×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
آغاز جشنواره فیلم فجر از امروز در فارس

۱۷ فیلم فجر بر روی پرده سینماهای شیراز، به گزارش فرخنده آشوری خبرنگار شهر مردم، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، در نشست خبری جشنواره فیلم فجر، با بیان اینکه انقلاب اسلامی، ذاتا یک انقلاب فرهنگی بود، گفت: سال گذشته در جشنواره فجر، پرتره‌هایی از شهدای فاخر در جشنواره به نمایش درآمد، جشنواره فجر در این دو سال اخیر، بیشتر حال و رنگ انقلاب اسلامی را گرفته است.

حمیدرضا قانعی، افزود: جشنواره هنرهای تجسمی فارس و جشنواره موسیقی فجر را نیز پیش رو داریم، اگر سبد موسیقیایی استان را نگاه کنید، متوجه می شوید که تمام سلایق موسیقیایی را در برمی‌گیرد و از تمام ژانرها، اجراهای متعدد و متفاوتی داشتیم و جزو پنج استان نخست اجرای موسیقی، در کشور هستیم.

قانعی، با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم فجر، با دو بخش نگاه نو و سودای سیمرغ، گفت: ۱۷ فیلم از امروز در فارس، به نمایش درمی آید که در یکی از سالن های مجموعه شهر آفتاب، سینما شیراز و تالار حافظ، میزبان فیلم های جشنواره فیلم خواهند بود و هر فیلم تقریبا سه سانس، به نمایش در خواهند آمد، تهیه‌کننده‌های سه فیلم، اجازه نمایش استانی را ندادند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، گفت: آغوش باز، صبح اعدام، شهسوار، نبودنت، مجنون، آپاراتچی، بهشت تبهکاران، شکار حلزون، قلب رقه، آسمان غرب، رویا شهر، پرهیزخوان، شمشیر و اندوه، باغ کیانوش، ظاهر، تابستان همان سال و احمد، فیلم های هستند که در شیراز به نمایش درخواهند آمد.

وی، اعلام کرد: فروش بلیت از ساعت ۱۴ روز پانزدهم بهمن، آغاز شد و قیمت مصوب فروش بلیت برای شهر آفتاب و تالار حافظ، ۶۰ هزار تومان و سینما شیراز ۳۵ هزار تومان است.

*جشنواره تجسمی فجر در شیراز برگزار شد

سعید کریمی، دبیر جشنواره هنرهای تجسمی فجر در ادامه این نشست، گفت: امسال با حمایت اداره فرهنگ و ارشاد فارس، بخش تجسم هنر که بخش استانی هنرهای تجسمی فجر است، در شیراز برگزار شد و ما میزبان بودیم و به عنوان استان پیشتاز در کشور، در این عرصه کار خود را شروع کردیم.

وی، با اشاره به برگزاری جشنواره در مرکز اسناد ملی، افزود: در سه نگارخانه تار و پود ویژه خوشنویسی، گل و مرغ و تذهیب با حضور اساتید گرانقدر فارس، نظیر قاسم احسنت، علی اصغر تجویدی و غیره با ۴۰ اثر از هنرمندان فارس، نگارخانه اصلی در مرکز اسناد، در رشته های مجسمه سازی، کارتن و کاریکاتور و غیره با ۸۰ اثر و در نگارخانه دیجیتال نیز آثار رشته عکاسی به صورت دیجیتال با بیش از یکصد اثر از ۳۳ هنرمند، به نمایش درآمد.

کریمی، ادامه داد: این جشنواره، از دهم بهمن آغاز شده و تا نوزدهم ادامه دارد که علاقمندان، می توانند از ساعت ۱۴ تا ۱۹ برای بازدید از آثار مراجعه کنند.

* ۱۲ اثر در جشنواره موسیقی به اجرا در می‌آید

دبیر جشنواره موسیقی فجر در فارس نیز در ادامه این نشست، با بیان اینکه جشنواره موسیقی، یکی از جذاب ترین بخش های جشنواره فجر است، گفت: نوزدهمین دوره این جشنواره، همزمان با جشنواره فیلم فجر در فارس برگزار می شود، استان ها، بر اساس ظرفیت ها، از تولیدات استانی برای برگزاری جشنواره استفاده می کنند که فارس با توجه به تنوع زیستی قومی و تولیدات موسیقی که دارد، این جشنواره را برگزار می کند.

عبدالرسول موسوی نژادیان، افزود: ۱۲ اثر طی چهار شب بر اساس فراخوان ارسال شده، در سالن های مورد نظر، به اجرا درخواهند آمد، بهترین گروه ها از لحاظ محتوایی، کیفی و کمی در چهار رشته موسیقی سنتی، کلاسیک، پاپ و غربی به اجرا خواهند پرداخت، این جشنواره، از ۲۴ ام تا ۲۷ ام برگزار خواهد شد

true
true
آغاز جشنواره فیلم فجر از امروز در فارس
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true