×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
اتاق اصناف ایران به دنبال تعدیل ضرایب مالیاتی است

عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف ایران با بیان اینکه امسال نیز همچون سنوات گذشته، امکان استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ برای اصناف وجود دارد، گفت: سال گذشته وعده‌ داده شد که تعدیل جدی در نسبت‌های سود فعالیت (اینتاکد) در نظر گرفته شود که این اتفاق رخ نداد، اما امسال تلاش بر این است حداقل در اینتاکدهایی که به طرز غیرقابل قبولی، بالا به نظر می‌رسند، با رایزنی اتاق و همکاری سازمان، تعدیلات مناسب صورت گیرد.

به گزارش شهر مردم به نقل از ایسنا، مهدی امیدوار افزود: اتاق اصناف ایران در طول سال ۱۴۰۲ به دنبال تعدیل ضرایب مالیاتی بوده، اما سازمان امور مالیاتی با تأخیر از اتاق برای اعلام نظر در خصوص اینتاکدها دعوت کرد. با این حال، اتاق اصناف ایران در مدت زمان کوتاهی موضوع را به اتاق‌های سراسر کشور منعکس کرده و برخی از اتحادیه‌ها نیز اقدام به اعلام ضرایب پیشنهادی خود کردند.

وی با بیان اینکه از سازمان امور مالیاتی درخواست کرده‌ایم که نمونه آنالیز درآمد و هزینه را به اتاق اصناف ایران ارائه کند تا بر اساس آن اینتاکدهای پیشنهادی اتاق را ارائه دهیم، اظهار کرد: متاسفانه سازمان امور مالیاتی علاوه بر تأخیر زیاد در پاسخگویی، اعلام کرده است که با توجه به تنوع رسته‌ها، امکان ارائه نمونه الگو وجود ندارد.

به گفته وی این موضوع فرایند بازنگری اینتاکدها را با تأخیر و چالش مواجه کرده است؛ اما با این حال تلاش برای تعدیل اینتاکدهای با درصد غیرواقعی (به‌ویژه مشاغل خدماتی که اقدام به خرید و نصب قطعه می‌کنند مانند تعمیرات تلفن همراه، مکانیکی‌ها و …) تا قبل از بارگذاری فرم تبصره ماده ۱۰۰ وجود دارد و هم‌اکنون نیز جلسات مشترکی با دفتر فنی سازمان در حال برگزاری است.

امیدوار در خصوص شرایط استفاده از فرم تبصره ماده ۱۰۰ نیز اعلام کرد: حد نصاب میزان فروش در مشاغل مشارکتی برای استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ با ابهاماتی مواجه بود که با توجه به اعلام سازمان و پیش‌نویس بخشنامه، این نصاب ۳۶ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در عین حال لازم است در خصوص تعداد اقساط مالیات مقطوع و ممنوعیت اخذ دیرکرد از تقسیط مالیات، تدابیری اندیشیده شود. درخصوص مورد اول، در متن پیش‌نویس، تعداد ۵ قسط در چهار ماه پیش‌بینی شده است که اصلاً کافی نیست و با این شرایط واحد صنفی هیچ رغبتی به استفاده از فرم تبصره نخواهد داشت، ولی جریمه‌های دیرکرد ناشی از تقسیط، بخشوده خواهند شد.

عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف ایران ادامه داد: همچنین باید این امکان را فراهم کنیم که اگر یک واحد صنفی تبصره ماده ۱۰۰ را قبول نداشته باشد یا شرایط کسب و کار آن به گونه‌ای است که در این ماده نمی‌گنجد، بتواند با اطمینان خاطر از تعدیلات ضرایب مالیاتی استفاده یا در صورت نگهداری اسناد و مدارک، با ارائه هزینه‌ها و گزارش درآمدها به صورت شفاف و به میزان عادلانه مالیات خود را پرداخت کند.

وی در پایان تأکید کرد: انتظار ما این است مؤدیانی که به هر دلیلی مشمول تبصره نشده‌اند، در فرایند حسابرسی با اعمال سلیقه ممیزان در به‌کارگیریِ قراین مالیاتی و اینتاکدهای نامتعارف قرار نگرفته و مالیات‌های غیرواقعی از آنها مطالبه نشود.

 

true
true
اتاق اصناف ایران به دنبال تعدیل ضرایب مالیاتی است
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true