×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
اجرای ۱۶۵ کیلومتر شبکه در شیراز و صدرا

اجرای ۱۶۵ کیلومتر شبکه در شیراز و صدرا، توسعه تأسیسات جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در اولویت اجرای طرح های زیر ساختی استان فارس قرار دارد که بر همین اساس شرکت آب و فاضلاب شیراز در طول ۲سال گذشته اجرای ۱۶۵کیلومتر شبکه و خطوط جمع‌آوری فاضلاب در شهر شیراز و صدرا را اجرا کرده است.

به گزارش خبرنگار  شهر مردم ،‌با آغاز فصل بارندگی، یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های مردم در برخی از شهرستان‌های فارس معطوف به آبگرفتگی معابرگاه‌ها و اماکن شهری و روستایی است.

ضرورت ساماندهی شبکه فاضلاب معیوب و ضعیف

بدون شک عدم اتخاذ راهکارهای اساسی در این زمینه موجب می‌شود شبکه فاضلاب معیوب و ضعیف که توان تخلیه آب از سطح شهر را ندارد بسیاری از مناطق را با معضلات بسیاری از جمله جمع شدن آب‌های گل‌آلود و آمیخته به فاضلاب در گوشه گوشه شهر مواجه کند. باران‌های سیلابی زمستانه در سال‌های گذشته سبب شد که سامانه فرسوده فاضلاب در برخی از مناطق فارس، چهره خود را با ورود آب به منازل و خیابان‌ها نمایان کند و این اتفاقات گلایه‌های مردم از ناکارآمدی سیاست‌ها برای مدیریت این شرایط را به دنبال داشت. این در حالی بود که در دو سال گذشته اقدامات قابل‌توجهی برای حل این معضلات در دستور کار قرار گرفت.

در طول ۲سال گذشته برای رفع مشکلات مربوط به آب و فاضلاب در استان فارس طرح‌ها و پروژه‌های متعددی از جمله اجرای شبکه‌های فاضلاب و یا ساماندهی نظام انتقال آب فرسوده و کهنه که باعث مشکلاتی در حوزه نگه‌داشت و عملیات آبرسانی شده اجرا گردیده است.

اجرای ۲۶۵ کیلومتر شبکه توزیع و خط انتقال آب

طبق آخرین اعلام شرکت آب و فاضلاب شیراز از سال ۱۴۰۰ تاکنون ۲۶۵ کیلومتر شبکه توزیع و خط انتقال آب در شهر شیراز، صدرا و روستاها اجرا شده است. این فعالیت‌ها با هدف ساماندهی شبکه‌های فاضلاب و مدیریت منابع آب همچنان ادامه دارد.

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شیراز در این باره گفت: شرکت آب و فاضلاب شیراز با وجود کمبود منابع مالی، جهت جلوگیری از آلودگی محیط‌زیست و منابع آبی طی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ اقدام به اجرای ۱۶۵کیلومتر شبکه و خطوط جمع‌آوری فاضلاب در شهر شیراز و صدرا نموده است.

۷۳هزار مشترک تحت پوشش خدمات دفع بهداشتی فاضلاب

بهمن بهروزی افزود: طی ۲سال گذشته نزدیک به ۷۳هزار مشترک برابر با ۶۴درصد از جمعیت شهری تحت پوشش خدمات دفع بهداشتی فاضلاب قرار گرفته‌اند. این مقام مسئول گفت: این اقدامات با اعتباری بالغ بر سه هزار و ۹۰۰میلیارد ریال به نتیجه رسیده است. وی افزود: سایز لوله‌های اجرا شده ۲۰۰تا هزار میلی متر و از جنس پلی اتیلن و جی آر پی بوده است.

بدون تردید اجرای طرح‌های جمع‌آوری فاضلاب و دفع آن به منظور کاهش هزینه‌های اقتصادی، جلوگیری از ورود مواد آلاینده به سفره‌های آب زیرزمینی و رفع مشکل گرفتگی لوله‌های فاضلاب در مسیر انتقال پساب‌ها به تصفیه خانه ارائه شده‌اند و اجرای این طرح‌ها روز به روز از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شوند. با توجه به افزایش جمعیت شهری و روستایی در استان فارس و نیاز به ارائه خدمات بیشتر در این حوزه ضروری است که این نوع اقدامات با جدیت بیشتری انجام شود.

 

true
true
اجرای ۱۶۵ کیلومتر شبکه در شیراز و صدرا
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true