴ سال تعطیلی بود که با توجه به فرسودگی تاسیسات آن، کار بسیار سخت بود و هزینه بالایی داشت که نمی شد آن را نوسازی کرد، اما راه اندازی مجدد هم سخت بود اما طبق قرارداد، مقرر شد طی ۴ سال، هر سال حدود ۳۰ درصد آن نوسازی شود و در آمد ما از لونا پارک و باکویه ۳۵۰ درصد افزایش داشت، این در حالی است که در کل پروژه ها، هم درآمد سازمان ۱۴۰ درصد نسبت به سال قبل،  افزایش یافت.

وی، در خصوص برخی مشکلات در زمینه عفاف و حجاب در این محل، گفت: ما برای این پروژه، پیوست فرهنگی نیز در نظر داشتیم که بیشتر جنبه تشویق دارد که یک مورد، عدم دریافت هزینه ورودی برای خانم هایی است که دارای پوشش اسلامی هستند و دیگر مورد، هدیه کردن شال برای آنهایی هست که حجاب اسلامی را رعایت نکردند.

سید نصیری، از ارائه پلتفرم مدیریت هوشمند ناوگان حمل و نقل، به عنوان دیگر فعالیت این حوزه، یاد کرد و افزود: یکی دیگر از اقدامات ما، پیگیری مولدسازی اموال دولتی جهت تهاتر با پیمانکار آزادراه، ظرف مدت یک ماه

بود که در این مورد، زمینی در گلستان به مبلغ  ۵۰۰ میلیارد تومان قیمت گذاری شده بود که پس از ورود ما، قیمت گذاری آن، به مبلغ بالای ۹۰۰میلیارد تومان رسید که برای هزینه، تحویل پیمانکار آزادراه شیراز شد.

مدیر عامل سازمان همیاری شهرداریهای استان فارس، از راه اندازی پلتفرم جاباما، به عنوان یکی دیگر از اقدامات این سازمان و درخواست برخی شهرهای کشور، برای استفاده از این پلتفرم، خبر داد و گفت: ما در کشور تا کنون، باغ شهر داشتیم، اما روستا باغ نداشتیم که در این ارتباط، ۲۰۰ هکتار زمین در روستای نگارستان بیضا برای این پروژه، دیده شده است که در آنجا بخش های اقتصادی، از جمله کاشت گیاهان دارویی را در نظر گرفتیم.

سید نصیری، تصریح کرد: ما تا کنون، در سازمان قرارداد بالای ۲۰ میلیارد تومان نداشتیم، اما امروز قرارداد تا ۱۹۰میلیارد تومان داریم و تنها یکی از قراردادهای ما، تفاهم نامه مدیریت بهره برداری و راه اندازی بازار بزرگ پروتئین شیراز است که آماده ایم که شهرداری اجازه بدهد تا کار را شروع کنیم.

وی، از پرداخت بدهی سنگین دانشگاه علمی کاربردی این سازمان و راه اندازی مجدد آن، خبر داد و اضافه کرد: یکی از مواردی که مدیریت شهرها نمی دانند، این است که بانک شهر ما، تحریم نیست و انتقال ارزی هم می توان انجام داد و میتوانند از این ظرفیت، استفاده کنند.

سید نصیری، از انعقاد تفاهم در زمینه های سرمایه گذاری و بازرگانی، تنظیم و پاسخ ۲۳ مکاتبه قضایی با مراجع قضایی، تنظیم ۲۵ لایحه دفاعی، پرداخت دیون قطعی سازمان به موجب آرای قضایی بالغ بر یکصد میلیارد ریال، تهیه و ثبت نسخه الکترونیکی پرونده های حقوقی از طریق سامانه اختصاصی دادرس، تعیین تکلیف و مختومه کردن قراردادهای باز و اصلاح فرمت قراردادهای جدید، انعقاد ۷۰ قرارداد در حوزه های مختلف، تعمیر و تجهیز مهمانسرای دولت، برگزاری رویداد ملی گردشگری آینده و رویداد مدیریت بحران، به عنوان برخی دیگر از فعالیتهای این سازمان، یاد کرد.

true
true
اجرای ۴۲ اقدام مثبت، در دستور کار توسعه سازمان همیاری شهرداریهای استان فارس
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true